CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
WLTP

Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές των ΙΧ από την εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού των ρύπων 10/7

  • img

Αλλαγές στον τιμοκατάλογο των αυτοκινήτων θα επιφέρει ο νέος τρόπος υπολογισμού WLTP των ρύπων που τίθεται στη ισχύ τον Σεπτέμβριο. Τι αλλάζει...

Στα απόνερα του Diesel Gate όπου η µία µετά την άλλη γερµανικές αυτοκινητοβιοµηχανίες (φέρονται να) εµπλέκονται, το νέο επεισόδιο της «κόντρας» που έχει ξεσπάσει µεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. έχει να κάνει µε την πολιτική «οδοστρωτήρα» που αρέσκεται ο Donald Trump. 
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ κατά την προσφιλή του τακτική ανακοίνωσε µέσω tweet ότι προτίθεται να επιβάλλει έξτρα φόρους 20% σε όλα τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ, ως αντίποινα στους επιπλέουν δασµούς που ανακοίνωσε η Ε.Ε. σε δεκάδες Αµερικάνικα προϊόντα! Πηγαίνοντας και ένα βήµα παρακάτω, η αµερικάνικη κυβέρνηση ξεκίνησε έρευνα για το «εάν οι εισαγωγές αυτοκινήτων συνιστούν απειλή για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ», µε τα αποτελέσµατά της να αναµένονται µε πολύ ενδιαφέρον, όταν και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου ή τον Αύγουστο… 
Η Ε.Ε. από την πλευρά της παίζει άµυνα, καθώς δεν επιθυµεί επιδείνωση των σχέσεων µε τις ΗΠΑ, άλλωστε πρόκειται για την αγορά όπου οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιοµηχανίες σηµειώνουν σηµαντικά µερίδια από τις παγκόσµιες πωλήσεις τους, ενώ  διατηρούν τεράστιες παραγωγικές µονάδες στις ΗΠΑ, απασχολώντας χιλιάδες εργαζοµένους (µόνο η BMW στη Νότια Καρολίνα έχει 9.000 υπαλλήλους). Όπως και να έχει, η ουσία έχει να κάνει µε το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της νέας «κόντρας» στο καταναλωτικό κοινό… Θα κληθεί ο Αµερικανός πολίτης να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσει ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο; 

Έχει βαρεθεί να βλέπει Γερμανικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ ο Donald Trump διαμηνύει μέσα από το αγαπημένο του Twitter. Ας του εξηγήσει κάποιος από τους συμβούλους του ότι τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι made in USA και από αμερικάνικο προσωπικό.  


Και εάν αυτή ήταν η µεγαλύτερη «συζήτηση» που έχει ανοίξει  παγκοσµίως (αντίστοιχα θέµατα υπάρχουν και στις σχέσεις των ΗΠΑ µε την Κίνα), µια ακόµη εξίσου σηµαντική, που θα πρέπει να έχει «κλείσει» µέχρι το Σεπτέµβριο, έχει να κάνει µε το νέο τρόπο υπολογισµού της κατανάλωσης των αυτοκινήτων και τις εκποµπές CO2. Είναι ο λεγόµενος και ως WLTP (World harmonized Light vehicles Test Procedure) που θα ισχύσει από 1/9/2018 και στην Ελλάδα. Και είναι αυτός που έχουν συµφωνήσει κατασκευαστές και Ευρωπαϊκοί θεσµοί ως πιο αντιπροσωπευτικός για την υιοθέτηση των δηµοσιοποιηµένων στοιχείων αναφορικά µε την κατανάλωση και τις εκποµπές CO2. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως οι µετρήσεις που θα ανακοινώνονται µε τη νέα µέθοδο θα αυξήσουν τα δεδοµένα έως και 30% µε αποτέλεσµα αναλόγως να αυξηθούν και οι τιµές των αυτοκινήτων (ειδικά στις χώρες όπου κατά την εισαγωγή επιβάλλονται τέλη ταξινόµησης µε βάση τις εκποµπές ρύπων, όπως στην Ελλάδα), αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας. Άρα και ο Ευρωπαίος πολίτης θα κληθεί να πληρώσει κάτι επιπλέον για να αγοράσει ένα νέο ΙΧ, καθώς είναι δεδοµένο και σχεδόν αδύνατο όλες αυτές τις αυξήσεις να τις απορροφήσουν οι κατασκευαστές. Αυτό είναι και το στοίχηµα στις ελληνικές αντιπροσωπείες, µιας και η όποια ανατίµηση στα ΙΧ θα «χαλάσει» το καλό κλίµα που υπάρχει στην αγορά, ενώ υπάρχουν ακόµη και κάποια «άγνωστα πεδία» για το εάν τα νέα δεδοµένα θα συµπεριλάβουν και τα ήδη «στοκαρισµένα» στο τελωνείο αυτοκίνητα… Αναµένουµε, µε ενδιαφέρον. Κυρίως τις καραµπόλες που θα προκύψουν…

Πάντως, ο ΣΕΑΑ έχει ανακοινώσει στα μέλη του ότι μέχρι και τον Αύγουστο του 2019 (31/8/2019)  στην ελληνική επικράτεια τα αυτοκίνητα θα ταξινομούνται με το ισχύον σύστημα μέτρησης ρύπων, κάτι που σημαίνει ότι ΔΕΝ αναμένονται αυξήσεις παρά μόνον στα εντελώς καινούργια (παραγωγή από 1/9/2018) και αυτά με ερωτηματικό, καθώς η κάθε εταιρεία είναι σίγουρο ότι θα προσπαθήσει να απορροφήσει ένα μέρος της όποιας ανατίμησης και ανάλογα με το τι θα κάνει ο ανταγωνισμός…
Πάντως με τα τωρινά δεδομένα, οι αυξήσεις στα αυτοκίνητα πόλης σε περίπτωση εφαρμογής «όπως ακριβώς είναι» του WLTP σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς κυμαίνονται περί τα 150-250 ευρώ για τα αυτοκίνητα πόλης, τα 300-500 ευρώ στα σούπερ μίνι, τα 600-800 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσουν και τα 3.000 ευρώ στις μεγαλύτερες κατηγορίες. Και όλα αυτά βέβαια, είναι ανάλογα με την αξία προ φόρων του αυτοκινήτου, αλλά και με την εκπομπή CO2 βάσει WLTP που θα ανακοινώσει ο κατασκευαστής…
Γίνεται αντιληπτό πώς στις μικρές κατηγορίες θα μπορούσε ένα μέρος ή όλη η ανατίμηση να μην περάσει στους καταναλωτές, στις μεγάλες κατηγορίες είναι πιο δύσκολο… 
Τα πάντα θα ξεκαθαρίσουν, θέλουμε να πιστεύουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες, καθώς η ιστορία έχει δείξει πώς ένα θολό τοπίο δημιουργεί αναστάτωση στο αγοραστικό κοινό….

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