Νέα Aston Martin Vantage: Προκαλεί με 510 ίππους!


Με ακόμη πιο δυναμική και αισθησιακή σχεδίαση, με ολοκαίνουργιο πλαίσιο και τον V8 της AMG η νέα Vantage είναι αναμφίβολα ένα από τα ομορφότερα και πιο ακριβά κουπέ που μπορεί να αποκτήσει κανείς…

  • 21/11/2017

KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΟ: ASTON MARTIN

Η νέα Vantage δεν έρχεται απλά να αντικαταστήσει μία Aston Martin που κυκλοφορούσε για περίπου 12 χρόνια, αλλά για να σηματοδοτήσει μια σειρά εξελίξεων. Όπως είναι η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που αποτυπώνεται στο μπροστινό μέρος με μία πιο προχωρημένη από της DB10 (που είδαμε στην ταινία Spectre του James Bond) άποψη, ενώ εκτείνεται μέχρι πίσω όπου υπάρχει μια ιδιαίτερη ψευδό-πτέρυγα ενσωματωμένη στην τελευταία πόρτα και με μία εμφατική φωτεινή ρίγα να την διατρέχει (την πόρτα). Το μήκος του πολύ όμορφου αμαξώματος φτάνει τα 4.465 mm, το πλάτος τα 2.153 mm και το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.704 mm. Αν και είναι μικρότερη σε μήκος από την Porsche 911, το μεταξόνιο της Vantage είναι πάνω από 5 cm μεγαλύτερο προσφέροντας μία πιο ευρύχωρη καμπίνα (χώρος αποσκευών στα 350 lt).

Αεροδυναμικά η Aston Martin τονίζει πως σχεδόν κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος (μάσκα, γρίλια, πίσω diffuser κ.α.) είναι μελετημένη ώστε να διασφαλίζει βέλτιστη ροή του αέρα για μέγιστο downforce (κάθετο φορτίο). Στο εσωτερικό υπάρχει ένα μεταμοντέρνο στιλ με τις επιλογές κίνησης (P, N, R, D) να βρίσκονται ως διακόπτες σε ένα τριγωνικό σχήμα και για μεγαλύτερη πρακτικότητα απελευθερώνοντας χώρο από την κεντρική κονσόλα. Στο κέντρο υπάρχει μία touch-screen διάστασης 8 ιντσών, ενώ πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός.

Η νέα Vantage βασίζεται στο αλουμινένιο πλαίσιο της DB11 με τους Βρετανούς να λένε πως το 70% των εξαρτημάτων είναι εντελώς νέα. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας V8 κινητήρας 4,0 lt με διπλά turbo (είναι κινητήρας της AMG) που εδώ αποδίδει 510 PS στις 6.000 rpm και 685 Nm ροπής στις 2.000-5.000 rpm. Το μοτέρ έχει τοποθετηθεί όσο το δυνατό πιο πίσω (στον μπροστινό άξονα) για να διασφαλιστεί μια ιδανική αναλογία βάρους 50/50 με συνολικό απόβαρο στα 1.530 kg.

Την μετάδοση στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό με torque vectoring χαρακτηριστικά. Όσο για τις επιδόσεις τα 0-97 km/h πετυχαίνεται σε 3,6 sec με την τελική να φτάνει στα 313 km/h. Υπάρχει ενεργητική ανάρτηση, με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Sport, Sport Plus και Track), το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια είναι βασισμένη πάνω στο πλαίσιο (και όχι μέσω ελαστικών συνδέσμων όπως στην DB11).

Οι τιμές πώλησης της νέας Aston Martin Vantage ξεκινούν από τις 154.000 ευρώ (στην Γερμανία) και η διαθεσιμότητα της από την άνοιξη του 2018. Και κάτι μας λέει πως αν δεν σπεύσετε να την παραγγείλετε (λέμε και κάνα αστείο να περνά η ώρα) θα χρειαστεί να περιμένετε αρκετά περισσότερο.