Αναλυτική παρουσίαση του 2017 Suzuki Swift [photos]


Μόνο το όνομα έχει μείνει ίδιο στο ιαπωνικό supermini που έρχεται με νέο αμάξωμα, νέους κινητήρες και πλήθος τεχνολογιών.

  • 8/3/2017

Με το Swift να έχει αισίως περισσότερους από 5,3 εκατομμύρια οπαδούς, οι σχεδιαστές, κάτω από τη θεματική της «τολμηρής εξέλιξης του γνήσιου Swift DNA», πραγματοποίησαν μια μεταμόρφωση μένοντας πιστοί στον χαρακτήρα του Swift.

Το νέο Swift έχει κατά 10 χιλιοστά μικρότερο μήκος από το σημερινό, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιό του είναι κατά 20 χιλιοστά αυξημένο, δημιουργώντας έτσι περισσότερη αίσθηση ελευθερίας στο εσωτερικό. Το νέο μοντέλο είναι επίσης κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, κάτι που τονίζει τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του. Το δε αμάξωμα ζυγίζει μόλις 840 κιλά.

Το νέο Swift χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ένα προηγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης, το οποίο συνδυάζει κάμερα και αισθητήρα laser, που καθιστούν δυνατή την εφαρμογή λειτουργιών ασφάλειας όπως η υποβοήθηση πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου, και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων. Χρησιμοποιεί επίσης ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ για τη λειτουργία του συστήματος Adaptive Cruise Control.

 

Το νέο Swift σε αριθμούς!

Το νέο Swift χρησιμοποιεί πολλά καινοτομικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ορισμένα από αυτά είναι:

  • 120 κιλά μικρότερο βάρος αμαξώματος
  • 5% πιο οικονομικό κινητήρα DUALJET
  • 3% πιο ήσυχο
  • 8% πιο αεροδυναμικό
  • 0,4 μέτρα μικρότερος κύκλος στροφής
  • 23 χιλιοστά περισσότερος κάθετος και οριζόντιος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω κάθισμα
  • 20 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα
  • 25% και πλέον μεγαλύτερος χώρος αποσκευών
 

Σχεδίαση

Τα στοιχεία που υπενθυμίζουν την κληρονομιά Swift στο σχεδιασμό του νέου μοντέλου, περιλαμβάνουν δυνατούς «ώμους», μαύρες εμπρός κολώνες οροφής και κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Για αίσθηση στιβαρού πατήματος στην άσφαλτο, το αμάξωμα είναι πιο κοντό, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ, ενώ μια επιβλητική και επιθετικού σχεδιασμού εμπρός γρίλια, η προέκτασή της στον προφυλακτήρα, και τα τονισμένα φτερά, εκφράζουν δυναμισμό. Η απεικόνιση της ύπαρξης χαμηλού κέντρου βάρους επιτυγχάνεται επίσης από τις μαύρες κολώνες οροφής που δίνουν την αίσθηση ότι αυτή αιωρείται. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι ενσωματωμένες στις κολώνες, δίνοντας έτσι ταυτόχρονα στιλ και σπορ χαρακτήρα, ενώ μια ακόμα high-tech πινελιά αποδίδεται από τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται εμπρός και πίσω, ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται με επτά χρώματα αμαξώματος, και μονόχρωμε ή δίχρωμες ζάντες.

Κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού είναι η κεντρική κονσόλα με κλίση  προς τον οδηγό, το flat-bottom τιμόνι, τα εμπρός καθίσματα με βελτιστοποιημένο σχήμα και άνεση, καθώς και υπερυψωμένα πλαϊνά στηρίγματα. Ο πολλαπλών πληροφοριών πίνακας οργάνων διαθέτει σπορ σχεδίαση με αίσθηση ρολογιού χρονογράφου. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει είτε μια έγχρωμη ή LCD στο κέντρο, με το μετρητή θερμοκρασίας νερού μέσα σε ένα από τα δύο κύρια όργανα και το μετρητή βενζίνης στο εσωτερικό του δεύτερου, είτε μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών. Χαμηλώνοντας τα καθίσματα εξασφαλίστηκε επαρκέστατος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών –τον ίδιο με αυτό που έχει το υπάρχον Swift για τις εμπρός θέσεις και 23 χιλιοστά επιπλέον κάθετο και οριζόντιο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Τα εμπρός καθίσματα έχουν μετακινηθεί κατά 10 χιλιοστά προς τα έξω, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ τους κατά 20 χιλιοστά. Το νέο Swift έχει 265 λίτρα χώρου αποσκευών, που είναι κατά 54 λίτρα μεγαλύτερος, ή αύξηση μεγαλύτερη του 25%, σε σχέση με το υπάρχον Swift. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 75 χιλιοστά μακρύτερος με ιδανική διαμόρφωση του σχήματός του σε κάθε λεπτομέρεια, κάτι που επιτρέπει διευρυμένη χωρητικότητα, χωρίς να θυσιάζεται η εξωτερική εμφάνιση.

