Ο σπουδαιότερος αγώνας αντοχής, κι ένα απο τα πιο σπουδαία μηχανοκίνητα γεγονότα της χρονιάς, λαμβάνει χώρα το προσεχές Σαββατοκύριακο (10-11 Ιουνίου) στο Circuit de la Sarthe.
Οι 24 ώρες του Le Mans διεξάγονται από το 1923 χωρίς διακοπή, με εξαίρεση το 1936 και την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, και είναι τόσο ιστορικές όσο και η ίδια η έννοια του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δοκιμαστεί σε αυτήν την πίστα των 13 χιλιομέτρων (στη σύγχρονη εκδοχή της, καθώς έχει περάσει και την περίοδο στην οποία έφτανε τα 17 χιλιόμετρα), που αποτελείται από δημόσιους δρόμους και κλειστά τμήματα, προορισμένα αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση.
Πάντα ήταν ένα τεράστιο «εργαστήριο» δοκιμών νέων τεχνολογιών για τους δρόμους, καθώς οι μεγάλες εταιρείες τέσταραν τις επιδόσεις αλλά και την ανθεκτικότητά των οχημάτων τους, χρησιμοποιώντας την ολοένα αυξανόνενη δημοφιλία του αγώνα προς όφελός τους.
Audi, Bentley, Porsche, BMW, Peugeot, Ferrari, Ford, Toyota είναι μόνο μερικές από τις μάρκες που έγραψαν με χρυσά γράμματα το όνομά τους στην ιστορία του αγώνα-θεσμού.
Το παρόν προστάζει υβριδισμό, βιωσιμότητα και μείωση εξόδων, αλλά αυτό λίγα αφαιρεί από τη σημασία αυτών των 24 ωρών που όλοι κι όλα βρίσκονται στο όριο.
Τι σημαίνει η κάθε κατηγορία;
Le Mans Hypercar (LMH): Η κορυφαία κατηγορία στην πίστα θα είναι αυτή των Hypercars. Πρόκειται για πρωτότυπα οχήματα, που ήρθαν να αντικαταστήσουν τα γηρασμένα και εξαιρετικά κοστοβόρα LMP1, προσελκύοντας σημαντικό ενδιαφέρον από μεγάλους κατασκευαστές.
Έκανε ντεμπούτο το 2021, και στην LMH εκδοχή τους δεν είναι υποχρεωτική η χρήση υβριδικού κινητήριου συνόλου, αλλά πρέπει το σασί να είναι κατασκευασμένο από την ίδια την εταρεία. Στα LMDh, όμως, ο υβριδισμός απαιτείται από τους κανονισμούς, αφήνοντας ελεύθερη τη χρήση του σασί, πράγμα που επιτρέπει σε μάρκες όπως η Lamborghini κι η Porsche να επιστρέψουν στους αγώνες αντοχής σε αυτό το επίπεδο με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Αυτή τη στιγμή, στην εν λόγω κατηγορία με δικές τους κατασκευές συμμετέχουν οι Toyota, Ferrari, Porsche, Cadillac, Peugeot και Glickehaus.
LMP2: Η δεύτερη τη τάξει κατηγορία στους αγώνες αντοχής υφίσταται στην τωρινή της μορφή από το 2011, και παρά τις αλλαγές στην κορυφή της αγωνιστικής πυραμίδας, εκείνη δεν είδε καμία διαφοροποίηση.
Βασίζεται στη λογική των ενιαιών πρωτότυπων οχημάτων, με τις Oreca και Ligier να προμηθεύουν με σασί τις ομάδες, και την Gibson να παρέχει τον ίδιο V8 κινητήρα 4,2 λίτρων σε όλους τους συμμετέχοντες.
GTEAm: Τα πιο μεγάλα αδέρφια των GT3 διανύουν την τελευταία τους χρονιά στους αγώνες αντοχής. Τα Grand Touring Endurance βασίζονται σε οχήματα παραγωγής, αλλά έχουν σαφείς βελτιώσεις σε επίπεδο αποδόσεων κι ασφαλείας. Με τις βελτιώσεις στο κινητήριο σύνολο, τα εν λόγω αυτοκίνητα μπορούν να αποδίδουν ως και 600 ίππους από ατμοσφαιρικούς κινητήρες 5,5 λίτρων ή υπερτροφοδοτούμενος 4 λίτρων, ενώ δεν έχουν το βοήθημα του ABS. Πρόκειται για τα πιο γρήγορα μη-πρωτότυπα οχήματα στους αγώνες αντοχής.
