Δοκιμάζουμε Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS


Θα μπορούσε να ονομάζεται Fusion, όχι μόνο υπενθυμίζοντας ένα παλιό όνομα από την γκάμα της Ford αλλά κυρίως επειδή το νέο συμπαγές SUV της Ford «παντρεύει» με μαεστρία τόσα διαφορετικά πράγματα.

  • 9/10/2016

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ξαφνικά, λίγο πριν γυρίσει η εποχή και μπει καλοκαιράκι, η Ford ενέδωσε στην πανθομολογούμενη ανάγκη των καιρών μας για αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV και crossover και έφερε και στην Ελλάδα μετά από διετή και πλέον καθυστέρηση το πιο συμπαγές της αυτοκίνητο της κατηγορίας, το Ford EcoSport στη νέα του βελτιωμένη εκδοχή. Βεβαίως, αναμοχλεύοντας λίγο περισσότερο το παρελθόν της Ford θα δούμε ότι το 2003, το ευρωπαϊκό Fusion απέκτησε στην αγορά της Βραζιλίας ένα crossover αδελφάκι με το όνομα... EcoSport. Η Ford λοιπόν αποδεικνύεται ότι ήταν από τους πρωτοπόρους στη δημιουργία της κατηγορίας των συμπαγών crossover.

Αρκετά όμως με τις ιστορικές αναδρομές κι ας έρθουμε στο σήμερα. Το να βρει τη θέση του στη μεγάλη προϊοντική γκάμα της Ford δεν ήταν δύσκολο. Το νέο EcoSport βασισμένο στο πάτωμα του απόλυτου best-seller Fiesta ενδύεται τον μανδύα του συμπαγούς SUV ή καλύτερα, crossover και εμπλουτίζει τόσο την γκάμα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (Kuga, Edge) όσο και αυτήν των μικρών B-Max, Fiesta και Tourneo Courier). Είναι δε η πρώτη φορά που η Ford παρουσιάζει ένα τόσο «άξιο» μικρό αυτοκίνητο στην κατηγορία που γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη.

Μικρό και φουριόζικο

Αισθητικά δεν περνά απαρατήρητο για πολλούς λόγους. Πρώτον, είναι και δείχνει συμπαγές. Δεύτερον, με τη μεγάλη υπερυψωμένη του μάσκα, φουλ επενδεδυμένη με λωρίδες χρωμίου, τα στενά, αλά Mondeo φωτιστικά εμπρός αλλά και το ακραία κεκλιμένο του παρμπρίζ δεν μοιάζει με τίποτε άλλο εκεί έξω, θυμίζοντας κάπου κάπου ένα Edge σε σμίκρυνση. Στο δε πίσω μέρος, καινοφανής για τη Ford είναι ο τρόπος ανοίγματος της πόρτας του χώρου αποσκευών, ο οποίος ανοίγει στο πλάι. Είναι κατάλοιπο αυτό της αρχικής υλοποίησης που ήθελε το EcoSport να διαθέτει στάνταρ εφεδρικό τροχό αναρτημένο εξωτερικά, όπως πλείστα SUV του παρελθόντος (διατίθεται ακόμη ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού κι εμείς το προτείνουμε ως επιλογή). Η σχεδίαση εδώ στα μετόπισθεν θυμίζει κάτι από τις οικογένειες «MAX» της Ford με τα φινιστρίνια, τα φωτιστικά σώματα και τη συνολική αισθητική, κάτι που σαφώς λογίζεται στα θετικά του μοντέλου, θέλοντας να έχει συνοχή με την ταυτότητα της Ford.

