Οδηγούμε την "αχαλίνωτη" Ford Mustang 2015 (VIDEOS)


Τεστάρουμε στο Μόναχο τη θρυλική Mustang που για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμη στην Ευρωπαϊκή αγορά και με κινητήρες 2.3Τ και V8 5.0!

  • 21/5/2015

Η χρονιά συνεχίζεται εξαιρετικά για τη Ford με την παρουσίαση του ενός μοντέλου πίσω από το άλλο. Στην περίπτωση, όμως, της Mustang δεν έχουμε να κάνουμε με ένα οποιοδήποτε μοντέλο αλλά με εκείνο που αναβιώνει την ιστορία της αμερικάνικης εταιρείας.

Η Mustang παίρνοντας τη σκυτάλη από τη Thunderbird, κατάφερε επί σειρά δεκαετιών να αποτελέσει ένα από τα πιο δημοφιλή muscle cars με φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο - ιδίως στις πιο hot εκδόσεις Shelby - ενώ πρωταγωνίστησε και στον κινηματογράφο. Πάνω από 3.000 οι εμφανίσεις της σε ταινίες, με πιο διάσημη φυσικά εκείνη στο “Diamonds are for Ever”.

Αφήνοντας το παρελθόν και περνώντας στο σήμερα, η Mustang διανύει την 6η γενιά της, διατηρώντας στο ακέραιο τον ατίθασο χαρακτήρα της, όπως ακριβώς προϊδεάζει το σήμα κατατεθέν: ένα Mustang, το άγριο άλογο της Αμερικής σε αχαλίνωτο καλπασμό!

Για την αισθητική του αμαξώματος δεν τίθεται θέμα, από όποια γωνία και αν το δεις θα σε εντυπωσιάσει. Εξάλλου, όπως εξήγησε και ο υπεύθυνος σχεδίασης του αυτοκινήτου στην παρουσίαση της νέας Mustang, εδώ στο Μόναχο, στόχος ήταν η διασύνδεση με το παρελθόν. Με το αρχέτυπο μοντέλο...

Μυώδες αμάξωμα, φουσκωμένο λες και έχει πάρει αναβολικά, φαρδύ και με μακρύ ρύγχος, που αν μη τι άλλο είναι "ψαρωτικό"!

Η αισθητική του είναι κλασσική, έχοντας και κάποια μοντέρνα στοιχεία και κατά την προσωπική μας άποψη δεν θα ξενίσει έναν Ευρωπαίο (κάποιοι θα το βρουν και όμορφο) - τουλάχιστον δεν αγγίζει τα όρια της υπερβολής, όπως πολλά αμερικάνικα muscle cars.

Είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος: κουπέ (fastback) και ανοικτό (Cabrio) με μαλακή υφασμάτινη οροφή.

Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με υλικά κατασκευής και φινίρισμα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ενώ πολύ καλό βαθμό παίρνει και η εργονομία παρά την ύπαρξη πολλών διακοπτών. Βεβαίως, οι κάτοχοι Ford θα εξοικειωθούν πιο εύκολα, ειδικά με τις ρυθμίσεις του συστήματος infotainment, που παραπέμπει στο Focus.

Φυσικά, μια Mustang είναι πάντα μια Mustang και αυτό σημαίνει κίνηση στους πίσω τροχούς και κινητήρας V8 για ατελείωτα burn out. Σε αυτή τη Mustang ωστόσο, υπάρχει και η επιλογή ενός πιο “ταπεινού” κινητήρα στα 2.3 λίτρα. Ο χαρακτηρισμός είναι κατ' ευφημισμόν, καθώς το μοτέρ “τα σπάει”, ανεξάρτητα εάν στην Αμερική έγινε πολύς ντόρος (σ.σ. ως γνωστόν στην αντίπερα του Ατλαντικού όχθη, η μισή αρχοντιά είναι οι κύλινδροι και η άλλη μισή τα κυβικά. Τόσο απλά...).

Το 4κύλινδρο σύνολο είναι καινούργιο, της οικογένειας Ecoboost φυσικά, υπερτροφοδοτούμενο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και η απόδοσή του είναι κάτι περισσότερο από κορυφαία. Ο 2.3 EcoBoost παράγει ισχύ 317 PS και ροπή 432 Nm, μια εκπληκτική απόδοση, με τις επιδόσεις του να είναι εντυπωσιακές. Μόλις 5,8 δευτερόλεπτα για το τυποποιημένο 0-100 χ.α.ω.