 

Νέας γενιάς πλατφόρμα ‘HEARTECT’

Το νέο Swift «πατάει» σε μιας νέας γενιάς πλατφόρμα “HEARTECT” που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, καθώς είναι ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη. Η ολική αναδιάρθρωση της δομής του πατώματος και της διαμόρφωσης των τμημάτων αυτού, είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση ενός πλαισίου υψηλής ακαμψίας που βελτιώνει την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και έχει μια συνεχή, ομαλή και καμπυλωτή μορφή που βοηθά στην απορρόφηση της ενέργειας. Αυτό οδήγησε στη μείωση των απαραίτητων ενισχύσεων, γεγονός που κάνει το αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 840 κιλά, ή αν προτιμάτε 120 κιλά λιγότερα από το αμάξωμα του υπάρχοντος Swift, κάτι που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιφέρει δραστική βελτίωση στην κύλιση, τις στροφές ή το φρενάρισμα. Επίσης, η συνολική βελτιστοποίηση  του πατώματος και των μερών που προσαρτώνται σε αυτό, έχει μειώσει το θόρυβο και τις δονήσεις και έχει ευνοήσει την άνεση. Μια νέου σχεδιασμού, ελαφριά και υψηλής ακαμψίας ανάρτηση διατηρεί τη χαρακτηριστική για Swift αμεσότητα στο στρίψιμο, ενώ παράλληλα προσφέρει ευέλικτη και άνετη οδηγική εμπειρία. Οι αναθεωρημένες βάσεις της ανάρτησης βελτιώνουν την οδηγική απόλαυση και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Συγκριτικά με το υπάρχον Swift, το κράτημα και η απόκριση στην είσοδο της στροφής, καθώς και η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιείται το έντονο στρίψιμο του τιμονιού, έχουν επίσης βελτιωθεί.

 

Νέοι κινητήρες

Τα κινητήρια σύνολα είναι δύο. Ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.0 BOOSTERJET που προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και υψηλή δύναμη 112 ίππων. Η μικρή του χωρητικότητα και η τεχνολογία άμεσου ψεκασμού περιορίζουν την μέση κατανάλωση καυσίμου (μόλις 4,6 l/100km). Παράλληλα, ενώ προσφέρει υψηλή απόδοση, έχει εξαιρετική συμπεριφορά στις μετρήσεις NVH (θόρυβος, δονήσεις και τραχύτητα), χάρη στις επιτυχημένες προσπάθειες να αυξηθεί σημαντικά η ακαμψία συνολικά, και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την ελαχιστοποίηση του θορύβου και των δονήσεων που συνήθως προέρχονται από τη λειτουργία ενός 3κύλινδρου κινητήρα. Ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά κάτω από όλες τις συνθήκες, από τις αστικές μετακινήσεις έως τη σπορ οδήγηση. Το νέο Swift διατίθεται επίσης με τον βενζινοκινητήρα 1.2 DUALJET, απόδοσης 90 ίππων εφοδιασμένο με διαχείριση καυσαερίων με περιοριστικό σύστημα προανάφλεξης και πολλαπλό ψεκασμό, που συνδυάζεται με άλλα χαρακτηριστικά για να πετύχει βελτίωση, κατά μέσο όρο 5%, στην κατανάλωση καυσίμου, συγκριτικά με τον 1.2 DUALJET που χρησιμοποιείται στο υπάρχον Swift. Ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει ιδανική κλιμάκωση για κάθε κινητήριο σύνολο, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη αναλογία χαμηλής κατανάλωσης και απόδοσης. Η έκδοση που χρησιμοποιείται μαζί με τον κινητήρα του 1 λίτρου, διαθέτει ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση, για ακόμα πιο σπορ εμπειρία οδήγησης. Επίσης διαθέσιμα είναι, ένα εξαιρετικά ομαλής λειτουργίας κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μακρύτερη κλιμάκωση.

