Τελικά το «13» πόσο… γρουσούζικο (μπορεί να) είναι;


Μία από τις «σταθερές» του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ότι σε κανέναν αγώνα παγκοσμίως, δεν θα δείτε τον αριθμό «13» να βρίσκεται πάνω σε αγωνιστικό όχημα. Αποτελεί μια απόφαση που τηρούν άπαντες, με το «13» να είναι τρόπον τινά ένας «καταραμένος» αριθμός για το motorsport.

Εδώ και λίγες ώρες, όμως, η Red Bull κατάφερε κάτι που ίσως στην αρχή της σεζόν να μην μπορούσε να φανταστεί ούτε καν ο Christian Horner. Δεν είναι συνηθισμένο, άλλωστε, μια ομάδα να σημειώνει 13 συνεχόμενες νίκες μέσα σε μια αγωνιστική σεζόν! «13 στα 13», λοιπόν, για την αυστριακή ομάδα, η οποία κάνει ό,τι περνά από το χέρι της, προκειμένου να γραφτεί το όνομά της στην ιστορία!

Πραγματικά αυτό που κάνει φέτος η red Bull είναι ασύλληπτο. Ποτέ κανένας στον μαγικό κόσμο της Formula 1 δεν μπόρεσε να έχει τόσο κυριαρχική εικόνα, μη αφήνοντας επί της ουσίας σε καμία άλλη ομάδα να διεκδικήσει έστω μια νίκη. Αυτό που κάνει φέτος η Red Bull δεν έχει προηγούμενο, με τον «κίνδυνο», βεβαίως, στα τέλη Σεπτεμβρίου να μην υπάρχει απολύτως κανένα ενδιαφέρον τόσο για το Πρωτάθλημα των οδηγών, όσο και γι’ αυτό των κατασκευαστών.

Για τον Max Verstappen ολοκληρώθηκε στο Σπα ένα (σχεδόν) τέλειο αγωνιστικό τριήερο. Αν εξαιρέσει κανείς ότι δεν έκαν τον ταχύτερο χρόνο στις περιπετειώδεις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, ο δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήτα νο ταχύτερος σε κατατακτήριες, sprint shootout, sprint race και κυρίως αγώνα! Και θα έλειπε η λέξη «σχεδόν» από την… παρένθεση, εάν στο φινάλε του αγώνα δεν έκανε τον ταχύτερο γύρο ο Lewis Hamilton, έτσι για να την… σπάσει στον Ολλανδό, στερώντας του τη δυνατότητα να «γράψει» ακόμα ένα «γκραν σλαμ».

Ο Sergio Perez με τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Κυριακής ουσιαστικά έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, δεδομένου ότι ουδέποτε έδειξε να έχει τον ρυθμό για να σταθεί κοντά στον teammate του. Αγώνα με τον αγώνα ο Μεξικανός δείχνει να χάνει ολοένα περισσότερο έδαφος και δίχως αμφιβολία αυτό που τον… σώζει και τον κάνει να δείχνει τρόπον τινά ανταγωνιστικός, είναι το εξαιρετικό μονοθέσιο που του έχει δώσει η Red Bull.

Η Ferrari στο Σπα έδειξε να έχει ρυθμό. Όχι εφάμιλλο της Red Bull, μα καλύτερο απ΄ αυτόν της Mercedes και της McΛaren. Η παρουσία του Leclerc στο βάθρο των νικητών ήταν απόδειξη τούτου, με τον Sainz να «πληρώνει» το λάθος του Piastri στο ξεκίνημα του αγώνα και να εγκαταλείπει λίγο μετά τα μισά.

Ο Hamilton μπορεί να κρατήσει απ’ αυτόν τον τελευταίο αγώνα του πρώτου μισού της σεζόν την έξυπνη απόφαση της ομάδας του να τον τραβήξει στα πιτ στο τέλος, προκειμένου να κάνει με καινούρια ελαστικά τον ταχύτερο γύρο. Άλλωστε είχε τη δυνατότητα να κάνει αυτή την κίνηση, μη απειλούμενος από τον έκτο Fernando Alonso, ο οποίος έδειξε ότι στο «ιδιαίτερο» Σπα, η Aston Martin διατηρεί μέρος της ανταγωνιστικότητας που την χαρακτήριζε στο ξεκίνημα της σεζόν.

Στον αντίποδα, πολύ γρήγορα θα ξεχάσουν τον αγώνα του Βελγίου στην Alfa Romeo, στην Haas και στην Williams, καθώς και οι τρεις ομάδες έμειναν στο απόλυτο «μηδέν». Όπως και ο Daniel Ricciardo, ο οποίος δεν μπόρεσε ούτε επί βελγικού εδάφους να προσαρμοστεί στις απαιτήσει του μονοθεσίου της AlphaTauri και θα πρέπει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να κάνει αρκετή δουλειά στον προσομοιωτή, προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικός με την επανέναρξη του Πρωταθλήματος.