Μέχρι πριν από λίγα χρόνια η οδήγηση ενός μοντέλου της Hyundai σίγουρα δεν ήταν η πιο ευχάριστη δραστηριότητα, αφού τα αυτοκίνητα της κορεατικής εταιρείας όλο και κάποια μειονεκτήματα εμφάνιζαν. Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, αφού πλέον τα σύγχρονα Hyundai ουσιαστικά δεν υστερούν σε τίποτα των ανταγωνιστών τους. Απ’ όποια πλευρά κι αν εξετάσει κανείς αυτό το ζήτημα, θα συναντήσει αποδείξεις για τα άλματα προόδου, που έχουν πραγματοποιήσει οι Κορεάτες.
Για παράδειγμα, η σχεδίαση δεν έχει πλέον αυτό το... άγουρο ύφος, που είχαν τα Hyundai έως πριν από λίγα χρόνια. Η οδική συμπεριφορά; Πάρα πολύ καλή! Το επίπεδο της ποιότητας κατασκευής, αλλά και των υλικών, που έχουν χρησιμοποιηθεί; Πολύ υψηλό! Ο εξοπλισμός; Είτε σε άνεση είτε σε ασφάλεια, είναι υπερπλήρης.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι απόλυτα ικανοποιητικοί, τόσο αυτός για τους επιβάτες όσο και εκείνος για τις αποσκευές. Από τον εξοπλισμό άνεσης δε λείπει τίποτα το σημαντικό και, σε γενικές γραμμές, κάθε μετακίνηση -ακόμα και τα μακρινά ταξίδια- γίνονται με μεγάλη ευκολία.
Ο 16βάλβιδος diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων του i30 είναι «διαμάντι». Με τα 136 PS του ανήκει στους πιο δυνατούς αυτής της χωρητικότητας, ενώ και η άφθονη ροπή των 280 Nm (διαθέσιμη ήδη από τις 1.500 rpm) παίζει το δικό της ρόλο, ειδικότερα όταν χρειάζονται γρήγορες προσπεράσεις. Το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει τις 6 σχέσεις του με εξαιρετική μαεστρία. Οι σχέσεις «κουμπώνουν» μόνο με τη... σκέψη, καθιστώντας την οδήγηση απολαυστική! Πολύ καλή αίσθηση παρέχουν και τα φρένα, όπως αποδείχθηκε και κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής... βόλτας μας.
Πλούσιος εξοπλισμός
Από την πλευρά του, ο εξοπλισμός είναι... εξωπραγματικός. Εντάξει, το i30 δεν εφοδιάζεται με κάτι το πρωτότυπο, ωστόσο στο παρελθόν λίγοι περίμεναν πως ένα μικρομεσαίο Hyundai θα εξοπλιζόταν με «σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού», το οποίο, αν θεωρήσει -από τον τρόπο που οδηγεί κανείς- ότι τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά, προτείνει στον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα, ώστε να ξεκουραστεί. Επίσης, λίγοι περίμεναν πως ένα μικρομεσαίο Hyundai θα εφοδιαζόταν -και, μάλιστα, τόσο άμεσα από τότε που είχαμε μάθει ότι θα κατασκευαζόταν κάτι τέτοιο- με το HBA «σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων», το οποίο σου... λύνει -κυριολεκτικά- τα χέρια. Απλώς το ενεργοποιείς, όταν ο δρόμος είναι τη νύχτα πολύ σκοτεινός, ανάβουν οι προβολείς, και αν έρχεται άλλο αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα, επανέρχεται αυτόματα η μεσαία σκάλα των φώτων!
YΠΕΡ
- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ,
- ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ,
- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΚΑΤΑ
- ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ,
- ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΝΟΥ
Συνολικά, το Hyundai i30 1.6D με τα 136 PS είναι μία πολύ καλή πρόταση στα μικρομεσαία αυτοκίνητα, η οποία διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Βέβαια, τα 21.990 ευρώ, που κοστίζει, ίσως φανούν σε κάποιους πολλά. Ωστόσο, αν ζυγίσετε τι ακριβώς αγοράζετε με το προαναφερθέν ποσό, θα πειστείτε πως η επένδυσή σας αξίζει ακόμα και το τελευταίο cent...
TECH INFO
HYUNDAI i30 1.6D 136 PS | |
---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO |
ΚΑΥΣΙΜΟ | ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.582 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] | 100(136)/4.000 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) | 280/1.500-3.000) |
ΚΙΒΩΤΙΟ | ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ |
ΚΙΝΗΣΗ | ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ |
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
ΜXΠXΥ (mm) | 4.340X1.795X1.455 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 2.650 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 1.338 |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max | 395/1.301 |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) | 50 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* | |
0-100 km/h (s) | 10,2 |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) | 200 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) | |
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* | 4,3/3,7 |
ΜEΙΚΤΗ* | 3,9 |
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ | 4,8 |
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)* | 102 |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) | 21.990 |
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) | 99,96 |
* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Hyundai i30 1.6 CRDi 136 PS PREMIUM NAVI |
VALUE FOR MONEY