Δοκιμάζουμε: 2017 Volvo V90 D5 2.0 235 PS AWD [photos]


Το νέο V90 συνεχίζει την παράδοση, προσθέτοντας κάτι επιπλέον: την προστιθέμενη αξία της τεχνολογικής κορύφωσης.

  • 18/5/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Volvo και station wagon όχημα είναι ένας συνδυασμός που έχει «αφήσει εποχή» σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, τη λιτή ομορφιά του αμαξώματος και την ευρυχωρία. Το νέο V90 συνεχίζει την παράδοση, προσθέτοντας κάτι επιπλέον: την προστιθέμενη αξία της τεχνολογικής κορύφωσης.

Το νέο V90 είναι ένα μεγάλο όχημα, ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο. Η station wagon εκδοχή του καινούργιου S90 δεν διαφέρει σε διαστάσεις από τη sedan, ωστόσο η διαμόρφωση του αμαξώματός του το κάνει να δείχνει πιο επίμηκες απ' ό,τι είναι, συγκριτικά.

Το V90 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα που η εταιρεία ονομάζει «Scalable Product Architecture» («SPA») και αντικατέστησε το V70. Αυτή δημιουργήθηκε χάρη στην επένδυση 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2011-2015, τόσο στη Σουηδία όσο και σε εγκαταστάσεις της Volvo ανά τον κόσμο.

Σαφώς, η επένδυση δεν αφορούσε μόνο στην πλατφόρμα -η οποία θα επέτρεπε τη δημιουργία καινούργιων, ανταγωνιστικών μοντέλων- αλλά και νέων κινητήρων. Κατά συνέπεια, το V90 είναι «προϊόν» αυτής της διαδικασίας. Λέγοντας «πλατφόρμα» συνήθως το μυαλό περιορίζεται εννοιολογικά στο σασί ενός οχήματος αλλά ο προσδιορισμός με τον οποίο ερμηνεύεται πλέον είναι ευρύτερος. Αφορά στη δυνατότητα αυτής να «φιλοξενεί» σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές αλλά και να μπορεί να δεχτεί όσες δυνητικά θα υπάρχουν τα προσεχή χρόνια, χωρίς να χρειάζεται προσαρμογές (που σημαίνει επιπλέον κόστος για την κάθε εταιρεία).

Το τεχνολογικό «πλαίσιο»

Η αλλαγή στην «εικόνα» της Volvo τα περίπου πέντε τελευταία χρόνια συνετελέσθη χάρη στην εξέλιξη και υιοθέτηση στα μοντέλα της ηλεκτρονικών συστημάτων τα οποία εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας επιβατών και πεζών αλλά και παρέχουν άνεση και δυνατότητα διασυνδεσιμότητας.

Η τεχνολογική «ομπρέλα» (sic) η οποία προσδιορίζεται με τις λέξεις «Intellisafe» και «City Safety» συνιστά τεχνολογίες οι οποίες συνδράμουν στον οδηγό και αποτρέπουν όσο είναι δυνατόν την εμπλοκή του οχήματος σε ατύχημα.

Στο πρώτο, συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα που επιτρέπουν την ημιαυτόνομη οδήγηση του οχήματος ενώ στο δεύτερο το «Run-off road» που αποτρέπει το δυνατόν την έξοδο του αυτοκινήτου από τον δρόμο αλλά και την καλύτερη δυνατή προστασία των επιβατών στην περίπτωση που τελικά αυτό συμβεί. Βεβαίως, η τεχνολογία δεν αφορά μόνο στα παραπάνω συστήματα αλλά και σε αυτά που συντελούν τον εξοπλισμό και την όποια νεωτερικότητα επιτρέπουν.

Ουσιαστικό ενδιάμεσο αυτών, για τη χρήση τους, είναι η (κεντρικά τοποθετημένη στην κονσόλα) έγχρωμη οθόνη 9,0 ιντσών μέσω της οποίας διενεργείται η πλειονότητα χειρισμού των επιμέρους λειτουργιών. Με την πρακτική χρήσης ενός «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου, κερδίζει σαφώς στον τομέα της σύγχρονης εικόνας που πρεσβεύει η Volvo για τα αυτοκίνητά της.

Οι εντυπώσεις

Προσδιορισμένο ως «Best Family Car» για το 2016 στον θεσμό «Car and Driver 10 Best», το V90 εκπληροί τον τίτλο με τον καλύτερο τρόπο. Αυτός δεν είναι άλλος από την πολυτέλεια και την πληρότητα του εξοπλισμού, την καλοκατασκευασμένη υπόστασή του, την ευρυχωρία του, γενικότερα με την «εικόνα» που αποπνέει.

Η σουηδική σχεδιαστική φιλοσοφία και η αντίληψη που πρεσβεύουν οι Σκανδιναβοί περί λειτουργικότητας ενυπάρχουν -εν προκειμένω- συνδυασμένες σε μορφή που δείχνει τον πολυτελή «χαρακτήρα» του οχήματος (άλλωστε, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς το V90 ανήκει στην κορωνίδα κατηγοριοποίησης των αυτοκινήτων).

