F1 2015: Αποκάλυψη της McLaren-Honda (UPD)


Το μονοθέσιο της επιστροφής της Honda και του Fernando Alonso.

  • 29/1/2015

Η αναβίωση της θρυλικής συνεργασίας της McLaren με τη Honda γέννησε τη νέα McLaren ΜΡ4-30, το πρώτο μονοθέσιο Formula 1 της αγγλικής ομάδας μετά από 23 χρόνια που χρησιμοποιεί τους ιαπωνικούς κινητήρες.

Η αποκάλυψη του νέου μονοθεσίου έγινε σήμερα (29/01) μέσω διαδικτύου, και τα πρώτα του χιλιόμετρα θα γίνουν από τους δύο οδηγούς, Fernando Alonso και Jenson Button, στο πρώτο τετραήμερο χειμερινών δοκιμών που ξεκινά στην ισπανική Jerez την Κυριακή (1/02). Ο πρώτος που θα καθίσει στο κόκπιτ θα είναι ο Ισπανός.

Η MP4-30 δεν φέρει την υπογραφή του αεροδυναμιστή Peter Prodromou, παρά μόνο ελάχιστες παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής - διότι ο Αγγλο-κύπριος, επί συναπτά έτη «δεξί χέρι» του Adrian Newey στον τομέα της αεροδυναμικής της McLaren και έπειτα της Red Bull Racing, επέστρεψε στο Paragon μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Alonso: Σαν την πρώτη μου μέρα στη F1 !
Στην επιστροφή του στη McLaren, επτά χρόνια μετά το θλιβερό 2007, ο Fernando Alonso είπε: «Φυσικά, είμαστε έτοιμοι για έναν ανηφορικό δρόμο εκμάθησης. Ο πρώτος μας στόχος θα είναι να μάθουμε τα πάντα για το αυτοκίνητο στις χειμερινές δοκιμές, να το καταλάβουμε ως σύνολο, και να αντλήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη απόδοση από αυτό».

«Αυτό δεν θα είναι εύκολο να απροβλημάτιστο, αλλά είμαστε έτοιμοι. Γιατί; Διότι η βασική μας αφοσίωση θα είναι η εξέλιξή του. Παραδοσιακά, η McLaren χαρακτηρίζεται από την ικανότητά της να φέρνει γρήγορα αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά της, και να εξελίσσει ένα δυνατό σύνολο».


Ο Ισπανός κατέληξε: «Θα είναι τιμή για μένα να είμαι ο πρώτος που θα οδηγήσω τη νέα McLaren-Honda MP4-30 στη Jerez, και δεν μπορώ να περιμένω να ξεκινήσει αυτό που είμαι σίγουρος ότι θα είναι ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στην καριέρα μου. Έχω τώρα το ίδιο ισχυρό κίνητρο που είχα όταν μου δόθηκε η πρώτη ευκαιρία στο τιμόνι ενός μονοθεσίου της Formula 1».

Ο Jenson Button, από την πλευρά του, είπε: «Μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι υπάρχει μια αίσθηση αναγεννημένης αισιοδοξίας και θετικότητας σε όλο το κτήριο. Ποτέ δεν έχω δει τα παιδιά να έχουν τόσο μεγάλο κίνητρο - είμαστε απολύτως ανυπόμονοι να ξεκινήσουμε στη Jerez και να δουλέψουμε σκληρά στην εξέλιξη του νέου μας αυτοκινήτου».

«Όμως, δεν έχουμε καμία ψευδαίσθηση ότι θα είναι εύκολο - μας περιμένει μια τεράστια πρόκληση, να κλείσουμε τη διαφορά μας από τους αντιπάλους μας. Όμως, δίχως καμία αμφιβολία, είμαστε ικανοί να το καταφέρουμε. Τελειώσαμε την περσινή σεζόν έχοντας σημειώσει καθαρή πρόοδο, και είμαι αποφασισμένος ότι θα τη συνεχίσουμε και το 2015».


Dennis: Επιστροφή στους τίτλους
Δυόμισι δεκαετίες, περίπου, μετά το τέλος της McLaren-Honda και των ημερών δόξας με τον Ayrton Senna, ο Ron Dennis είπε, σήμερα: «Ήμουν ο Διευθυντής της ομάδας τότε, και παρότι δεν τείνω να κοιτάζω πίσω στο παρελθόν, η επιτυχία εκείνη ήταν καίριας σημασίας για να λάβουμε την απόφαση να συνεργαστούμε με τη Honda ξανά. Τώρα, είμαστε διψασμένοι να επιδείξουμε τις δυνατότητες της τεράστιας δεξαμενής ταλέντου που διαθέτουμε και οι δύο και είμαι απολύτως αποφασισμένος να σημειώσουμε περαιτέρω επιτυχίες».

Ο Άγγλος κατέληξε: «Παρότι η συνεργασία μας αναβίωσε πριν από αρκετούς μήνες, η παρουσίαση της McLaren-Honda MP4-20 σηματοδοτεί το ξεκίνημα ενός μεγάλου ταξιδιού. Προχωρήσαμε ήδη πολύ, και παρότι έχουμε πολλή δουλειά πριν περιμένουμε την επανάληψη μιας επιτυχίας ανάλογης με αυτήν που είχαμε μαζί πριν από 25 χρόνια περίπου, είναι ήδη ξεκάθαρο ότι η συνεργασία μας έχει τεράστια δυναμική. Είμαι αισιόδοξος ότι, μαζί, θα φτάσουμε εκεί που επιθυμούμε: στην κατάκτηση νικών και κατά συνέπεια πρωταθλημάτων, ως McLaren-Honda».

Πέραν του νέου ρύγχους, που δεν έχει πια το αντιαισθητικό «σκαλοπάτι» του 2014, μια πρώτη σχεδιαστική παρατήρηση για τη νέα ΜΡ4-30 είναι το -χωροταξικά- πολύ στενό πίσω μέρος της.

Επ' αυτού, ο αγωνιστικός διευθυντής της Honda Yasuhira Arai είπε: «Όπως μπορείτε να δείτε με τη νέα ΜΡ4-30, αφιερώσαμε τους εαυτούς μας μαζί με τη McLaren σε μία ομάδα, για να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν κάνει κανέναν συμβιβασμό - ούτε στην ισχύ του κινητήρα, ούτε στην αεροδυναμική».

«Πάραυτα, και παρόλο τον ενθουσιασμό, τόσο εγώ όσο και οι μηχανικοί μας είμαστε 100 τοις εκατό αφοσιωμένοι, στη Sakura και στο Milton Keynes, στην προετοιμασία για τη Jerez. Είμαστε βέβαιοι ότι διαθέτουμε την τεχνολογία, και ανυπομονώ να διαπιστώσουμε πως αυτή θα αποδώσει».

«Ξεκινάμε μια μεγάλη σεζόν, με διάφορες προκλήσεις, αλλά η Honda είναι αποφασισμένη να τις αντιμετωπίσει κατά μέτωπον. Άλλωστε, είμαστε εδώ για να πάμε παραπέρα την τεχνολογία της Formula 1, και να δώσουμε στους υποστηρικτές μας ένα συναρπαστικό θέαμα».