Το νέο Lexus UX έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και τετρακίνηση ως υβριδικό


Επίσημη πρεμιέρα στη Γενεύη και για το UX, το νέο μικρό SUV της Lexus, με το οποίο η ιαπωνική εταιρεία μετέχει στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία παγκοσμίως.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 7/3/2018

Ένα από τα ατού του Lexus UX των σχεδόν 4,50 m είναι η ιδιαίτερη εμφάνισή του που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, που ταυτόχρονα αποτελεί και ένα στοιχείο σύνδεσης με τα άλλα μοντέλα της γκάμας. Στοιχείο αναγνώρισής του και τα πίσω φώτα, που αποτελούνται το καθένα από 120 μεμονωμένα LED. Το εσωτερικό με τη σειρά του προσδιορίζεται αισθητικά από τη μεγάλη, παραλληλόγραμμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που βρίσκεται σε τέτοια θέση που ο οδηγός δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Για τη συνολική του εικόνα οι άνθρωποι της Lexus αναφέρουν πως η έμπνευσή τους ήταν η ιαπωνική παράδοση, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στις δερμάτινες επενδύσεις που έχουν αναφορά στην παραδοσιακή τεχνική ραφής sashiko, που χρησιμοποιείται για στολές τζούντο και κέντρο.

Η βάση του νέου Lexus UΧ είναι το καινούργιο πλαίσιο GA-C, που πέρα από όλα τα άλλα εξασφαλίζει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία, γεγονός που βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ειδικά σε δρόμους με στροφές. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, που καθιστά το μικρότερο SUV της ιαπωνικής μάρκας πολυτελείας ευέλικτο ειδικά μέσα στην πόλη, είναι η ιδιαίτερα μικρή διάμετρος στροφής του των μόλις 10,3 m.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει ένα νέο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζίνης 2.000 cc, ο οποίος χρησιμοποιείται και στο επίσης καινούργιο Toyota Auris, έχει θερμοδυναμικό συντελεστή απόδοσης 40%, που θεωρείται ιδιαίτερα υψηλός για κινητήρα μαζικής παραγωγής και απόδοση 168 PS.

Το UX 200 είναι η εισαγωγική έκδοση, ενώ η υβριδική UC 250h είναι η επόμενη. Εδώ ο κινητήρας των 2.000 cc συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω άξονα. Η συνδυαστική απόδοση και των δύο φτάνει τα 176 PS, ενώ η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει και την τετρακίνηση. Μέχρι τα 70 km/h και εφόσον υπάρχει λόγος στον πίσω άξονα μπορεί να καταλήξει και το 80% της συνολικής ροπής.

Πέρα από τις στάνταρ εκδόσεις θα υπάρχει και η F Sport, που θα έχει πιο δυναμική εμφάνιση και πιο σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, ενώ θα μπορεί να εξοπλιστεί και με τη ενεργή ανάρτηση της Lexus. Η παραγωγή του Lexus UX θα ξεκινήσει το φθινόπωρο και οι πωλήσεις του προς το τέλος του έτους.