Ανοδική η πορεία της SEAT


Η ισπανική φίρμα κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της.

  • 23/3/2017

Η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας, καταλήγοντας με λειτουργικά κέρδη 143 εκατομμύρια ευρώ (2015: -7 εκατομμύρια ευρώ) και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ (2015: 6 εκατομμύρια ευρώ). Για πρώτη φορά από το 2007, η SEAT έκλεισε την χρονιά με θετικό πρόσημο και στους δύο αυτούς δείκτες.

Τα κέρδη της SEAT μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην SEAT 671 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της SEAT ανήλθε στα 8,597 εκατομμύρια ευρώ, 3,2% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος. Οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτούς τους βελτιωμένους δείκτες είναι οι αυξημένες πωλήσεις και το καλύτερο προϊοντικό mix. Η έναρξη πωλήσεων του Ateca, μαζί με τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων για το Leon και το Alhambra, οδήγησαν τη SEAT στη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων (408.700 πωλήσεις, 30% σχεδόν αύξηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια) και τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Με περισσότερες από 150.000 πωλήσεις το 2016, το Ibiza συνέβαλε και αυτό στην ενίσχυση των πωλήσεων.

Μία ακόμη θετική συμβολή έγινε από την ένταξη του Τεχνικού Κέντρου της SEAT στη μητρική εταιρεία, μία λειτουργία που επιτρέπει αποτελεσματική ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις  του μέλλοντος καθώς και στην αυξημένη σημασία που αναλαμβάνει η SEAT Components, η οποία το 2019 θα κατασκευάσει το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ΜQ28 του Ομίλου Volkswagen. H SEAT επένδυσε επίσης 47% περισσότερα ή 276 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 862 εκατομμύρια ευρώ.

Το 2017 η SEAT θα ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη προϊοντική επιθετική πολιτική στην ιστορία της με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς Ibiza το καλοκαίρι και το λανσάρισμα του νέου Arona, του νέου compact crossover, το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Martorell.