Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
MERCEDES-BENZ

Μετά από 39 ολόκληρα χρόνια η Mercedes παρουσίασε τη νέα G-Class στο Detroit 15/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Οι ιθύνοντες της Mercedes το γνωρίζουν αυτό καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο και έτσι για τη νέα γενιά της iconic G-Class δεν άλλαξαν τις βασικές γωνιώδεις γραμμές της κλασικής. Τις εκσυγχρόνισαν διακριτικά, διατήρησαν τις λεπτομέρειες που είναι συνδεδεμένες με το συγκεκριμένο μοντέλο (φουσκωμένο καπό, εξωτερικοί μεντεσέδες, ρεζέρβα εξωτερικά στην πόρτα του χώρου αποσκευών), αύξησαν ελαφρώς (κατά 53 mm) το μήκος και κατά πολύ περισσότερο (123 mm) το πλάτος.

Το τελευταίο ήταν επιβεβλημένο καθώς η προηγούμενη γενιά έδειχνε υπερβολικά στενή για τα σύγχρονα δεδομένα, ενώ με τον τρόπο αυτό βελτιώθηκαν αισθητά και οι χώροι στο εσωτερικό. Οι οποίοι πλέον είναι ιδιαίτερα άνετοι, ενώ ο εξοπλισμός σε όλους τους τομείς, καθώς και η ποιότητα, ακολουθεί τα πρότυπα της top λιμουζίνας της μάρκας, της S-Class.

Αυτό ισχύει και για το εντυπωσιακό, φουλ ψηφιακό ταμπλό με τις δύο οθόνες των 12,3 in, με τη μόνη διαφορά πως στη G-Class περιλαμβάνεται στον εξτρά εξοπλισμό, μιας και η βασική έκδοση διαθέτει αναλογικά όργανα στο κλασικό στυλ του μοντέλου. Που συνδυάζονται και με τη μεγάλη χειρολαβή που παραδοσιακά υπάρχει μπροστά από το συνοδηγό.

Οι μηχανικοί της Mercedes, με τη σειρά τους, διατήρησαν το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας για αντοχή στη σκληρή χρήση, αύξησαν όμως κατά 50% την ακαμψία του και χρησιμοποίησαν αλουμίνιο στο καπό, στις πόρτες και τα φτερά του αμαξώματος, προκειμένου να μπορέσουν να συγκρατήσουν το βάρος.

Έτσι η νέα G-Class είναι 170 κιλά πιο ελαφριά σε σχέση με την προκάτοχό της, ενώ από κει και πέρα υπάρχει νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια -πίσω έχει διατηρηθεί ο άκαμπτος άξονας- που βελτιώνει κατά πολύ τα δυναμικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο, χωρίς να επηρεάζει τις off road δυνατότητες. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει υποπλαίσιο μπροστά -τα διπλά ψαλίδια εδράζουν πάνω στο πλαίσιο- με αποτέλεσμα η minimum απόσταση από το έδαφος να είναι τα 24,1 cm ανάμεσα στους δύο άξονες. Παράλληλα έχουν μεγαλώσει και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 31° και 30° αντίστοιχα, ενώ η γωνία ράμπας είναι στις 26°.

Όσο για την κίνηση υπό γωνία η νέα G-Class, που περνά και από νερό βάθους 700 mm, μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια ακόμα και με κλίση 35°, ενώ το ότι θα πάει σχεδόν παντού εξασφαλίζεται και από τις κοντές σχέσεις της -ακόμα πιο κοντές σε σχέση με την προκάτοχό της- και τα τρία 100% μπλοκέ διαφορικά. Aν επιλεγούν οι κοντές σχέσεις ή ο οδηγός μπλοκάρει ένα από τα διαφορικά ενεργοποιείται το G-Mode που για τον καλύτερο δυνατό έλεγχο σε Off road διαδρομές ελαχιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και προσαρμόζει τόσο την απόσβεση των αμορτισέρ όσο και την απόκριση του γκαζιού.

Μάλιστα το G-Mode επιλέγεται ανεξάρτητα από το ποιο πρόγραμμα, από τα μέχρι και 5, του Drive Select (επεμβαίνει σε ρυθμίσεις κινητήρα, αυτόματου κιβωτίου και ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης αλλά και σε αυτές των αμορτισέρ αν είναι τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα που χρεώνονται επιπλέον) είναι σε χρήση.

Για την έναρξη των πωλήσεων -η τιμή της στη Γερμανία ξεκινά από 107.041 ευρώ- η νέα G-Class θα είναι διαθέσιμη ως G 500, με το V8 των 4.000 cc. Eδώ αποδίδει 422 PS και 610 Nm (από τις 2.000 έως τις 4.750 rpm) και συνδυάζεται στάνταρ με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic. Αν και δεν υπάρχει ακόμα κάτι επίσημο είναι σίγουρο πως θα ακολουθήσουν εκδόσεις diesel καθώς και οι top AMG.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