Η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων δεν είναι... Vignale, ίσως ούτε Fiesta αλλά αυτό είναι κάτι που παρατηρεί το έμπειρο μάτι. Κάτι που ίσως θα ήθελε το EcoSport είναι οι μεγαλύτεροι τροχοί, μιας και οι θόλοι είναι αρκετά μεγάλοι. Στο εσωτερικό, η είσοδος είναι εύκολη με ψηλά τοποθετημένα καθίσματα όπου σε υποδέχεται ένα περιβάλλον με έντονες αναφορές από Fiesta και B-MAX και με επιπλέον γωνίες στους αεραγωγούς για πιο περιπετειώδες εφέ. Τα πλαστικά είναι σκούρα και σκληρά -ίσως έτσι πρέπει να είναι ένα crossover-, η εργονομία τυπική Ford, άρα το SYNC και τα infotainment χρειάζονται εξοικείωση, ενώ από χωροταξία όλα είναι ενδιαφέροντα. Υπάρχουν 20 έξυπνες λύσεις αποθήκευσης όπως χώρος στις θήκες των θυρών για την αποθήκευση μπουκαλιών ενάμισι λίτρου, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι που χωράει μέχρι έξι κουτάκια αναψυκτικών. Επίσης ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχουν αρκετές θέσεις για ψιλοπράγματα. Γενικά, η θέση οδήγησης είναι οδηγοκεντρική και ο εξοπλισμός -τουλάχιστον στο αυτοκίνητο δοκιμής μας- περιλαμβάνει πολλά συστήματα όπως σύστημα πλοήγησης, ηλεκτρονικό κλιματισμό και εξαιρετικής απόδοσης ηχοσύστημα και με θύρες USB και Aux.

Αν κάτι θα θέλαμε περισσότερο εδώ είναι ένα πιο καλό φινίρισμα, μια καλύτερη αίσθηση αντιληπτής ποιότητας. Οι θέσεις για τους πίσω επιβάτες δεν είναι τίποτε ιδιαίτερο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα γόνατα καθώς το μεταξόνιο -μοιραία- ανήκει σε supermini. Το ύψος όμως της καμπίνας είναι υπερεπαρκές δημιουργώντας έναν ευάερο χώρο, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν κάποια υποτυπώδη ρύθμιση κλίσης. Μια μικρή μόνο ένσταση έχουμε από τις μάλλον μεγάλες πίσω κολόνες που δημιουργούν αρκετό νεκρό, οπτικό πεδίο πίσω. Ο χώρος αποσκευών πάλι έχει επίσης κάποιες ιδιαιτερότητες. Είναι μάλλον ρηχός και δείχνει λίγος, αλλά δεν είναι. Με 353 λίτρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η ιδιοτυπία όμως του ανοίγματος της θύρας στο πλάι μπορεί να δημιουργήσει «θεματάκια» ιδιαίτερα σε στενούς χώρους στάθμευσης ή σε κατωφέρειες, αν και το αμορτισέρ στήριξής της είναι βαρέως τύπου δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας.

Συνένωση

Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης -ακόμα και με... κλειστά μάτια- αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα υπερυψωμένο Fiesta. Τεράστια η επιτυχία (για άλλη μία φορά) των μηχανικών της Ford να προσδώσουν όσο περισσότερο από τον οδηγικό «αέρα» του supermini τους σε ένα SUV. Το EcoSport λοιπόν είναι εκπληκτικά άκαμπτο (έχει γίνει εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής) και με στήσιμο που δεν είναι ούτε κουραστικά σπορτίφ ούτε ανέραστα μαλακό. Περνά από λακκούβες, μπαίνει στο χώμα (έχει 190 mm απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550 mm!), χωρίς να δυσκολεύεται να κινηθεί με άνεση και υποδειγματικό έλεγχο. Είναι κυριολεκτικά μεγάλο «κρίμα» που δεν εφοδιάζεται και με κάποιου είδους τετρακίνηση. Το τιμόνι μικρό σε διάμετρο (αλλά και με λεπτή στεφάνη) είναι όσο ακριβές περιμένεις από ένα Ford, δίνοντας σου όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι σε σβέλτη οδήγηση στην άσφαλτο. Δυστυχώς, με αυτό το τέμπο θα υποστρέψει νωρίς λόγω των ελαστικών της Hankook που στην άσφαλτο δεν «ματσάρουν» καλά με το αυτοκίνητο. Επίσης το αυτοκίνητο θα γείρει λίγο περισσότερο από ό,τι περιμένεις και τα καθίσματα με την τυπική για την κατηγορία πλευρική στήριξη δεν θα σε κρατήσουν όπως θέλεις αλλά πάλι το Ecosport δεν είναι Fiesta ST. Εχει όμως την καρδιά του Fiesta Red&Black.