Το πρόγραμμα του Π/Σ/Κ - Ζωντανά από το Eurosport και το Eurosport Player στην Ελλάδα:
Πέμπτη 8 Ιουνίου:
Hyperpole: 21:00
FP4: 23:00
Σάββατο 10 Ιουνίου:
Εκκίνηση αγώνα: 17:00
Οι συμμετοχές του αγώνα
Εξήντα δύο πληρώματα θα πάρουν εκκίνηση στον φημισμένο αγώνα.
Τεράστιες εταιρείες της αυτοκίνησης, όπως η Toyota, η Ferrari, η Porsche, η Ferrari, η Cadillac, η Chevrolet και η Alpine συμμετέχουν και προσδίδουν αίγλη στον αγώνα.
Hypercar
# | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Οδηγοί |
2 | Cadillac Racing | Cadillac V-Series.R | Earl Bamber
Alex Lynn Richard Westbrook |
3 | Cadillac Racing | Cadillac V-Series.R | Sébastien Bourdais
Renger Van Der Zande Scott Dixon |
4 | Floyd Vanwall Racing Team | Oreca 07 – Gibson | Tom Dillmann
Esteban Guerrieri Tristan Vautier |
5 | Porsche Penske Motorsport | Porsche 963 | Dane Cameron
Michael Christensen Frédéric Makowieck |
6 | Porsche Penske Motorsport | Porsche 963 | Kévin Estre
André Lotterer Laurens Vanthoor |
7 | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 – Hybrid | Mike Conway
Kamui Kobayashi Jose Maria Lopez |
8 | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 – Hybrid | Sébastien Buemi
Brendon Hartley Ryo Hirakawa |
38 | Hertz Team Jota | Porsche 963 | Antonio Felix Da Costa
William Stevens Yifei Ye |
50 | Ferrari AF Corse | Ferrari 499P | Antonio Fuoco
Miguel Molina Nicklas Nielsen |
51 | Ferrari AF Corse | Ferrari 499P | Alessandro Pier Guidi
James Calado Antonio Giovinazzi |
75 | Porsche Penske Motorsport | Porsche 963 | Felipe Nasr
Mathieu Jaminet Nicholas Tandy |
93 | Peugeot Totalenergies | Peugeot 9X8 | Paul Di Resta
Mikkel Jensen Jean-Eric Vergne |
94 | Peugeot Totalenergies | Peugeot 9X8 | Loic Duval
Gustavo Menezes Nico Müller |
311 | Action Express Racing | Cadillac V-Series.R | Luis Felipe Derani
Alexander Sims Jack Aitken |
708 | Glickenhaus Racing | Glickenhaus 007 | Romain Dumas
Olivier Pla Ryan Briscoe |
709 | Glickenhaus Racing | Glickenhaus 007 | Franck Mailleux
Nathanaël Berthon Esteban Gutierrez |
LMP2
# | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Οδηγοί |
9 | Prema | Oreca 07 – Gibson | Bent Viscaal
Juan Manuel Correa Filip Ugran |
10 | Vector Sport | Oreca 07 – Gibson | Ryan Cullen
Gabriel Aubry Matthias Kaiser |
13 | Tower Motorsports | Oreca 07 – Gibson | John Farano
Ricky Taylor René Rast |
14 | Nielsen Racing | Oreca 07 – Gibson | Rodrigo Sales
Mathias Beche Ben Hanley |
22 | United Autosports | Oreca 07 – Gibson | Philip Hanson
Filipe Albuquerque Frederick Lubin |
23 | United Autosports | Oreca 07 – Gibson | Joshua Pierson
Tom Blomqvist Oliver Jarvis |
28 | Jota | Oreca 07 – Gibson | David Heinemeier Hansson
Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi |
30 | Duqueine Team | Oreca 07 – Gibson | Neel Jani
René Binder Nicolas Pino |
31 | Team WRT | Oreca 07 – Gibson | Sean Gelael
Ferdinand Habsburg-Lothringen Robin Frijns |
32 | Inter Europol Competition | Oreca 07 – Gibson | Mark Kvamme
Jan Magnussen Anders Fjordbach |
34 | Inter Europol Competition | Oreca 07 – Gibson | Jakub Smiechowsk
Albert Costa Fabio Scherer |
35 | Alpine Elf Team | Oreca 07 – Gibson | André Negrão
Olli Caldwell Memo Rojas |