Ελαφρύ και συμπαγές ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS

Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle της Suzuki) είναι ένα ιδανικό για συμπαγή αυτοκίνητα υβριδικό σύστημα. Χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG), που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Βοηθά τον κινητήρα σε περιπτώσεις που συνήθως απαιτείται υψηλή κατανάλωση καυσίμου, όπως για παράδειγμα η εκκίνηση από στάση ή η επιτάχυνση, οπότε το SHVS πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει παραχθεί μέσω της πέδησης και έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία. Επειδή το σύστημα ISG χρησιμοποιεί ιμάντα, αντί για την παραδοσιακή μίζα, για την επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από ένα αυτόματο σταμάτημα, προσφέρει πιο ήσυχη και ομαλή επανεκκίνηση. Το SHVS είναι διαθέσιμο τόσο με τον 1.0 BOOSTERJET όσο και με τον 1.2 DUALJET κινητήρα. Επιπλέον, η ελαφριά και υψηλού χρόνου ζωής μπαταρία ιόντων λιθίου, έχει εξαιρετική αποδοτικότητα επαναφόρτισης, που επιτρέπει τη συχνότερη υποβοήθηση του κινητήρα. Η μπαταρία επίσης παρέχει ενέργεια στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως τα ηλεκτρικά συστήματα του κινητήρα, τα όργανα και το ηχοσύστημα.

 

Προηγμένη ασφάλεια

Dual Sensor Brake Support (DSBS): Το εξελιγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης υποστηρίζει μια σειρά από τεχνολογίες ασφάλειας, με βασικότερη από αυτές το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης Dual Sensor Brake Support (DSBS). Εάν το σύστημα εντοπίσει πιθανότητα σύγκρουσης με αντικείμενο που βρίσκεται εμπρός, ενεργοποιεί μια ηχητική και μια οπτική ειδοποίηση. Σε περίπτωση που εντοπίσει σημαντικό κίνδυνο και ο οδηγός πραγματοποιήσει φρενάρισμα πανικού, το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση πέδησης, ενισχύοντας το φρενάρισμα. Σε περίπτωση που ο κίνδυνος αυξηθεί ακόμα περισσότερο, το σύστημα ενεργοποιεί ισχυρότερα την αυτόματη πέδηση, σε μια προσπάθεια αποφυγής της σύγκρουσης ή έστω τη μείωσης της ζημιάς.

Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας: Όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα από 60 km/h και αλλάζει λωρίδα χωρίς την ενεργοποίηση του φλας από τον οδηγό, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό μέσω λυχνίας στον πίνακα οργάνων και δόνησης του τιμονιού.

Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου: Με ταχύτητα από 60 km/h, το σύστημα ανιχνεύει τις διαχωριστικές γραμμές λωρίδας εκατέρωθεν του αυτοκινήτου και ειδοποιεί τον οδηγό μέσω λυχνίας και ηχητικής ειδοποίησης στην περίπτωση που εντοπίσει κίνδυνο εκτροπής του αυτοκινήτου.

Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist): Κατά την οδήγηση με ταχύτητα από 40 km/h, η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, σχεδιάστηκε για να αλλάζει αυτόματα τους προβολείς μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας ανάλογα με την παρουσία άλλων οχημάτων και του περιβάλλοντος φωτισμού.

Adaptive cruise control: Όταν υπάρχει προπορευόμενο όχημα, ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ μετρά την απόσταση από αυτό, και αυτομάτως διατηρεί μεγάλη, μέση ή μικρή απόσταση, κατ’ επιλογή του οδηγού. Όταν δεν υπάρχει προπορευόμενο όχημα, το σύστημα διατηρεί την προκαθορισμένη από τον οδηγό ταχύτητα (από 40 km/h έως 160 km/h).