ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
PARIS MOTOR SHOW 2016

Επιστρέφοντας από το Mondial de l’ Automobile 6/10/2016

  • img

Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από την επιστροφή μας από την έκθεση του Παρισιού και όμως, είναι μια μακρινή ανάμνηση.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, θέλοντας και μη, προσγειώνεσαι στην πεζή πραγματικότητα αυτής της χώρας και ότι έχεις ζήσει περνάει στο υποσυνείδητό σου…

Βασικός λόγος, γνώμη μας, είναι η διαφορά φάσης με την οποία κινούνται τα πράγματα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Ασία (συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας), από ότι στην Ελλάδα για την οποία το μόνο που έχουμε να πούμε όταν βρισκόμαστε στο εξωτερικό είναι ο ήλιος ή να κάνουμε καμία πρόταση στους ενδιαφερόμενους για το που να έρθουν στις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Αυτό το συναίσθημα, που δεν θέλω να το πώ (σ.σ. επιτρέψτε μου το πρώτο ενικό) απογοήτευση, αλλά δεν μπορώ να βρώ άλλη λέξη, το βιώσαμε και στο Αμβούργο, με την αφορμή της επίσκεψης στο κέντρο έρευνας της Shell.

Δεν χρειάζεται να σας πούμε για την «οργάνωση», την «κανονικότητα» και άλλα τετριμμένα που διέπουν μια πολιτισμένη ευρωπαϊκή κοινωνία, και κατ΄ επέκταση για τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Χωρίς τις γνωστές ελληνικές υπερβολές που φανταζόμαστε σε ανάλογη περίπτωση, είδαμε ένα απλό, λιτό, εξωτερικά κτίριο, όπου μέσα (συν)εργάζονται επιστήμονες με απλούς υπαλλήλους στην κατεύθυνση της προόδου της εταιρείας.

H πρώτη σελίδα του Paris Motor Show 2016

Είδαμε την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται (επενδύσεις) στο κομμάτι της έρευνας και της ανάπτυξης προκειμένου να σχεδιαστούν νέα προϊόντα για τις ανάγκες του αύριο.

Είδαμε εργαζόμενους να αφιερώνουν με πάθος και δημιουργικά το χρόνο τους και μέσα από μια συγκεκριμένη δομή να αξιοποιείται κατά το μέγιστο το αποτέλεσμα της εργασίας τους.

Βεβαίως, αυτό δεν το έχουμε δει μόνον στο συγκεκριμένο κέντρο της Shell, αλλά οπουδήποτε στον κόσμο έχει τύχει να επισκεφτούμε μια εταιρεία, ένα εργοστάσιο, ένα κέντρο έρευνας.

Κοινός παρονομαστής, η κανονικότητα ως λειτουργία, οι δομές, η χάραξη στόχων. Η αρχή, η μέση και το τέλος δηλαδή, που νομοτελειακά ορίζουν ένα σωστό «οικοδόμημα».

Τι δεν είδαμε; Κανέναν να ασχολείται με το εάν πέφτουν οι «μετοχές» της Μέρκελ στο κρατίδιο της… Βόρειας Ρηνανίας, αλλά και καμία προσπάθεια λαϊκισμού από τους πολιτικούς στα media για τις επερχόμενες γερμανικές εκλογές. Πιθανόν, γιατί κανείς από το εκλογικό σώμα δεν «τσιμπάει» σε φανφάρες.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, μπορεί να άλλαξε με μιας η διάθεσή μας κοιτώντας τον καταγάλανο ουρανό, αλλά αυτό δεν μπορεί να διαρκέσει παρά μόνον για λίγο.

Μέχρις ότου τα προβλήματα της καθημερινότητας βρεθούν εμπρός σου και κυρίως εκείνα που είναι απόρροια της έλλειψης της κανονικότητας.

Γιατί, πώς θα έχει κανονικότητα μια ελληνική επιχείρηση όταν τίποτε δεν λειτουργεί στην δομή ενός ασύλληπτα «παρεμβατικού» κράτους-τροχοπέδη στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα.

Όταν το τραπεζικό σύστημα αδυνατεί να σηκώσει το βάρος μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας, να χρηματοδοτήσει μια νέα ιδέα από τα μυαλά των παιδιών μας που μοιραία ξενιτεύονται, μια επένδυση...

Όταν κάνει τα πάντα προκειμένου να «ταΐζει» το αδηφάγο πελατειακό σύστημα αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο. Και δεν αναφερόμαστε μόνον στους νυν κυβερνώντες, αλλά και στους προηγούμενους και δυστυχώς δεν τρέφουμε καμία αισιοδοξία ότι οι επόμενοι, όποιοι και να είναι, θα είναι διαφορετικοί.

Γιατί πολύ απλά, ακόμη και τώρα που έχουμε φθάσει στον πάτο, που έχουμε υποστεί τόσα δεινά στη μακρά περίοδο της κρίσης, θέλουμε έναν Φίλη να μας πείθει ότι αλλάζοντας τη φιλοσοφία της διδασκαλίας των Θρησκευτικών πραγματοποιεί τομές στην Παιδεία, έναν Ιερώνυμο να αφορίζει τις αλλαγές, έναν Τσίπρα να μιλάει για ανάπτυξη, πλεονάσματα και έξοδο στις αγορές, αλλά και έναν Μητσοτάκη υπόσχεται στη ΔΕΘ 120.000 νέες θέσεις εργασίες εάν γίνει πρωθυπουργός.