36 | Alpine Elf Team | Oreca 07 – Gibson | Matthieu Vaxiviere
Charles Milesi Julien Canal |
37 | Cool Racing | Oreca 07 – Gibson | Nicolas Lapierre
Alexandre Coigny Malthe Jakobsen |
39 | Graff Racing | Oreca 07 – Gibson | François Heriau
Giedo van der Garde Patrick Pilet |
41 | Team WRT | Oreca 07 – Gibson | Rui Andrade
Louis Delétraz Robert Kubica |
43 | DKR Engineering | Oreca 07 – Gibson | Tom Van Rompuy
Ugo de Wilde Maxime Martin |
45 | Algarve Pro Racing | Oreca 07 – Gibson | George Kurtz
James Allen Colin Braun |
47 | Cool Racing | Oreca 07 – Gibson | Reshad de Gérus
Vladislav Lomko Simon Pagenaud |
48 | IDEC Sport | Oreca 07 – Gibson | Paul Lafargue
Paul Loup Chatin Laurents Hörr |
63 | Prema Racing | Oreca 07 – Gibson | Doriane Pin
Daniil Kvyat Mirko Bortolotti |
65 | Panis Racing | Oreca 07 – Gibson | Manuel Maldonado
Tijmen van der Helm Job van Uitert |
80 | AF Corse | Oreca 07 – Gibson | François Perrodo
Ben Barnicoat Norman Nato |
923 | Racing Team Turkey | Oreca 07 – Gibson | Salih Yoluc
Tom Gamble Dries Vanthoor |
LMGTE
# | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Οδηγοί |
16 | Proton Competition | Porsche 911 RSR – 19 | Ryan Hardwick
Zacharie Robichon Jan Heylen |
21 | AF Corse | Ferrari 488 GTE EVO | Simon Mann
Julien Piguet Ulysse de Pauw |
25 | ORT By TF | Aston Martin Vantage AMR | Ahmad Al Harthy
Michael Dinan Charlie Eastwood |
33 | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C8.R | Nicky Catsburg
Ben Keating Nicolas Varrone |
54 | AF Corse | Ferrari 488 GTE EVO | Thomas Flohr
Francesco Castellacci Davide Rigon |
55 | GMB Motorsport | Aston Martin Vantage AMR | Gustav Dahlmann Birch
Marco Sørensen Jens Reno Møller |
56 | Project 1 – AO | Porsche 911 RSR – 19 | PJ Hyett
Gunnar Jeannette Matteo Cairoli |
57 | Kessel Racing | Ferrari 488 GTE EVO | Takeshi Kimura
Scott Huffaker Daniel Serra |
60 | Iron Lynx | Porsche 911 RSR – 19 | Claudio Schiavoni
Matteo Cressoni Alessio Picariello |
66 | JMW Motorsport | Ferrari 488 GTE EVO | Thomas Neubauer
Louis Prette Giacomo Petrobelli |
72 | TF Sport | Aston Martin Vantage AMR | Arnold Robin
Maxime Robin Valentin Hasse-Clot |
74 | Kessel Racing | Ferrari 488 GTE EVO | Kei Cozzolino
Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo |
77 | Dempsey-Proton Racing | Porsche 911 RSR – 19 | Christian Ried
Mikkel Pedersen Julien Andlauer |
83 | Richard Mille AF Corse | Ferrari 488 GTE EVO | Luis Perez Companc
Alessio Rovera Lilou Wadoux |
85 | Iron Dammes | Porsche 911 RSR – 19 | Sarah Bovy
Michelle Gatting Rahel Frey |
86 | GR Racing | Porsche 911 RSR – 19 | Michael Wainwright
Benjamin Barker Riccardo Pera |
88 | Proton Competition | Porsche 911 RSR – 19 | Harry Tincknell
Brendan Iribe Oliver Millroy |
98 | Northwest AMR | Aston Martin Vantage AMR | Ian James
Daniel Mancinelli Alex Riberas |
100 | Walkenhorst Motorsport | Ferrari 488 GTE EVO | Chandler Hull
Andrew Haryanto Jeffrey Segal |
777 | D’Station Racing | Aston Martin Vantage AMR | Satoshi Hoshino
Casper Stevenson Tomonobu Fujii |
911 | Proton Competition | Porsche 911 RSR – 19 | Michael Fassbender
Martin Rump Richard Lietz |
Innovative Car
24 | Hendrick Motorsports | Chevrolet Camaro ZL1 | Jimmie Johnson
Mike Rockenfeller Jenson Button |