Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Θα είναι το 2020 η χρονιά των αλλαγών της αυτοκινητοβιομηχανίας; 17/5/2017

  • img

Την επόμενη 5ετία είναι δεδομένο ότι θα έχει ξημερώσει μια άλλη μέρα στην αυτοκίνηση, εκείνη που θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις εξελίξεις στην τηλεματική, τις τεχνολογίες απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και την ανάπτυξη νέων μορφών μετακίνησης με ιπτάμενα μη επανδρωμένα οχήματα μέσα στις πόλεις!

Αυτός είναι ο κοινός τόπος ερευνών, οι τάσεις και η κατεύθυνση των ίδιων των εταιρειών. Πολύ πρόσφατα η κολοσσιαία εταιρεία πετρελαιοειδών Total εξέφρασε την εκτίμησή της (συνέδριο Bloomberg New Energy Finance) πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 θα αντιστοιχούν στο 15-30% των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, φθάνοντας τα 20 εκατομμύρια μονάδες.

Η αγορά της Κίνας αποτελεί εκείνη που θα απορροφήσει τα περισσότερα, με Ευρώπη και ΗΠΑ να ακολουθούν. Μάλιστα, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στο όχι και τόσο μακρινό 2040, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αφορούν το 35-47% των νέων αυτοκινήτων, καθώς θα έχουν εξομαλυνθεί και οι τιμές πώλησης. Θυμίζουμε ότι σήμερα το μερίδιο αγοράς είναι μόλις στο 1% και η όποια διείσδυσή τους βασίζεται σε πολιτικές μείωσης φόρων.

Από την άλλη, όλο και περισσότερες πετρελαϊκές εταιρείες μειώνουν τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις σχετικά με τη ζήτηση του πετρελαίου. Η Royal Dutch (Shell) εκτιμά πώς η κάμψη της ζήτησης θα ξεκινήσει από το 2020 και όχι από το 2040 που ήταν η αρχική πρόβλεψη, και όχι τυχαία.

Είναι δεδομένο ότι εκείνη τη χρονιά θα ξεκινήσει το «μπουμ» στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ήδη έχει δρομολογηθεί η επίλυση των σημαντικών τους προβλημάτων.

Το βασικό έχει να κάνει με το κόστος των μπαταριών που αφορά το 50% από το συνολικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (αυτός είναι ο λόγος που η γαλλική εταιρεία Renault πουλάει το Zoe χωρίς μπαταρία επιβαρύνοντας τους πελάτες της με μηνιαία συνδρομή εκμίσθωσης) και το οποίο μέσω της «μαζικοποίησης» της τεχνολογίας και των επιμερισμών του κόστους μειώνεται κάθε χρόνο κατά 20%!

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να βελτιωθεί και το mix του στόλου, ώστε να επιτευχθούν και οι αυστηροί στόχοι στο διεθνές «χρηματιστήριο» ρύπων. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει για το 2020 το λανσάρισμα 10 νέων ηλεκτρικών μοντέλων της μπράντας EQ, η VW στοχεύει για το 2025 το 25% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά, ενώ για το 2050 η Toyota σχεδιάζει να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα!

Επιστρέφοντας στο 2020, όπου περισσότερα από 120 νέα μοντέλα θα λανσαριστούν στις ανά τον κόσμο αγορές, αναμένονται και άλλες πολύ σημαντικές τομές.

Κατ' αρχάς η τεχνολογία της «αυτόνομης οδήγησης» αυτοκινήτων θα έχει κάνει σημαντικά βήματα, όπως και το νομοθετικό πλαίσιο που θα υποστηρίζει τη χρήση τους θα γίνει πιο ξεκάθαρο.

Ωστόσο, εκείνο που αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον είναι οι δοκιμές των ιπτάμενων οχημάτων που θα ξεκινήσουν από εκείνη τη χρονιά!

Τα VTOL (Vertical Take-Off and Landing) οχήματα, όπως ονομάζονται, αξιοποιώντας την ηλεκτροκίνηση θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται, ακόμη και μη επανδρωμένα, μέσα από ειδικούς σταθμούς (π.χ. στις ταράτσες κτιρίων), προκειμένου οι επιβάτες τους να αποφύγουν το κυκλοφοριακό...

Οι πρώτες δοκιμές αναμένονται από το 2020, με τις εταιρείες της Silicon Valley να βρίσκουν ένα νέο πεδίο δράσης και πόλεις όπως το... Ντουμπάι και το Ντάλας να δηλώνουν πρόθυμες να συνεργαστούν.

Είναι σαφές ότι η αυτοκίνηση αλλάζει ριζικά και κυρίως πιο γρήγορα απ' ό,τι αναμενόταν. Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα γίνουν «οχήματα» και οι οδηγοί «χειριστές» ή «χρήστες» δεν είναι μακριά, όσο και αν αυτό στενοχωρεί τους ρομαντικούς...

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.