ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο; 16/4

  • img

Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

Ανάμεσα στα πολύ σημαντικά γεγονότα της αυτοκίνησης για τον μήνα που πέρασε ήταν, κατά την άποψή μας, τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα στα οποία «πρωταγωνίστησαν» αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, επαναφέροντας και πάλι στο προσκήνιο τους προβληματισμούς για την ασφάλεια των νέων τεχνολογιών και το εάν τελικά ο παράγοντας «άνθρωπος» είναι και παραμένει κυρίαρχο στοιχείο στην οδήγηση.

O πρώτος νεκρός από αυτόνομο όχημα καταγράφηκε τα ξημερώματα της 19ης Μαρτίου στις ΗΠΑ (Αριζόνα), όταν παρασύρθηκε από ένα αυτόνομο Volvo XC90 που χρησιμοποιεί η η Uber στο γενικότερο πλαίσιο των δοκιμών της. Ήταν η 49χρονη Ιλέιν Χέρτζμπεργκ, που ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί εάν διέσχιζε ή απλά στεκόταν στην άκρη του δρόμου…

Λίγες μέρες αργότερα, τραγικό θάνατο βρίσκει ο 38χρονος υπάλληλος της Apple, Walter Wong όταν το Tesla Model X που «οδηγούσε» ξέφυγε της πορείας και συγκρούστηκε με το τσιμεντένιο διαχωριστικό διάζωμα. Σημαντική λεπτομέρεια: το σύστημα Autopilot ήταν ενεργοποιημένο, όπως άλλωστε παραδέχθηκε και η Tesla…

Ακόμη μια σημαντική λεπτομέρεια: οι ρυθμίσεις του adaptive cruise control μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις τη μ.ω.τ., αλλά και να διατηρήσεις σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ακόμη και να ακινητοποιήσεις στο όχημά σου στη θέα ενός σταθερού σημείου (ακινητοποιημένο όχημα, πεζός, τοίχος) χωρίς να χρειαστεί να καταφύγεις στο φρένο ή το γκάζι (το σύστημα μέσω ραντάρ αυξομειώνει αυτόματα την ταχύτητα υπολογίζοντας διάφορες παραμέτρους), ήταν στον χαμηλότερο βαθμό ευαισθησίας.

Σύμφωνα με την Tesla ο οδηγός είχε περίπου 5 δευτερόλεπτα ή 150 μέτρα για να προλάβει τη σύγκρουση με το τσιμεντένιο διαχωριστικό, παίρνοντας τον έλεγχο στα χέρια του έπειτα και από τις ηχητικές προειδοποιήσεις. Κάτι που, τελικά, δεν έγινε…

Μια έρευνα που έχει να κάνει με τις νέες τεχνολογίες έγινε και πάλι στις ΗΠΑ και αφορά το πόσο ο σημερινός οδηγός είναι συγκεντρωμένος ή η προσοχή του αποσπάται από τη χρήση των νέων τεχνολογιών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Και φυσικά αναφερόμαστε στη χρήση του κινητού τηλεφώνου.

Την έρευνα έκανε η εταιρεία Zendrive, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και δραστηριοποιείται για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών και εταιρειών ταξί στην παρακολούθηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο αυτοκίνητο προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «προφίλ» κινδύνου.

Η έρευνα έγινε στο αρκετά μεγάλο δείγμα των 2,3 εκατομμυρίων οδηγών και έδειξε ότι το 12% μπορεί να χαρακτηριστεί εθισμένο με τo κινητό του τηλέφωνο, καθώς τηλεφωνεί, στέλνει μηνύματα και χρησιμοποιεί εφαρμογές τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο οδηγό!

Αποτέλεσμα των ανωτέρω, η σταδιακή πτώση των θανάτων των τελευταίων δεκαετιών  στους αμερικανικούς δρόμους να αποτελεί παρελθόν, καθώς από το 2006 έως το 2016 σημειώθηκε αύξηση κατά 14,4% με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στους θανάτους  πεζών, δικυκλιστών και ποδηλατών, δηλαδή σε ομάδες ανθρώπων που είναι πολύ εύκολο να παρασυρθούν όταν η προσοχή του οδηγού αποσπάται από τη χρήση του κινητού του.

 

Με τα παραπάνω τρία παραδείγματα φυσικά και δεν κατακεραυνώνουμε τις νέες τεχνολογίες, αλλά τη λανθασμένη χρήση τους από τον άνθρωπο. Η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης μπορεί να είναι σε «νηπιακό» στάδιο όμως ουδείς αμφιβάλλει ότι στο μέλλον και εφόσον δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες και ικανές συνθήκες μπορούν να συμβάλλουν στο μεγάλο στόχο που είναι η μείωση, ακόμη και η εκμηδένιση των τροχαίων ατυχημάτων. Έως και 900.000 ζωές ετησίως μπορούν να διασώσουν τα autonomous driving cars  από τα 1,25 εκατομμύρια που χάνονται στην άσφαλτο.

Από τη άλλη, είναι τουλάχιστον ανεύθυνο για να μην πούμε «δολοφονικό» την εποχή των smart phones με τις άπειρες δυνατότητες διασύνδεσης με το αυτοκίνητο κάποιοι να επιλέγουν τη παραδοσιακή… μέθοδο, ακόμη και το texting ή το ποστάρισμα στα social «εν ώρα υπηρεσίας».

Συμπερασματικά, η θέση μας είναι ότι οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της καθημερινότητάς μας ή της επίλυσης σημαντικών προβλημάτων, όπως της μείωσης των ατυχημάτων και δη των θανατηφόρων τροχαίων. Το μόνο που χρειάζεται, από τον άνθρωπο είναι η εξοικείωση και ο σεβασμός σε ότι αφορά τη χρήση τους.

Αυτά μεταξύ άλλων θα είναι και τα βασικά θέματα συζήτησης του «2ου Connected Cars Conference» που διοργανώνει η Boussias Communications με την ενεργό συμμετοχή του Car and Driver.

Μείνετε συντονισμένοι….

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.