Με άλλα λόγια, έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες παγκοσμίως, καθώς από τα 999 τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα κυβικά του (επιπλέον Twin-independent Variable Cam Timing -Ti-VCT και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού), παράγονται 140 ίπποι και 180 Nm ροπής (20 λιγότερα από το hot Fiesta). Είναι λίγο ράθυμος χαμηλά, μέχρι τις 2.500 rpm. Ακολούθως βεβαίως ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει αγόγγυστα και φτάνει μέχρι τις 6.500 rpm του κόφτη, δίνοντας έναν ικανοποιητικό ρυθμό κίνησης. Θα ήταν ακόμα πιο αλέγρος αν το βάρος του EcoSport ήταν μικρότερο και το κιβώτιο ήταν 6άρι και όχι 5άρι, καθώς η κλιμάκωση έχει κάποια «κενά», με αποτέλεσμα να «πνίγονται» οι επιδόσεις. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί με χαμηλό επίπεδο θορύβου σε νομοταγείς ταχύτητες -χάρη στην πολύ φροντισμένη ηχομόνωσή του- με μόνη υποψία... ηχορύπανσης προερχόμενη από την κύλιση των ελαστικών τα οποία, παρ' όλα αυτά είναι πολύ ήσυχα. Με σταθερό τέμπο εδώ θα δείτε στη μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων κάτι περισσότερο από 7 l/100km. Αν βεβαίως γίνετε πιο θρασείς με το δεξί πεντάλ, ο μικρός και ήσυχος σε λειτουργία τρικύλινδρος κινητήρας δεν θα σας το... συγχωρήσει με κατανάλωση πέριξ των 10 l/100km. Και πάμε στο διά ταύτα...

Το EcoSport είναι μια νέα στην Ελλάδα πρόταση, έξυπνα υλοποιημένη, και μέχρι τελευταίο ίππο και Nm, Ford. Θα αρέσει στα όρια του... έρωτα σε όσους αποζητούν την οδική συμπεριφορά που προσφέρει η μπλε οβάλ, με το επιπλέον χαρακτηριστικό των εκτός ασφάλτου ικανοτήτων που συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας των crosover αλλά και του στάνταρ εξοπλισμού που είναι απλά υπερπλήρης (από 7 αερόσακους και ESC, μέχρι SYNC, cruise control και keyless entry). Ολα αυτά όμως έχουν ένα αντίτιμο μάλλον υψηλό, καθώς η τιμή του αγγίζει τα 20.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή, τα ανταγωνιστικά συμπαγή crossovers «σφάζονται» για μία θέση στον... ήλιο των πωλήσεων. Μπορείτε να το αποκτήσετε αν η μεγαλύτερη κατηγορία crossover (βλέπε Qashqai) σας «πέφτει» μεγάλη. Επίσης αξίζει να το αποκτήσετε λόγω του πανίσχυρου, πολυβραβευμένου και λιλιπούτειου EcoΒoost κινητήρα του κι επειδή είναι μια φρέσκια, διαφορετική πρόταση που κινείται με την ίδια ευκολία και τον πάντα αξεπέραστο οδηγικό χαρακτήρα της φίρμας «εντός και εκτός των τειχών».

Πίνακας μετρήσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών

TECHINFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ..................................................3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ........................................................ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)...............................................999

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm].........................103(140)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm).................................180/1.400-5.000

ΚΙΒΩΤΙΟ............................................................ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ.............................................................ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ).............................ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ...........................................................HANKOOK VENTUS PRIME2

ΔΙΑΣΤΑΣΗ.........................................................205/50-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)....................................................4.017x1.765x1.633

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)...........................................2.519

ΒΑΡΟΣ (kg).....................................................1.262

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max ...................355/1.238

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)..............................................52

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* ..........................185

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)

0-80 km/h............................................................7,3

0-100 km/h........................................................10,9

0-120 km/h.........................................................15,0

0-400 m..............................................................17,6

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

50-80 km/h (ΜΕ 3η)...........................................4,5

70-100 km/h (ΜΕ 4η).........................................6,5

80-120 km/h (ΜΕ 5η).......................................13,3

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h .........................................................32,3

120-0 km/h.......................................................57,4

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*..................................6,6/4,7

ΜEΙΚΤΗ*...........................................................5,4

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ...............................................7,4

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*..................................125

ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)

90 km/h (ΜΕ 4η).................................................60

110 km/h (ΜΕ 5η)...............................................66

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)..................19.940

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)..........................150

ΥΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ
  • ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ
  • ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ

  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ
  • ΤΙΜΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ...................................9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ....................................8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ...............................8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ..................9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ................8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ...............................8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ.....................................8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ.......................7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.................................7

VALUE FOR MONEΥ......................7

ΣΥΝΟΛΟ........................................79