Αυτή είναι η ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά του Mercedes Sprinter


Η νέα γενιά του επιτυχημένου βαν της Mercedes, του Spinter είναι είδηση, μιας και είναι η 3η σε 22 συνολικά χρόνια. Οι παραδόσεις των νέων Mercedes Sprinter θα ξεκινήσουν από τον Ιούνιο, ενώ οι τιμές του στην Γερμανία ξεκινούν από τις 19.900 ευρώ.

  • 7/2/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Η νέα γενιά Sprinter μένει πιστή στις σοβαρές γραμμές του προκατόχου της, παρόλο που έχει εμφανώς εκσυγχρονιστεί. Χάρη στην πιο τονισμένη του μάσκα και τους αναλογικά στενούς προβολείς, ενώ υπάρχουν οπτικές αναφορές και στην πολυτελή V-Class.

Ακόμα πιο μεγάλες είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό και σε ότι αφορά το χώρο εργασίας του οδηγού. Κι αυτό γιατί στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη που αποτελεί ενιαίο οπτικά σύνολο με δύο αεραγωγούς και είναι το κέντρο της διασύνδεσης του νέου Sprinter, που έχει σα βασικό σκοπό τη διευκόλυνση του οδηγού. Για το σκοπό αυτό υπάρχει το ProConnect με 8 διαφορετικά προγράμματα διαχείρισης, ενώ διαθέσιμο είναι και το MBUX.

Το νέο σύστημα infotainment της μάρκας που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με τη νέα Α-Class. Φυσικά το Sprinter μπορεί να εξοπλιστεί και με πολλά από τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης της Mercedes. Από κει και πέρα καινούργιο είναι και το τιμόνι με τα αρκετά μπουτόν, ενώ μεταξύ των δύο στρογγυλών οργάνων τον πίνακα υπάρχει μια πιο μικρή οθόνη που παρέχει πληροφορίες αποκλειστικά για τον οδηγό.

Φυσικά σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο καθοριστικό ρόλο παίζουν οι παραλλαγές του, προκειμένου να καλυφθεί κάθε ανάγκη. Συνολικά για το καινούργιο Sprinter υπάρχουν περί τους 1.700 διαφορετικούς συνδυασμούς. Τα διαθέσιμα αμαξώματα είναι συνολικά 6, με τη μέγιστη χωρητικότητα να είναι 17 cu. m. και το ωφέλιμο φορτίο 5,5 tn.

Η γκάμα περιλαμβάνει 3 κινητήρες που είναι εκδοχές του τετρακύλινδρου diesel των 2,1 lt με αποδόσεις που κυμαίνονται από 114 έως 163 PS, καθώς και μια με 177 PS που συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και προορίζεται για αυτοκινούμενα που θα βασίζονται στο Spinter. Τοp επιλογή ο V6 των 3.000 κυβικών με τους 190 PS, που όπως και όλοι οι άλλοι κινητήρες διαθέτει καταλύτη SCR και πρόσθετο AdBlue. Τα κιβώτια για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις είναι είτε ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων είτε ένα αυτόματο με 9, ενώ για τις πιο βαριές πισωκίνητες και τετρακίνητες το αυτόματο είναι το 7G-Tronic. Πάντως στην πορεία, συγκεκριμένα το 2019, θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα καινοτομία είναι το σύστημα Easy-Mounting που προορίζεται για την 20θέσια έκδοση λεωφορείου με το μεγάλο μεταξόνιο και την υπερυψωμένη οροφή. Το Easy-Mounting επιτρέπει την μεταβολή της διάταξης των καθισμάτων από ένα και μόνο άτομο.