ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018

Οι προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας 20/3/2017

  • img

Σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία όπου οι συσχετισμοί μεταβάλλονται και από τις πολιτικές εξελίξεις, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανέγγιχτη.

«Brexit», «Ντόναλντ Τραμπ», «ευρωπαϊκή κρίση», «διεθνής τρομοκρατία», «Συρία» είναι παράγοντες ικανοί να ανατρέψουν τα πάντα.

Τον μήνα που πέρασε το ενδιαφέρον μονοπώλησε το deal της General Motors με το PSA-Group για την πώληση της Opel σε μια προσπάθεια να μειώσει την «έκθεσή» της στους κινδύνους της ασταθέστατης ευρωπαϊκής αγοράς, στρεφόμενη στις αναδυόμενες της Ασίας, αλλά και στην εγχώρια…

Στο ίδιο πλαίσιο, προσφάτως, και η… ανταλλαγή δηλώσεων μεταξύ των επικεφαλής των ομίλων Volkswagen και FCA, κ.κ. Matthias Muller και Sergio Marchionne. Πίσω από την προσπάθεια του εντυπωσιασμού, είναι δεδομένο ότι η συζήτηση περί επικείμενης «συνέργιας» έχει ανοίξει…

Ευλόγως θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι όλο αυτό έρχεται ως παρενέργεια του Brexit και των αλλαγών που κυοφορούνται ακόμη για τη δομή της ίδιας της ΕΕ, αλλά και της διαφαινόμενης διαμάχης των ΗΠΑ με τη Γερμανία στον τομέα της οικονομικής κυριαρχίας.

Και είναι δεδομένο πως τα θεμέλια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μείνουν ανέπαφα με τις προκλήσεις να είναι μπροστά.

Και η μεγαλύτερη έχει να κάνει με τη συμμόρφωση στην ευρωπαϊκή Οδηγία σύμφωνα με την οποία μέχρι το 2020 ο μέσος όρος εκπομπών CO2 μιας εταιρείας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 95 gr/km και για να επιτευχθεί όλα θα εξαρτηθούν κυρίως από την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης, καθώς η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης έχει πολύ δρόμο ακόμη.

Μια ακόμη σημαντική πρόκληση είναι και η αναθεώρηση του τρόπου μέτρησης της κατανάλωσης των αυτοκινήτων στην Ευρώπη (NEDC), υιοθετώντας ρεαλιστικές συνθήκες, κάτι που εκτιμάται ότι μπορεί να απαιτήσει τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών στα 80 gr/km προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση και αποφυγή τσουχτερών προστίμων στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Να σημειωθεί πως το diesel gate της VW άλλαξε την ατζέντα συνολικά για τους ρύπους, ενοχοποιώντας πλέον στην ΕΕ και το μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟx) που αφορά κυρίως στους πετρελαιοκινητήρες.

Ανεξάρτητα εάν το lobbing του ACEA πιέζει για τη μετάθεση αυτών των αλλαγών στο μέλλον ή και για εξαιρέσεις, η ουσία είναι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση της σταδιακής απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και των «συνεργιών» με εταιρείες hi end που μπορούν να αναπτύξουν τεχνολογίες για την επόμενη μέρα.

Στην ίδια ευθυγράμμιση είναι και οι ΗΠΑ με τις εταιρείες της Silicon Valley να κερδίζουν το στοίχημα, κυρίως στους αυτοματισμούς.

Πρόσφατα η Ford ανακοίνωσε την επένδυση 1 δισ. δολαρίων για την από κοινού ανάπτυξη με την Argo AI συστήματος «εικονικού οδηγού» που πηγαίνει την αυτόνομη οδήγηση ένα βήμα πιο πέρα.

Ανάλογες επενδύσεις έχουν ανακοινωθεί και θα ανακοινωθούν, όπως και deals μεταξύ ομίλων προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για χαμηλότερους ρύπους μέσα από την κοινή ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και εξοικονόμησης πόρων.

Το πώς θα έχει διαμορφωθεί ο χάρτης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ουδείς γνωρίζει, πάντως οι τάσεις είναι σίγουρο ότι θα κινηθούν γύρω από τη νέα στρατηγική της Mercedes-Benz με την ονομασία CASE: Connected, Autonomous, Share & Service και Electric Drive. Αυτή είναι η κατεύθυνση που όλοι εργάζονται…

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.