Ferrari FXX K 2015: Hardcore θηρίο 1050 ίππων!


Βασισμένη στη LaFerrari, η FXX K είναι το πιο hardcore hypercar που έχει η Ferrari στη φαρέτρα της!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 3/12/2014

Η Ferrari αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες και τα στοιχεία της προσανατολισμένης για χρήση σε πίστα FXX K, ένα hypercar που θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στη Yas Marina Circuit στο Abu Dhabi σε λίγες μέρες.

Όπως ακριβώς συνέβη και με την προκάτοχο που ήταν βασισμένη στην Enzo (Ferrari FXX), η FXX K είναι ένα «εργαστηριακό όχημα», το οποίο αποτελεί μέρος ενός προγράμματος έρευνας και εξέλιξης.

Το γράμμα «K» που προστέθηκε στο όνομα της νέας FXX αναφέρεται στο γνωστό σε όλους μας από τη Formula 1 σύστημα «KERS» (Kinetic Energy Recovery System), το οποίο υιοθετεί και το νέο υπεραυτοκίνητο της Ferrari για να βελτιστοποιήσει την απόδοσή του στην πίστα.

Σε αντίθεση με παλιότερες FXX, όλες οι FXX K που θα κατασκευαστούν θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία της Ferrari και θα είναι προσβάσιμες μόνο από ένα αποκλειστικό πελατολόγιο-οδηγών που θα της τεστάρει ως μέρος ενός διετούς προγράμματος το οποίο η Ferrari θα συνάψει με αυτούς.

Συγκριτικά με την έκδοση παραγωγής της LaFerrari, η FXX K έχει συνολική απόδοση που αγγίζει τους 1.050 PS! Το γεγονός αυτό την κάνει κατά 87 PS πιο ισχυρή από τη LaFerrari και 50 PS πιο ισχυρή από την άμεση αντίπαλό της, την McLaren P1 GTR. Στην καρδιά του συστήματος KERS βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός V12 6,3 λίτρων ο οποίος αποδίδει 860 PS και ένας ηλεκτρικός κινητήρας που αποδίδει 190 PS. Συνδυαστικά η μέγιστη ροπή του συστήματος αγγίζει τα 900 Nm!

Ο V12 κινητήρας παράγει 60 περισσότερους ίππους από αυτόν της LaFerrari χάρη στους νέους εκκεντροφόρους και σε ένα νέο σύστημα κίνησης των βαλβίδων που είναι μηχανικό και όχι υδραυλικό. Επανασχεδιασμένη είναι και η πολλαπλή εισαγωγής με νέο τελείωμα, ενώ έχουν καταργηθεί και τα σιλανσιέ στο σύστημα εξαγωγής.

Το σύστημα «HY-KERS» του αυτοκινήτου έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο ούτως ώστε να αποδίδει τη μέγιστη ισχύ και ο οδηγός μπορεί πλέον να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα από το γνωστό «Manettino» στην κεντρική κονσόλα: «Qualify», για μέγιστη απόδοση σε περιορισμένο αριθμό γύρων σε πίστα, «Long Run» για βελτιστοποίηση της απόδοσης σε μεγάλο χρονικό διάστημα, «Manual Boost» για στιγμιαία μάξιμουμ απόδοση της ροπής και «Fast Charge» για να μπορέσει να φορτίσει η μπαταρία το γρηγορότερο δυνατό.  

Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες βεβαίως, η FXX K έχει δεχθεί και εκτεταμένες αεροδυναμικές αλλαγές με το τεράστιο διπλό σπόιλερ εμπρός και το μεγαλύτερο κατά 30 mm σπλίτερ σε σχέση με αυτό της LaFerrari, ενώ διαθέτει και μεγαλύτερο κενό στο κέντρο. Η συγκεκριμένη σχεδίαση να πούμε ότι είναι εμπνευσμένη από την μεγάλη εμπειρία της Ferrari στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα GT (WEC).

Στο πίσω μέρος, η FXX K διαθέτει μεγαλύτερη «ουρά» με ένα μεγαλύτερο σπόιλερ το οποίο είναι κινούμενο. Στις δύο άκρες υπάρχει ένα κάθετο πτερύγιο με δύο επιπλέον οριζόντια αεροδυναμικά βοηθήματα που μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό να είναι δανεισμένα από τη Formula 1. Τα τελευταία λειτουργούν ως καθοδηγητικά πτερύγια όταν οι ρυθμίσεις του αεροδυναμικού πακέτου είναι έτσι ώστε να παράγει μικρό downforce και στην αντίθετη περίπτωση λειτουργούν συμπληρωματικά ώστε να βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες του σπόιλερ.  

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι κατά 50% καλύτερη παραγωγή downforce όταν τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για μικρότερη παραγωγή αρνητικής άντωσης (downforce δηλαδή) και 30% στην πιο δυναμική ρύθμιση παραγωγής downforce. Το εντυπωσιακό είναι ότι στα 200 km/h η FXX K έχει τη δυνατότητα να παράγει 540 kg αρνητικής άντωσης!

Το Hypercar της Ferrari πατάει σε Pirelli σλικ ελαστικά τα οποία είναι «φορτωμένα» με αισθητήρες που μετράνε κάθετες, πλευρικές και αξονικές επιταχύνσεις, όπως και θερμοκρασία και πίεση. Δυστυχώς η Ferrari δεν έδωσε στη δημοσιότητα κάποιες λεπτομέρειες για τις επιδόσεις και την τιμή της FXX K, αλλά είναι προφανές ότι θα είναι ταχύτερη και πιο ακριβή από τη LaFerrari. Σύμφωνα με μία πρόσφατη φήμη, η συμμετοχή στο διετές πρόγραμμα αγγίζει τα 3 εκατομμύρια δολάρια ενώ η παραγωγή της δεν θα ξεπεράσει τις 30 μονάδες.