Τα "μυστικά" του Hungaroring (VIDEO)


Η ανάλυση της Pirelli.

  • 23/7/2015

Η μέση P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επελέγησαν για το Ουγγρικό Grand Prix που διεξάγεται το 3ήμερο 24-26/7. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’.

Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή έξω από τη Βουδαπέστη που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται.

«Πηγαίνουμε από το Silverstone μια από τις πιο γρήγορες και με συνεχή ροή πίστες του πρωταθλήματος, στο Hungaroring που είναι μια από τις πιο αργές πίστες με συνεχείς κλειστές στροφές», αναφέρει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery και προσθέτει αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της πίστας, αλλά και τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν ομάδες και πιλότοι: «Είναι μια πραγματική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσιο και ελαστικά που εργάζονται σκληρά χωρίς διακοπή. Αν εξαιρέσει κανείς την ευθεία των pit δεν υπάρχει άλλο σημείο στην πίστα όπου μπορεί κάποιος να πάρει ανάσα. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αποτελεί ο καιρός. Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλές στη Βουδαπέστη τον Ιούλιο και αυτό έχει μια συγκεκριμένη επίδραση στην θερμική πτώση της απόδοσης (thermal degradation). Για να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας επιλέξαμε την μέση και τη μαλακή γόμα όπως είχαμε κάνει και πέρυσι. Η επιλογή μας είναι αρκετά μαλακή για να υπάρχει η μηχανική πρόσφυση που είναι απαραίτητη στις στροφές και ταυτόχρονα αρκετά σκληρή για ν’ αντιμετωπίσει τις επίπονες καιρικές συνθήκες αλλά και τη χάραξη του Hungaroring. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν γίνονται εύκολα, οπότε η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Που κρίθηκε ο περσινός αγώνας

Πέρυσι ο Daniel Ricciardo κέρδισε τον αγώνα των 70 γύρων για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποιώντας 3 pit stop ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική για να κερδίσει το πλεονέκτημα. Οι μεικτές συνθήκες ανάγκασαν τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα έτσι δεν είχαν υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες των σλικ ελαστικών στη συνέχεια. Αφού ολοκλήρωσε στην αρχή ένα μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά μετά ο Ricciardo χρησιμοποίησε σ’ όλο τον αγώνα τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton επίσης λόγω της στρατηγικής ελαστικών που υιοθέτησε κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι εκκίνησε από τη γραμμή των pits.