Στο V90 διατηρείται (αδρομερώς, πλέον) η σχεδιαστική φόρμα των station wagon της Volvo όπου την έχουν κάνει έναν από τους πιο πρακτικούς κατασκευαστές τέτοιων οχημάτων. Η πρακτικότητα δεν είναι καίριος παράγοντας επιλογής ενός μοντέλου της πολυτελούς μεγάλης κατηγορίας. Ωστόσο, το V90 προσφέρει το συγκεκριμένο πλεονέκτημα -μάλιστα το θεωρείς ως κάτι φυσικό- με τρόπο που να το συνειδητοποιείς αφού επωφεληθείς αυτού.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι τέτοια ώστε οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θήκες για να τοποθετούν τα αντικείμενά τους απρόσκοπτα, ενώ η ηλεκτροκινούμενη πίσω πόρτα, το σχετικά χαμηλό ύψος του χώρου αποσκευών από το έδαφος και η δυνατότητα να διπλώνουν ανεξάρτητα μεταξύ τους οι πλάτες του πίσω καθίσματος διευκολύνουν στη φόρτωση αντικειμένων, ακόμα και εάν είναι επιμήκη. Το V90 διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης που υπάρχει στο XC90 και το οποίο δημιουργήθηκε από τη βρετανική «GKN Driveline». Χαρακτηριστικό του είναι οι σχετικά μικρές διαστάσεις του, άρα και το μικρότερο βάρος του, ενώ η μεταφορά της ροπής και στον πίσω άξονα γίνεται μέσω ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη (σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία, η εμπλοκή και του πίσω άξονα γίνεται σε 0,3 s).

Επί της ουσίας είναι ένα Volvo, δηλαδή ένα όχημα άνετο και ασφαλές. Η σχεδίασή του το κάνει να δείχνει όμορφο με τον τρόπο του, μοντέρνο και πολυτελές. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και η ροπή του αποδίδεται από τις χαμηλές rpm. Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, η επιτάχυνση του οχήματος είναι έντονη, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Το αυτόματο κιβώτιο μεταβάλλει τον ρυθμό αλλαγής των (οκτώ) σχέσεων αναλόγως του προγράμματος λειτουργίας που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Η άνεση κατά το ταξίδι δεν αφορά μόνο στον τρόπο που είναι ρυθμισμένη η ανάρτηση του οχήματος αλλά και στα πολυάριθμα συστήματα που έχουν στη διάθεσή τους οδηγός και επιβάτες. Ιδίως ο πρώτος, μπορεί να είναι ήρεμος (αλλά όχι να «χαλαρώνει») όταν είναι πίσω από το τιμόνι. Βεβαίως, τα συστήματα θα τον προειδοποιήσουν και θα τον συνδράμουν και στην περίπτωση που κουραστεί ή αποσπαστεί η προσοχή του από τον δρόμο. Μέχρι να συνηθίσεις τη λειτουργία τους και τον σκοπό για τον οποίο υπάρχουν, εντυπωσιάζεσαι από την εξέλιξή τους, στη συνέχεια προκαλεί αίσθηση η παρεμβατικότητά τους και η συνδρομή τους στην ασφαλή μεταφορά και στη διευκόλυνση του οδηγού.

Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, το επίπεδο θορύβου χαμηλό ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι σχετικά χαμηλή για τα δεδομένα του οχήματος (διαστάσεις, βάρος). Το V90 είναι μεγάλο αλλά ελίσσεται εύκολα εντός πόλης, με την ορατότητα να είναι καλή. Γενικά, το Volvo είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση αλλά ο «χαρακτήρας» του φαίνεται ουσιαστικά σε ταξίδι, όπου η από κάθε άποψη άνετη μετακίνηση των επιβατών είναι σημαίνουσα.

Ως επίλογο

H Volvo βρίσκει σταδιακά τη θέση της μεταξύ των κατασκευαστών πολυτελών οχημάτων, έπειτα από μεγάλο χρονικό διάστημα αλλαγών και μεταβολών ιδιοκτησίας.

Η οικονομική και επιχειρηματική σταθερότητα που υπάρχει πλέον, η εμβαθής και πολυεπίπεδη επένδυση στην τεχνολογία φαίνεται στο V90, ένα αυτοκίνητο που θα το επιλέξουν όσοι δεν έχουν το στερεότυπο της «λιμουζίνας» σε αυτή την κατηγορία. Η πρακτικότητά του είναι δεδομένη αλλά δεν είναι αυτή που θα σε κάνει να το προτιμήσεις.

Θα το επιλέξεις επειδή ξεχωρίζει ουσιαστικώς από τον γερμανικό ανταγωνισμό στους τομείς της άνεσης, της τεχνολογικής ενσωμάτωσης και της κατασκευαστικής φιλοσοφίας.

ΥΠΕΡ: ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ «ΕΙΚΟΝΑ».

KATA: «ΔΑΙΔΑΛΩΔΕΣ» ΜΕΝΟΥ ΟΘΟΝΗΣ ΑΦΗΣ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - VOLVO V90 D5 2.0 235 PS AWD, KIBΩΤΙΟ «GEARTRONIC»

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.969
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 175 (235)/4000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 480/1.750
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ, ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: PIRELLI P ZERO
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 255/35-R20

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.936x1.879x1.890
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.941
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 2.400
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ MIN/MAX (l): 324/1.032
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 240
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 0-80 km/h: 5,5
  • 0-100 km/h: 8,0
  • 0-120 km/h: 11,0
  • 0-400 m: 15,7
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 50-80 km/h: 2,8
  • 70-100 km/h: 3,4
  • 80-120 km/h: 5,5
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 28,3
  • 120-0 km/h: 49,7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 7,4/4,6
  • ΜEΙΚΤΗ*: 5,6
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,6
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 131
  • ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)
  • 90 km/h: 58
  • 110 km/h: 61
  • 130 km/h: 63

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 59.780
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 154,80

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9
  • VALUE FOR MONEΥ - 8
  • ΣΥΝΟΛO - 86