Ξεκάθαρο, υπάρχουν ευήκοα ώτα. Ο καθένας απευθύνεται στο ακροατήριό του.

Γιατί στην αντίθετη περίπτωση, που δεν υπήρχε αυτό το ακροατήριο, τα επιχειρήματα θα ήταν στη βάση του εφικτού. Και να είστε σίγουροι ότι τα πάντα θα ήταν διαφορετικά…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • MITSUBISΗI NEXT LANCER 24/4

    Το νέο Mitsubishi Lancer θα είναι ένα crossover

    Ξεχάστε την τωρινή γενιά με το πεντάθυρο και σεντάν αμάξωμα. Το επόμενο Lancer θα είναι αγνώριστο, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε χαρακτήρα.

  • VOLVO S90 AMBIENCE CONCEPT 23/4

    Ο ορισμός της πολυτέλειας μέσα από ένα Volvo (video)

    Αν νομίζετε πως το Volvo S90 Ambience Concept που θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Πεκίνου είναι ένα νέο μοντέλο τότε πέσατε έξω.

  • FORD FOCUS ST 2018 23/4

    Το νέο Ford Focus ST θα ανέβει στα 2.300 cc

    Οι αρχικές φήμες για το downsizing του νέου Ford Focus ST στα 1.500 cc δεν επιβεβαιώνονται, μιας και εκτός απροόπτου θα ανέβει στα 2.300 cc.

  • JAGUAR F-PACE SVR 23/4

    Η Jaguar 550 F-Pace SVR σε δράση (video)

    Η βρετανική εταιρία έδωσε στην δημοσιότητα ένα ακόμη βίντεο για την ταχύτερη F-Pace παραγωγής.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ RACE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 15/3

    Test Drive: 2018 Ford GT

    Κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου κομματιού του έτους, ένα μέρος της πίστας του Le Mans είναι απλώς ένας δημόσιος δρόμος. Εμείς επαναφέρουμε το Ford GT στις οδούς του γαλλικού επαρχιακού διαμερίσματος Sarthe, δηλαδή στον τόπο της νίκης στην κατηγορία του το 2016, ώστε να δούμε...

  • 2018 MERCEDES-BENZ 20/4

    Η τρίτη γενιά της Mercedes-Benz CLS ήρθε και στην Ελλάδα

    Το 2003, η Mercedes-Benz δημιούργησε με τη CLS μία νέα κατηγορία αυτοκινήτων, η οποία για πρώτη φορά συνδύαζε την κομψότητα και το δυναμισμό ενός coupé με την άνεση και τη λειτουργικότητα μίας λιμουζίνας. Η νέα CLS προαναγγέλλει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz...

  • 2018 PORSCHE 911 GT3 RS 20/4

    Απίστευτος χρόνος από την Porsche GT3 RS στο Nurburgring (Vid)

    O ταχύτερος γύρος που έκανε η GT3 RS ήταν στα 6:56.4 ο οποίος ήταν καλύτερος κατά 24 ολόκληρα δευτερόλεπτα από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου!

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • VW NEW MODELS 20/4

    Μάθετε όλα τα νέα μοντέλα VW έως το 2021!

    Πέρα από τα ηλεκτρικά που έχει προγραμματίσει, η γερμανική εταιρία θα ανανεώσει και θα εμπλουτίσει τη γκάμα της με αρκετά νέα μοντέλα μέσα στην επόμενη τριετία.

  • BMW M2 COMPETITION 18/4

    H ΒMW M2 Competition είναι απλά... hardcore!

    H Μ2 Competition είναι πιο δυνατή, πιο ελαφριά, πιο γρήγορη και φυσικά ακόμα πιο δυναμική σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση του μοντέλου.

  • 20/4

    Acropolis με σφραγίδα… ΕΚΟ!

    Είναι αλήθεια πως ο κίνδυνος μη διεξαγωγής του Ράλι Ακρόπολις για το 2018 ήταν ορατός. Για να είμαστε ακριβείς, μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες ήταν σχεδόν βέβαιο πως ο εθνικός αγώνας της πατρίδας μας που εδώ και μερικά χρόνια προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, δεν θα...

  • 2018 FORD 21/4

    Το Ford GT είναι στην Ελλάδα και σας προσκαλεί να το γνωρίσετε!

    Το νέο Ford GT αποτελεί πεδίο δοκιμών νέων τεχνολογιών και προηγμένων, ελαφρών υλικών, που θα ωφελήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της Ford. Με άλλα λόγια, οι μελλοντικοί αγοραστές αυτοκινήτων Ford θα βρίσκουν στοιχεία του στα δικά τους οχήματα.

  • FORD FOCUS 2018 10/4

    Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Ford Focus! [pics+vid]

    Η Ford έδωσε τα πρώτα στοιχεία για τη νέα γενιά Focus που βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, με νέους κινητήρες και περισσότερη τεχνολογία από κάθε άλλη φορά.