Πως το Παρίσι προσπαθεί να καταπολεμήσει την ατμοσφαιρική ρύπανση


Τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν μόνο με ειδική σήμανση ότι δεν ρυπαίνουν.

  • 17/1/2017

ΦΩΤΟ: AP

Από πράσινο για τα πιο «καθαρά» μέχρι γκρι για τα πιο ρυπογόνα, όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στο Παρίσι θα πρέπει να διαθέτουν από δω και στο εξής ένα αντι-ρυπαντικό σήμα, σηματοδοτώντας ένα νέο στάδιο στη μάχη κατά των εκπομπών μικροσωματιδίων στη γαλλική πρωτεύουσα.

Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται σε όλα τα οχήματα, μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, ακόμη και σε όσα έχουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, στο Παρίσι.

Πρώτη πόλη της Γαλλίας που θέτει σε εφαρμογή αυτό το μέτρο, το Παρίσι «βελτιώνει την ποιότητα του αέρα περιορίζοντας τις εκπομπές μικροσωματιδίων από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η πόλη, η δήμαρχος της οποίας, Αν Ινταλγκό, του Σοσιαλιστικού Κόμματος, έχει καταστήσει τη μάχη κατά της μόλυνσης του αέρα μία από τις προτεραιότητές της.

Με το όνομα Crit'Air, αυτό το σήμα είναι ένα αυτοκόλλητο που το χρώμα του καθορίζεται από το επίπεδο εκπομπής ρύπων του οχήματος (οξείδια του αζώτου, μικροσωματίδια).

Το μέτρο έχει ως σκοπό να αποκλείσει από τους δρόμους τα πιο ρυπογόνα οχήματα όταν η ατμοσφαιρική ρύπανση βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδό της, κάτι που έχει συμβεί επανειλημμένα πρόσφατα σε πολλές γαλλικές περιοχές.

Για τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, προβλέπονται έξι διαβαθμίσεις: πράσινο για «μηδενικές εκπομπές» (ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο) και ακολουθούν πέντε διαβαθμίσεις από το μωβ «1» (προδιαγραφές Euro 5 και 6 βενζίνης) έως το γκρι «5» (Euro 2 ντίζελ).

Τα πρόστιμα κυμαίνονται από 68 έως 135 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Ο δήμος έχει σκοπό να «μειώσει στο μισό» τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα και να καταργήσει το ντίζελ από τώρα έως το 2020.

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στο ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr.