Οδηγούμε το 2017 ΚIA Picanto [photos]


Βρισκόμαστε πέριξ της Βαρκελώνης για να οδηγήσουμε το νέο Picanto για το οποίο η KIA βάζει πολύ ψηλά τον πήχη της ποιότητας και των οδηγικών χαρακτηριστικών.

  • 7/5/2017

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ

Όπου και εάν σταθείς εδώ στην Βαρκελώνη για την παρουσίαση του νέου Picanto θα δεις τα χαμόγελα των ανθρώπων της ΚΙΑ, εκείνα τα χαμόγελα της υπερηφάνειας, καθώς θεωρούν ότι έχουν κατασκευάσει το καλύτερο αυτοκίνητο στην μικρή κατηγορία (A Segment).

Υπό μία έννοια δεν είναι υπερβολή, καθώς το νέο Picanto με την αδιαμφισβήτητη αισθητική υπεροχή, τον πλούσιο εξοπολισμό με τις τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες (C Segment) έρχεται να θέσει τα δικά του δεδομένα.

Σε μια κατηγορία όπου οι Ευρωπαϊοι και οι Ιάπωνες κατασκευαστές κάνουν “εκπτώσεις” για να βγει η... εξίσωση των κερδών, οι Κορεάτες παίζουν τα ρέστα τους με ένα αυτοκίνητο που με ένα άλλο σήμα στο καπό θα μπορούσες να το θεωρήσεις από premium μέχρι ότι άλλο θελήσεις.

Κοιτάζοντας το Α Segment, θεωρούμε ότι ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν την αισθητική φρεσκάδα του νέου Picanto, κάτι που οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ίσχυε και για την την πρώτη (2004) και για την δεύτερη (2011) γενιά του Κορεάτικου αυτοκινήτου.

Βεβαίως, με την 3η γενιά, οι Κορεάτες το πηγαίνουν πολλά βήματα πιο πέρα και δεν είναι μόνον η σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού, αλλά οι πολλές καινοτομίες, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση των καθισμάτων από το μεγαλύτερο Optima, το καθρεπτάκι με το ειδικό φωτισμό που θα εκτιμήσουν τα κορίτσια για το... make up τους, αλλά και η οθόνη των 7 in του συστήματος infotainment που συνδυάζεται με κάμερα οπισθοπορείας που θέτουν νέα δεδομένα (από τη στιγμή που ανταγωνιστές δεν έχουν ούτε κανονική πόρτα χώρου αποσκευών), όπως και η πιο dynamic σε εξοπλισμό, αισθητική και οδικά χαρακτηριστικά (πιο σκληρά αμορτισέρ) έκδοση GT-Line.

Το νέο Picanto βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που είναι ενισχυμένη κατά 50% με χάλυβα υψηλής αντοχής (σε ποστοστό 44%), αλλά πιο ελαφριά (κατά μ.ο. 28 κιλά), ενώ χρησιμοποείται αποκλειστικά για εκείνο, δηλαδή, όπως μας δήλωσαν τα στελέχη της ΚΙΑ, δεν θα τη μοιραστεί με το ομόσταυλο Hyundai i10.

Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο μοντέλο της ΚΙΑ έχει μήκος στα 3,595 m, όπως ακριβώς και το απελθόν, πλάτος 1.595 και υψος 1.485 m, ωστόσο έχει μεγαλώσει το μεταξόνιό του κατά 15 mm και ανέρχεται στα 2,4 m από τα μεγαλύτερα στη κατηγορία. Η ΚΙΑ ισχυρίζεται, πώς όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την λιγότερο κεκλιμένη πίσω κολώνα και τα 10 mm του πίσω προβόλου δημιουργούν το πιο ευρύχωρο εσωτερικό στην κατηγορία. Μάλιστα ο χώρος των αποσκευών είναι.... αντάξιος της επόμενης κατηγορίας (Β) καθώς ανέρχεται στα 255 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (κατά 60:40) μπορεί να φθάσει τα 1.010 λίτρα.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες μέχρι το λανσάρισμα θα υπάρχουν δύο εκδόσεις: με τον 3-κύλινδρο του 1 λίτρου απόδοσης 67 ίππων και τον 4-κύλινδρο των 1.2 λίτρων των 84 ίππων.

 

Οι πρώτες εντυπώσεις μας

Οδηγήσαμε και τους δύο κινητήρες συνδυαστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και για τους οποίους μπορούμε να πούμε πώς ο μεν μικρότερος εκτός του ότι είναι πιο οικονομικός (μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 5 lt/100km), είναι και λίγο πιο ζωηρός λόγω της 3-κύλινδρης διαμόρφωσής του και της λίγο πιο κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Ο 1.2 lt μπορεί να βγάζει μια μεγαλύτερη άνεση (ελέω κυβικών) δεν μπορεί να προσδώσει ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα (δεν το θέλει η ΚΙΑ, όπως τουλάχιστον δήλωσαν τα στελέχη της), ούτε να αξιοποιήσει το εξαιρετικό πλαίσιο. Έχουμε μεγάλη προσμονή για τον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 T-GTi με τους 100 ίππους που μπαίνει στην παραγωγή το Φθινόπωρο.

Κατά τα λοιπά, το Picanto είναι ένα εξαιρετικά φιλικό αυτοκίνητο πόλης, με ντιζάιν που σε αφήνει με το στόμα ανοικτό, φυσικά με connectivities αυτοκινήτων ανώτερης κατηγορίας, ενώ δεν έχει να ζηλέψει κάτι από πιο ακριβά αυτοκίνητα, όσο τετριμμένο και εάν ακούγεται κάτι τέτοιο.

Ένα προλανσάρισμα αναμένεται από τον Ιούλιο στην Ελληνική αγορά, με το επίσημο τον Σεπτέμβριο και τιμή εκκίνησης τα €10.300 για την entry level έκδοση, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1 λίτρου και εξοπλισμό 6 αερόσακους, αιρκοντίσιον, ραδιοCD, ηλεκτρικές ευκολίες, κ.α.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επόμενη εξοπλιστική έκδοση που θα κοστίζει €1.000 περισσότερα και θα διαθέτει επιπλέον το σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας με την οθόνη των 7 ιντσών, την κάμερα οπισθοπορείας, τέσσερα δισκόφρενα, κ.α., και είναι εκείνο που στοχεύει η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως τουλάχιστον μας δήλωσαν τόσο ο νέος επικεφαλής κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης, όσο και ο κ. Νίκος Αρμενάκης, διευθυντής μάρκετινγκ της ΚΙΑ στην Ελλάδα.

Η πλούσια έκδοση GT-Line με τον πληρέστατο εξοπολισμό θα κοστίζει €12.700 (διχρωμίες, φώτα led, NAVI, δέρμα, κ.α.), το 4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο συν €1.000, ενώ η διαφορά κόστους για τον πελάτη στον κινητήρα του 1 lt με τον κινητήρα 1.2 lt είναι, αναλογικά, στα €400.

Συμπερασμαρικά, έχονταντας υπόψη και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, το Picanto είναι από τις πιο συμφέρουσες αγορές στη μικρή κατηγορίας. Το μόνο που μένει να δούμε είναι το πώς θα πορευθεί το νέο σχήμα (ιδιοκτησιακό καθεστώς), προκειμένου ανταποκριθεί στα πολύ υψηλά στάνταρς του εργοστασίου.