Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara (2015)


To off-road είναι trendy! Αισθητικά και τεχνολογικά αναβαθμισμένο, με υπερσύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και ικανότατο σύστημα τετρακίνησης, το Vitara καλείται να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του προκατόχου.  

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ / ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: SUZUKI
  • 28/1/2015

Το Vitara παρουσιάστηκε το 1988, προτάσσοντας τις κόμπακτ διαστάσεις, τις ικανότητες off-road αλλά και την ευκολία στην χρήση… Έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει, ωστόσο οι ιθύνοντες της Suzuki πάντοτε διατηρούσαν αυτό το ιδιαίτερο DNA του αυτοκινήτου, αναλλοίωτο. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τη νέα γενιά, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Νίκαια της Γαλλίας, ως ένα από τα ελάχιστα ΜΜΕ από όλη την Ευρώπη, που προσκλήθηκαν για το πρώτο test drive.

Εντυπωσιακά σύγχρονο

Σχεδιαστικά το νέο Vitara διατηρεί τους δεσμούς με το παρελθόν, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι οι Ιάπωνες επιχείρησαν να αποδώσουν ένα πιο μοντέρνο ντιζάιν. Εξ ου και η δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμα και εσωτερικό, σε χρωματικούς συνδυασμούς με έντονο contrast, αλλά και τα εξοπλιστικά πακέτα «εξατομίκευσης».

Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος είναι στα 4,17μ., το πλάτος στα 1,775μ., το ύψος στα 1,61μ. και το μεταξόνιο στα 2,5 μέτρα. Είναι προφανές ότι πρόκειται για τις «ιδανικές» διαστάσεις για αστικές μετακινήσεις, αλλά και τις μεταφορικές ανάγκες μιας «τυπικής» οικογένειας, καθώς τέσσερις ενήλικες θα φιλοξενηθούν με χαρακτηριστική άνεση (!), έχοντας διαθέσιμα 375 λίτρα για τις αποσκευές τους.

Η ποιότητα κατασκευής, αν και το αυτοκίνητο είναι προπαραγωγής, είναι… ιαπωνική, με σκληρά αλλά ποιοτικά πλαστικά και πολύ καλό φινίρισμα. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η κεντρική οθόνη με τις λειτουργίες διασυνδεσιμότητας και τις ενδείξεις της κάμερας οπισθοπορείας, ενώ στη βάση ξεχωρίζει ο περιστροφικός διακόπτης του ιδιαίτερα σοφιστικέ συστήματος τετρακίνησσης ΑLL GRIP με λειτουργίες Auto, Snow-Mud, Sport (αλλάζει ανάλογα τη διαχείριση του κινητήρα, αλλά και τη μετάδοση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες) και Lock (μετάδοση 50:50).

Κινητήρες

Το νέο Vitara εφοδιάζεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 VVT (120 ίππων) και τον ντήζελ 1.6 DDiS (120 ίππων). Αμφότεροι οι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι σε εκδόσεις 2WD και 4WD, ενώ υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές Euro6. Ο βενζίνης μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο 5 ή αυτόματο έξι σχέσεων (ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης), ενώ ο ντίζελ με μηχανικό εξάρι και από το 2016 και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Στο δρόμο

Οδηγώντας το νέο Vitara αυτό που αντιλαμβάνεσαι ευθύς εξαρχής είναι ότι πρόκειται για… Vitara και αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για τους μηχανικούς της εταιρείας, καθώς κατάφεραν να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης χωρίς να αλλάξουν την αίσθηση ενός γνήσιου Suzuki.

Το πλαίσιο δείχνει εξαιρετικό, οι αναρτήσεις αρκετά άνετες, αλλά λίγο πιο σφικτές απ΄ ότι σε ένα crossover. Αποτέλεσμα το Vitara να πατάει γερά σε κάθε περίπτωση συνεπικουρούμενο και από το θαυμάσιο σύστημα τετρακίνησης ALL GRIP.

Η ντήζελ τετρακίνητη έκδοση, που δοκιμάσαμε είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός καθώς μπορείς σχεδόν να κάνεις τα πάντα, να κινηθείς αθόρυβα και οικονομικά στην πόλη, να ταξιδέψεις πολύ άνετα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ αν το θελήσεις τα 320 Nm της ροπής, συνδυαστικά με την αξιόπιστη τετρακίνηση θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Οι τιμές ενδεικτικά θα ξεκινούν από τα 16.000 ευρώ (Βενζίνη 1.6 2WD) και τα 22.000 ευρώ για την 1.6 DDiS (ντήζελ με 4WD) με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Οι πωλήσεις προγραμματίζονται στα τέλη Μαρτίου, ωστόσο θα ισχύσει πρόγραμμα προπαραγγελιών με όφελος 5ετή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν σέρβις.