MotoGP: Πολλά τα ανοικτά μέτωπα για τις ομάδες...


Και η «silly season» στο MotoGP καλά κρατεί! Μπορεί οι ομάδες να προσπαθούν να κλείσουν τα βασικά «μέτωπα» ενόψει του 2019, εντούτοις οι ανοιχτές υποθέσεις είναι πολλές κι εξόχως καθοριστικές. Με βασικές, όπως εξελίσσονται τα πράγματα, αυτές των Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo.

  • 25/5/2018

Είναι γεγονός πως στη Honda είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι αναφορικά με τον teammate του Marc Marquez την επόμενη σεζόν. Η απόδοση του Dani Pedrosa δεν είναι η αναμενόμενη και παρότι ο ίδιος ο πολύπειρος Ισπανός έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει πως θέλει να κλείσει την καριέρα του στη Honda, τα δεδομένα δεν είναι απόλυτα υπέρ του.

Η παρουσία του Alberto Puig στην εργοστασιακή ομάδα της Honda αναθέρμανε τις φήμες περί συνέχισης της συνεργασίας με τον Pedrosa. Άλλωστε Puig και Pedrosa επί σειρά ετών συμπορεύτηκαν, με τον πρώτο να αποτελεί τον μάνατζερ του δεύτερου. Όμως ο Puig δεν αποφασίζει μόνος του. Αντιθέτως, πέραν του ότι ζήτησε περισσότερο χρόνο για να «ζυγίσει» τις επιλογές που έχει, μετέφερε μέρος της… ευθύνης της επιλογής του teammate του στον ίδιο τον Marquez.

Μονομαχία Dovizioso - Cratchlow
Μονομαχία Dovizioso - Cratchlow


«Είναι προφανές ότι όταν έχεις έναν τέτοιον αναβάτη σαν τον Marquez, θα ζητήσεις τη γνώμη του για τον δεύτερο αναβάτη» ξεκαθάρισε ο Puig, κάτι που αρνήθηκε εκ των υστέρων ο Marquez λέγοντας πως «δεν είναι δική μου η απόφαση για τον teammate μου. Αυτό που θα ήθελα, όμως, είναι να είναι ταχύς. Διότι όταν σε μία ομάδα και οι δύο αναβάτες είναι γρήγοροι, τότε η ομάδα βγαίνει κερδισμένη».

«Ζυγίζουν» τις… εναλλακτικές!


Κι αν τελικά ο Pedrosa δεν μείνει στη Honda; Τότε τα δεδομένα αλλάζουν. Η περίπτωση του Johan Zarco απομακρύνθηκε, έπειτα από την συμφωνία του Γάλλου με την ΚΤΜ, ώστε να αποτελέσει το «βαρύ πυροβολικό» της αυστριακής ομάδας το 2019. Στην ΚΤΜ θα παραμείνει ο Pol Espargaro, όχι όμως και ο Bradley Smith, ο οποίος θα πρέπει να αναζητήσει νέο εργοδότη.
Τούτη τη στιγμή εάν η Honda έπρεπε άμεσα να επιλέξει τον αντικαταστάτη του Pedrosa, η λογική λέει πως θα πήγαινε στη λύση του Cal Cratchlow.

Οι Cratchlow και Zarco
Οι Cratchlow και Zarco

Ο Βρετανός είναι μέλος της ευρύτερης «οικογένειας» της Honda, χάρισε στην Αργεντινή στην ιαπωνική εταιρία την 750ή νίκη της σε όλες της κατηγορίες και θεωρείται ως μια πολύ καλή περίπτωση, μιας και θα μπορούσε να σταθεί δίπλα στον Marquez, δίχως να ανατρέψει τις ισορροπίες στην ομάδα. Μη λησμονούμε, επίσης, πως με τη νίκη του στην Αργεντινή, ο Cratchlow έφερε έστω και προσωρινά το LCR στην κορυφή της βαθμολογίας των ομάδων. Κι αυτή ήταν η πρώτη φορά από το 2004 και την Gresini του Sete Gibernau που μια «δορυφορική» ομάδα ήταν πάνω απ’ όλες τις εργοστασιακές!

Εκτός MotoGP ο Lorenzo;

Στο… ραντάρ της Honda παραμένει πάντα και ο Πρωταθλητής της Moto3, Joan Mir, ένα μεγάλο ταλέντο που αναμένεται να μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Όμως ο Mir είναι ένας αναβάτης που ενδιαφέρει και τη Suzuki, ειδικά εάν η ιαπωνική ομάδα «χάσει» τον Andrea Iannone. Ο Ιταλός  τούτη τη στιγμή θεωρείται ως ένας από τους βασικούς υποψηφίους γι να αντικαταστήσει τον Jorge Lorenzo στη Ducati.
Μιας κι αναφερθήκαμε στη Ducati, κι εκεί τα μέτωπα είναι ανοιχτά. Για τον Lorenzo υπάρχει το σενάριο ακόμα και να μείνει εκτός MotoGP την επόμενη σεζόν, εάν δεν καταφέρει να βρει το συμβόλαιο που αναζητά. Ο Ισπανός θέλει 12 εκατ. ευρώ τον χρόνο, η Ducati δεν είναι διατεθειμένη να δώσει τόσα χρήματα, η Suzuki θα ήθελε να τον εντάξει στο δυναμικό της όμως το μπάτζετ της είναι περιορισμένο, κι έτσι ο «Σπαρτιάτης» είναι σε μια εξαιρετικά «περίεργη» θέση. Επίσης στη Ducati εξετάζουν την περίπτωση του Jack Miller.

Oι Marc Marquez και Dani Pedrosa
Oι Marc Marquez και Dani Pedrosa

 

Υπάρχει απόσταση με τον Dovizioso


Φυσικά το βασικό μέλημα για την Ducati είναι ο Andrea Dovizioso. Το συμβόλαιο του Ιταλού λήγει στο τέλος του 2018 και στο Austin έγιναν οι πρώτες επαφές της ομάδας με τον μάνατζέρ του Simone Battistella. Εντούτοις η διαφορά είναι πολύ μεγάλη, καθώς η Ducati δεν είναι διατεθειμένη να προσφέρει τα χρήματα που ζητά ο Dovizioso και εκτιμάται πως θα είναι πάνω από 12 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πάντως το συγκεκριμένο θέμα θα κλείσει αργά η γρήγορα, καθώς αμφότερες οι πλευρές γνωρίζουν πως είναι προς όφελός τους να συνεχίσουν να συνεργάζονται. Διότι και ο Dovizioso δεν θα βρει εύκολα άλλη ομάδα που να του δώσει τη δυνατότητα να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα, αλλά και η Ducati δεν θα βρει εύκολα αναβάτη που να μπορεί να είναι ανταγωνιστικός με την οδηγικά «ιδιαίτερη» Desmosedici…