2017 SEAT Ibiza: Τα "σπάει"!


Τίποτε δεν διαφαίνεται πια να διαχωρίζει το Ibiza από τα ομογάλακτα αδέρφια του στον γερμανικό όμιλο. Σχεδίαση, τεχνολογίες και κινητήρες πρώτης γενιάς για το νέο Ibiza.

  • 1/2/2017

Με την 5η γενιά Ibiza να έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στο επίσημα προσεχές σαλόνι της Γενεύης, η SEAT προχώρησε στην διαδικτυακή αποκάλυψη του μοντέλου από το οποίο περιμένει πολλά.

Είναι η σχεδίασή του που το κάνει πιο δυναμικό, είναι βέβαια και το εσωτερικό που όσο και να ακούγεται περίεργο έχει ένα πιο premium αέρα. Αυτό που μένει είναι να το οδηγήσουμε, προκειμένου και να διαπιστώσουμε τις αρετές της νέας πλατφόρμας MQB A0 στην οποία και βασίζεται (είναι το πρώτο μοντέλο της SEAT), όπως και στις διαβεβαιώσεις των ισπανών ότι το βασικό DNA της SEAT σε ότι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά του παραμένει αναλλοίωτο.

Να θυμίσουμε πώς το πρώτο Ibiza παρουσιάστηκε το 1984 και περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια έχουν κυλήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους, όπως και την εξαιρετική δημοφιλία που επέδειξε το ισπανικό αυτοκίνητο και στην Ελλάδα και ιδίως την περίοδο που αποτελούσε το «όπλο» το οδηγών του Ενιαίου Πρωταθλήματος. Μέχρι και πρωτάθλημα δημοσιογράφων είχε κάνει η ΤΕΧΝΟΚΑΡ (σ.σ. ωραία χρόνια)!

Αφήνοντας τις όμορφες μνήμες στο παρελθόν, να σημειώσουμε για το νέο Ibiza ότι είναι πιο ευρύχωρο, χάρη στο αυξημένο κατά 99 χλστ. αυξημένο μεταξόνιο της νέας πλατφόρμας (2,564 m) με το χώρο για τα πόδια για τους πίσω επιβάτες να έχει αυξηθεί κατά 35 mm, ενώ ο χώρος του πορτ μπαγκάζ φθάνει τα 355 λίτρα, τιμή κορυφαία στην κατηγορία.

Το ισπανικό μοντέλο εφοδιάζει μια σύγχρονη γενιά κινητήρων προδιαγραφών Euro6. Οι βενζινοκινητήρες αφορούν τον 1.0 TSI απόδοσης 95 ή 115 ίππων, τον ολοκαίνουργιο 1.5 TSI των 150 ίππων που θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2017, ενώ σε ότι αφορά τους ντήζελ οι επιλογές έχουν να κάνουν με τον 1.6 TDI διαβαθμισμένης απόδοσης 80, 90 και 115 ίππων.

Η καινούργια πλαρφόρμα MQB A0 επιτρέπει στο Ibiza την δημιουργία έκδοσης με CNG (φυσικό αέριο) που τροφοδοτεί κινητήρας 1.0 TSI 90 ίππων.

Ανάλογα με τον κινητήρα προβλέπονται μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων για ισχύ έως 95 ίππους και έξι σχέσεων για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Το DSG 7, διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι προαιρετική επιλογή.

Το Ibiza θα είναι διαθέσιμο μόνον με 5θυρο αμάξωμα και η σχεδίασή του είναι τέτοια που το κάνει να δείχνει 3θυρο. Επίσης, η νέα πλατφόρμα να αυξάνει τη στιβαρότητα κατά 30%.

Όλες οι νέες τεχνολογίες στον τομέα της ασφάλειας και της διασυνδεσιμότητας είναι διαθέσιμες στο νέο Ibiza, για το οποίο ομολογούμε ότι εντυπωσιάζει η εικόνα του στο εσωτερικό.

Ξεχωρίσαμε την οθόνη αφής 8″ του συστήματος infotainment με επιλογές συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων Android Auto, Apple Car Play, και Mirror Link.

Από… ανώτερη κατηγορία και ο εξοπλισμός με κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, επαγωγικό φορτιστή, ηχοσύστημα Beats 300-watt, 7 ηχείων, φώτα LED, αλλά και κορυφαία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (Front Assist, Adaptive Cruise Control, and Traffic Jam Assist).

Στην Ελλάδα αναμένεται το καλοκαίρι. Θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Reference, Style, FR και XCelence και σε τιμές που δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί.