Αrrivabene: «Η F1 χρειάζεται μια αληθινή επανάσταση ως το 2017»


Ο Maurizio Αrrivabene, Γενικός Διευθυντής της «Scuderia Ferrari», δήλωσε ότι από το 2017 τα μονοθέσια της Formula 1, κατ' επέκταση και ο θεσμός, πρέπει να γίνουν πιο ενδιαφέροντα για τους εμπλεκόμενους σε αυτόν αλλά και για τους φίλους του σπορ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: FERRARI F1
  • 27/1/2015

Σε δήλωσή του, η οποία αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της Ferrari, o Maurizio Arivvabene (ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Νοέμβριο) άσκησε κριτική στις αποφάσεις που έλαβαν οι ιθύνοντες που διαχειρίζονται τα τεκταινόμενα στη Formula 1.

Μεταξύ άλλων είπε: «Ως το 2017, θα ήθελα να δω μονοθέσια τα οποία να κερδίζουν τον θαυμασμό των φίλων της Formula 1, μονοθέσια που να είναι πιο ανταγωνιστικά μεταξύ τους και αισθητικά πιο ενδιαφέροντα. Ίσως, και (οι κινητήρες τους) να εκπέμπουν τέτοιο ήχο που να κάνουν τις τρίχες σου να σηκώνονται, όπως αυτόν που κάνει ένα συγκρότημα heavy metal».

O Arivvabene (στη φωτό αριστερά, μαζί με τον πρόεδρο της Fiat Serrio Marcionne), ο οποίος έχει επαγγελματική εμπειρία στο Μάρκετινγκ και πριν αναλάβει τα νέα του καθήκοντα εργαζόταν στο χορηγικό τμήμα της «Philip Morris», έχει συναντηθεί ήδη με τον Niki Lauda (Σύμβουλος της Mercedes) και συμφώνησαν ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στη Formula 1.

O Ιταλός τόνισε: «Δεν νομίζω ότι μια απλή εξέλιξη (των ήδη υπαρχόντων κανονισμών) θα ήταν αρκετή σε αυτή την περίπτωση. Αντιθέτως, είναι ανάγκη για σημαντικές και ριζοσπαστικές αλλαγές. Με αυτό εννοώ, μεγαλύτερη ισχύ (των κινητήρων), υψηλότερες ταχύτητες χωρίς απαραίτητα και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου αλλά οπωσδήποτε μείωση του κόστους σε τομείς που δεν αφορούν άμεσα το κοινό».

Ο Arivvabene πρότεινε ότι το σπορ πρέπει να γίνει πιο προσιτό στο κοινό, να «ανοιχτεί» προς αυτό, με το να υπάρχουν συνεντεύξεις των πιλότων την Πέμπτη πριν το εκάστοτε Grand Prix ή παρουσιάσεις εκτός πίστας, σε μέρη όπου πιθανόν θα μπορεί να παραβρεθεί ο κόσμος. Κι αυτό για να προσελκύσουν θεατές αλλά και να δημιουργηθεί η επόμενη γενιά αυτών για τον θεσμό.

Όπως είπε: «Εδώ και καιρό, έχω την αίσθηση ότι στις ημέρες μας ο πραγματικός ανταγωνισμός στην Formula 1 προέρχεται από μια ποικιλία μορφών διασκέδασης, όπως το διαδίκτυο και τα βιντεοπαιχνίδια. Από εμάς εξαρτάται να παρέχουμε το συντομότερο δυνατόν κάτι καλύτερο και να δημιουργήσουμε ένα νέο σχήμα και μια νέα διάταξη στη Formula 1».

Ως γνωστόν, η παρούσα, διαμορφωθείσα κατάσταση στον θεσμό επέβαλε μονοθέσια που να έχουν υβριδικής διάταξης V6 κινητήρα, με επίπεδο και χροιά θορύβου υποδεέστερα από ό,τι πριν και με έμφαση στην οικονομία καυσίμου.

Ο Lauda, σε δηλώσεις του στον Βρετανικό Τύπο, τόνισε ότι το σπορ χρειάζεται μονοθέσια με ισχυρότερους κινητήρες και με ελαστικά με πλατύτερο πέλμα, τα οποία (μονοθέσια) είναι δυσκολότερα στην οδήγησή τους.

Ήδη, οι επικεφαλής των ομάδων της Formula 1 έχουν αρχίσει να συζητούν για το μέλλον της Formula 1, με τον Bernie Ecclestone να στηρίζει την πρόταση να επιτραπούν το 2017 κινητήρες που θα αποδίδουν περισσότερους από 1.000 ίππους.