FIRST DRIVE: Νέα Skoda Fabia (VIDEO)


Οδηγούμε στη Λισαβόνα την 3η γενιά του πετυχημένου supermini.

  • 30/10/2014

Βήμα μπροστά

Τείνει να γίνει τετριμμένο, το πόσο η Skoda κλείνει την ψαλίδα με τις αντίστοιχες δημιουργίες της μητρικής VW, αλλά και στην περίπτωση της νέας Fabia είναι ακριβώς έτσι.

Χωρίς πολλές περιστροφές η Fabia αποτέλεσε αυτοκίνητο ορόσημο για τη Skoda, καθώς τα κατάφερε περίφημα σε μια ανταγωνιστική κατηγορία, αν και δεν διέθετε ποτέ 3θυρο αμάξωμα και γενικότερα έναν πιο σπορ χαρακτήρα έστω και αισθητικά.

Βεβαίως, αυτό αξιοποιήθηκε αναλόγως (περισσότερες από 3,5 εκατ. πωλήσεις), καθώς εστιάστηκαν εκείνοι οι αγοραστές που επιθυμούν ένα μικρό αξιόπιστο οικογενειακό με εξαιρετική πρακτικότητα και πολύ καλή σχέση τιμής αξίας.

Στο ίδιο μοτίβο και η 3η γενιά του μοντέλου, την οποία οδηγήσαμε –όπως και την πρώτη, στην Πορτογαλία- με τη διαφορά ότι είναι πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αποδοτικούς κινητήρες (ιδίως ο 1.4 TDΙ), αλλά και εξοπλισμό αναβαθμισμένο.

Η αισθητική του αυτοκινήτου, μπορεί να μην ξεφεύγει από την εταιρική φόρμα, όπως αυτή οριοθετήθηκε με την Octavia, ωστόσο είναι πιο ενδιαφέρουσα και σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί. Είναι «οικεία» θα λέγαμε, τόσο στις γραμμές του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού, ενώ η ειδοποιός διαφορά είναι στην ποιότητα των υλικών που είναι πολύ αναβαθμισμένη. Εξαιρετικό φινίρισμα και συναρμογή, ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και γενικά η αίσθηση που προσφέρεται είναι ενός καλοκατασκευασμένου αυτοκινήτου. Θα θέλαμε όμως πιο νεανικά στοιχεία και πιο trendy χρωματικούς συνδυασμούς στο εσωτερικό... 

H Fabia παραμένει ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Το εσωτερικό της είναι πιο ευρύχωρο από πριν και το πορτμπαγκάζ της μεγαλύτερο και φτάνει περίπου τα 330 lt (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα στα 1.105 lt). Σημειώνεται ότι διαθέσιμες είναι έως και δέκα διαφορετικές λύσεις της πρακτικής "Simply Clever" που έχουμε υιοθετήσει, συμπεριλαμβανομένης και της τεχνολογίας "MirrorLink", η οποία εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda.

Σχετικά με τις διαστάσεις, το μήκος της είναι στα 3,99μ., 8 χλστ. δηλαδή μικρότερο από την προκάτοχό της. Διαθέτει κατά 90 χλστ. μεγαλύτερο πλάτος (1.732 χλστ.) και 31 χλστ. μικρότερο ύψος (1.467 χλστ.), ενώ κατά 19 χλστ. είναι μακρύτερο και το μεταξόνιο, στα 2.500 χλστ.

«Γερμανική» κατασκευή

H νέα Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB» κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μείωση του βάρους της συγκριτικά με πριν (σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία έως και 90 kg). Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες εφοδιάζεται με τους νέους του Ομίλου VAG και θα διατίθεται με τέσσερις διαφορετικούς βενζινοκινητήρες (αναφορικά με τη χωρητικότητά τους και τη μέγιστη απόδοσή τους) και με τρεις πετρελαιοκινητήρες. Όλοι τους είναι οικονομικότεροι σε κατανάλωση καυσίμου, έως και 17% σε σχέση με πριν, και πληρούν το πρότυπο «Euro VI» για την προστασία του περιβάλλοντος.

Βελτιωμένες είναι και οι αναρτήσεις προκειμένου να προσφέρεται καλύτερη άνεση, ενώ τα φαρδύτερα μετατρόχια προσφέρουν καλύτερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.

Σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες, το νέο supermini της Skoda θα διατίθεται με τον τρικύλινδρο χωρητικότητας 1.0 lt, με σύστημα τροφοδοσίας έμμεσου ψεκασμού, καθώς και με τον τετρακύλινδρο 1.2 TSI. Η μέγιστη απόδοσή τους, συνολικά, θα κυμαίνεται από 60 PS έως 110 PS.

Στους diesel, η νέα Fabia θα διαθέτει τον καινούργιο 1.4 TDI και θα προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη απόδοσή του, από 75 PS έως 105 PS. Oικονομικότερη όλων σε κατανάλωση καυσίμου θα είναι η έκδοση 1.4 TDI «GreenLine» των 75 PS η οποία έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 3,1 lt/100 km και εκπέμπει 82 g/km διοξείδιο του άνθρακα. Μάλιστα προς το τέλος της επόμενης χρονιάς θα διαθέτει σύστημα «Start/Stop», σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ελαστικά μικρότερης διαμέτρου και χαμηλής αντίστασης κύλισης και χαμηλότερο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης.

Η Fabia διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «7DSG».

Οδηγικές εντυπώσεις

Στους εξαιρετικούς αυτοκινητόδρομους πέριξ της Λισαβόνας η Fabia εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης και την γενικότερη έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων στα επίπεδα ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Εξαιρετικό είναι επίσης και το set up της ανάρτησης ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση και φαίνεται ότι ακολουθήθηκε ο επιτυχημένος συνδυασμός του Rapid.

Μας άρεσε το σύστημα διεύθυνσης (πολύ καλή πληροφόρηση), η ραφιναρισμένη κύλιση, αλλά και γενικά η αίσθηση ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός αυτής. Στην πόλη τώρα, η ανάρτηση «καταπίνει» τα πάντα, ενώ η χρηστικότητα και ευκολία του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική.

Επικεντρωθήκαμε στον 1.4 TDI 90PS έναν κινητήρα με πολιτισμένη λειτουργία, που δεν καίει σχεδόν τίποτα (3,4 lt /100km στον αυτοκινητόδρομο) αλλά ελέω «οικολογικού χαρακτήρα» (και όχι έλειψης ροπής) του λείπει η σπιρτάδα, κάτι στο οποίο συνηγορεί κυρίως το αραιό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων (μηχανικό) των 5 σχέσεων που δοκιμάσαμε.

Βεβαίως, οι υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις ειδικά με τους κινητήρες TSI, μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να ικανοποιήσουν έναν πιο "απαιτητικό" οδηγό.

Οι πωλήσεις αναμένονται από τις αρχές του 2015 στην ελληνική αγορά σε παραπλήσιες τιμές με το προηγούμενο μοντέλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.4TDI

Ισχύς: 90 PS/3.500 rpm

Ροπή: 240 Νm/1.500-2.500 rpm

0-100 km/h: 11,1"

Τελική ταχύτητα: 182 km/h

Κατανάλωση: 3,4 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 88 g/km

Διαστάσεις: 3.992 x 1.732 x 1.467 mm

Μεταξόνιο: 2.500 mm

Χώρος αποσκευών: 330-1.150 lt

Βάρος: 1.156 kg