Η Ford δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσει ανικανοποίητους τους παραδοσιακούς φίλους της και έτσι με την V8 έκδοση και τον θηριώδη 5λιτρο κινητήρα έρχεται να καλύψει ένα πιο φανατικό κοινό. Ο κινητήρας αυτός είναι ατμοσφαιρικός και διαθέτει τεχνολογία συνεχούς μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, προκειμένου να επιτυγχάνει μέγιστη απόδοση αλλά και εξοικονόμηση καυσίμου...

Ο V8 από μακριά... μυρίζει καμένο λάστιχο και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς με 421 ίππους και 530 Nm στον πίσω άξονα.

Μάλιστα, όπως καυχιέται η Ford η Mustang 5.0 V8 Fastback με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (ο 2.3Τ θα είναι διαθέσιμος και με αυτόματο επίσης έξι σχέσεων) καλύπτει το 0-100 χ.α.ω σε 4,8 δευτερόλεπτα, γεγονός που την κατατάσσει ως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής της αμερικάνικης εταιρείας.

Η παράδοση, λοιπόν, συνεχίζεται σε ότι αφορά τα εγγενή χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ωστόσο οι μηχανικοί της Ford φρόντισαν να το εφοδιάσουν με σύγχρονες τεχνολογίες.

Για τους απαιτητικούς οδηγούς το Performance Pack προσφέρει αναβαθμισμένα φρένα και βελτιωμένο σύστημα ψύξης, σφιχτότερη ανάρτηση και ρυθμίσεις για την ευαισθησία του συστήματος ευστάθειας (AdvanceTrac), της απόκρισης του γκαζιού, της χαρτογράφησης των αλλαγών σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου και της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης.

Από την εφαρμογή Track Apps και μέσω διακοπτών ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πληροφορίες, όπως η ταχύτητα επιτάχυνσης, απόδοση των φρένων, η ταχύτητα φρεναρίσματος κ.α. Να σημειώσουμε ότι το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα προσφέρει 4 mode οδήγησης, ενώ επιλογές ρύθμισης υπάρχουν και για το τιμόνι.

Η πρώτη επαφή

Οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα την ανοικτή έκδοση με το μικρό κινητήρα 2.3Τ (με μηχανικό κιβώτιο) η οποία ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά. Αυτό που μπορούμε να σας πούμε είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ αρχοντικό στο δρόμο αυτοκίνητο, με πολύ καλό πάτημα (μεγάλο μεταξόνιο και μετατρόχιο, εξαιρετικό το set up στην ανάρτηση) και έναν κινητήρα “γεμάτο” παρά το μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο.

Αυτό που μας άρεσε ήταν ο ήχος του μοτέρ στις μεσαίες και υψηλές στροφές που προσομοίαζε έναν V8, η ελαστικότητά του και η πολύ καλή απόδοση, αλλά και η πολιτισμένη λειτουργία και οικονομική κατανάλωση στην χαμηλή κλίμακα (σε αυτοκινητόδρομο μετρήσαμε 8,9 λίτρα/100 χλμ. στο νορμάλ mode οδήγησης).

Συνολικά, το αυτοκίνητο δεν θυμίζει κάτι από όσα αμερικάνικα muscle cars έχουμε οδηγήσει με τα οδικά του χαρακτηριστικά και αυτό γιατί το πλαίσιο είναι πολύ στιβαρό, ενώ η ρύθμιση των αναρτήσεων έχει γίνει για τις ανάγκες των Ευρωπαϊκών δρόμων και τα “θέλω” των οδηγών, όπως τονίστηκε στην παρουσίαση. Σημείο αναφοράς και η θερμοηχομόνωση που προσφέρει η μαλακή οροφή...

Αναμένουμε την εμπειρία από την V8 έκδοση με τον πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα, οπότε μείνετε συντονισμένοι...

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο ήδη στην Ελλάδα σε μια τιμή που ξεκινά από τις 42.000 ευρώ, ενώ να τονίσουμε ότι στην Ευρώπη η Ford έχει δεχθεί πάνω από 2.200 παραγγελίες!