ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
87TH GENEVA INTERNATIONAL MOTOR SHOW

Honda Civic Type R: Με 320 ίππους! 8/3

  • img
  • img

Βασίζεται στο ελαφρύτερο, πιο άκαμπτο αμάξωμα του νέου Civic hatchback, με την προσθήκη συγκολλήσεων σε ζωτικά σημεία. Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 38%!

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 2.0 VTEC TURBO, που είδαμε στο απερχόμενο μοντέλο, αλλά έχει βελτιστοποιηθεί και αποδίδει τελικά 320 PS και όχι 340 όπως είχε διαρρεύσει με μέγιστη ροπή 400 Nm. Η απόκριση του γκαζιού και η ρεπρίζ έχουν βελτιωθεί χάρη στις βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση του κινητήρα.  

Βελτιωμένο είναι και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, γνωστό για την ακρίβεια και την ομαλή διαδικασία αλλαγών. Διαθέτει τώρα ένα νέο σύστημα ελέγχου στροφών που διασφαλίζει την άμεση και χωρίς συμβιβασμούς σύνδεση του Type R με τον οδηγό.

Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson του στάνταρ hatchback έχει τώρα νέα γεωμετρία που ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση και μεγιστοποιεί τη σπορ συμπεριφορά. Πίσω, το νέο ανεξάρτητο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων του στάνταρ μοντέλου έχει βελτιωθεί με τη χρήση μοναδικών βραχιόνων υψηλής ακαμψίας.

Μία βελτιωμένη σειρά προγραμμάτων οδήγησης (driving modes) προσφέρει στο όχημα αυξημένη ευχρηστία συγκριτικά με το προηγούμενο Type R. Η νέα ρύθμιση ‘Comfort’ προστίθεται στις ‘Sport’ (έμφαση στην ευελιξία) και ‘+R’ (για χρήση στην πίστα). Κάθε επιλογή προσαρμόζει ανάλογα τους ενεργούς αποσβεστήρες, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, την αίσθηση αλλαγών σχέσεων και την απόκριση του γκαζιού. 

Επιπλέον το νέο Type R έχει πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο από το προηγούμενο, με πιο εξομαλυμένο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός αεροκουρτίνες, ελαφριά πίσω πτέρυγα και πτερύγια στροβιλισμού στα άκρα τις οροφής. Το μυώδες, δυναμικό αμάξωμα πετυχαίνει την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία  μεταξύ άνωσης και αντίστασης, συμβάλλοντας στη μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.