H ανάλυση της Pirelli για τον αγώνα της Σιγκαπούρης


Ο Lewis Hamilton αξιοποίησε στο έπακρο τη στρατηγική των 3 pit stop για να κερδίσει στη Σιγκαπούρη και να πάρει προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών.

  • 23/9/2014

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton αξιοποίησε στο έπακρο τη στρατηγική των 3 pit stop για να κερδίσει στη Σιγκαπούρη και να πάρει προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών.

Ο Hamilton εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο χρώμα) και στις δυο πρώτες αλλαγές έβαλε και πάλι την πολύ μαλακή γόμα. Στην τελευταία αλλαγή έβαλε τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) για να τερματίσει στον αγώνα ο οποίος ολοκληρώθηκε όταν το χρονόμετρο έφτασε στις δυο ώρες και όχι όταν συμπληρώθηκαν οι 61 γύροι.

Ο Hamilton είχε ισχυρό ανταγωνισμό από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel με τη Red Bull που εκκινούσε 4ος και ακολούθησε στρατηγική 2 pit stop. Ο Vettel διατήρησε την πολύ μαλακή γόμα στην πρώτη αλλαγή ελαστικών και έβαλε τη μαλακή στη δεύτερη αλλαγή την οποία διατήρησε ως το τέλος όταν το μονοθέσιο ήταν πιο ελαφρύ από καύσιμα. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo ακολούθησε ίδια στρατηγική και τερμάτισε 3ος εμπρός από τη Ferrari του Fernando Alonso.

Η συγκεκριμένη στρατηγική έφερε το Vettel ακόμη και στην πρώτη θέση λίγο πριν το φινάλε του αγώνα, αυτό δείχνει περίτρανα πως η στρατηγική των ελαστικών μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Με τη διαφορά ανάμεσα στις δυο γόμες να είναι στα 2 δευτερόλεπτα ανά γύρο όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα που ήταν πιο γρήγορη. Το πώς χρησιμοποίησαν τα ελαστικά τους από κει και πέρα αποδείχτηκε καθοριστικό, αυτό ήταν κλειδί για τη στρατηγική.

Η Σιγκαπούρη διατήρησε το 100% στις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας που χρησιμοποιήθηκε μετά από επαφή των Perez και Sutil στο μέσο του αγώνα. O Alonso και ο Button της McLaren αξιοποίησαν την ευκαιρία στους 7 γύρους που το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε την κούρσα και άλλαξαν ελαστικά βάζοντας τη μαλακή γόμα. Τόσο οι δυο οδηγοί της Red Bull όσο και οι δυο οδηγοί της Williams είχαν ήδη βάλει τη μαλακή γόμα πριν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Έτσι είχαν όλες τις επιλογές ανοιχτές καθώς είχαν χρησιμοποιήσει αμφότερες τις γόμες στο πρώτο μισό του αγώνα.

Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Χάμιλτον έπρεπε ν’ ανοίξει τη διαφορά περίπου στα 25 sec τόσος χρόνος χρειάζονταν για να μπει και να βγει από τα pit. Τελικά ο οδηγός της Mercedes επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση μετά την τελευταία αλλαγή ελαστικών στον 52ο γύρο. Αξιοποίησε την ταχύτητα που είχε με τα φρέσκα ελαστικά για να πάρει πίσω από το Vettel την πρωτοπορία λίγους γύρους μετά.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: «Είδαμε και πάλι έναν πολύ έντονο και συναρπαστικό αγώνα με πολλές διαφορετικές στρατηγικές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Στο τελευταίο μέρος του αγώνα ο Hamilton με φρέσκια μαλακή γόμα ελαστικών βρέθηκε πίσω από το Vettel που είχε φθαρμένη μαλακή γόμα ελαστικών. Έπρεπε να τον προσπεράσει για να πάρει τη νίκη. Πριν απ’ αυτό το σημείο ο Hamilton με την πολύ μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη, έπρεπε να φτιάξει διαφορά μισού λεπτού ή περίπου τόσο, μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας ώστε να έχει χρόνο να μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών και να παραμείνει επικεφαλής. Όπως έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν παρότι επιλέχθηκαν διαφορετικές στρατηγικές είχαμε τελικά ένα συγκλονιστικό φινάλε με πολύ μικρές διαφορές».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

Μαλακή

Kvyat – 1m51.761s
Rosberg – 1m51.937s
Massa – 1m52.515s

Πολύ μαλακή

Hamilton  – 1m50.417s
Magnussen  – 1m51.639s
Perez – 1m52.007s

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα

Μαλακή / Massa (38 γύρους)
Πολύ μαλακή / Hamilton (26 γύροι)