Αποστολή στη Γαλλία: First Drive Volkswagen ID.7- Οδηγούμε την ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW


Αυτή που βλέπετε είναι η νέα ναυαρχίδα της Volkswagen και τυγχάνει να είναι ηλεκτρική. Την είδαμε και την οδηγήσαμε πλέον ως κανονικό μοντέλο παραγωγής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: VOLKSWAGEN GROUP, Β.Π.
  • 12/11/2023

H εισαγωγή ήταν απαραίτητη, καθ’ όσον το ελληνικό Car and Driver είχε την τύχη να οδηγήσει το αυτοκίνητο στη μορφή μοντέλου προπαραγωγής πριν λίγο καιρό, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου 2023. Και τώρα τα αυτοκόλλητα έφυγαν και ιδού το ID.7, δόξη και τιμή. Ένα αυτοκίνητο που έρχεται ως μια αναζωογονητική προσθήκη σε έναν κόσμο που κυριαρχείται, ως επί το πλείστον, από SUV προτάσεις, με τα αμιγώς ηλεκτρικά sedan να είναι ελάχιστα. Κι όμως. Αυτή είναι η σωστή πρόταση στα ηλεκτρικά. Αεροδυναμικά αμαξώματα, μεγάλα, άνετα, ικανά να κινούν αθόρυβα και σε μεγάλες αποστάσεις τους τέσσερις ή πέντε επιβαίνοντές του.

Το ID.7 δεν είναι κάποιο space αυτοκίνητο που ήρθε από το μέλλον. Σύννομο με την οικογένεια ID., που μετρά πλέον έξι μέλη, είναι ένα fastback σκαρί βασισμένο στη MEB πλατφόρμα του VW Group, με μήκος 4.961 mm και αντίστοιχα θηριώδες μεταξόνιο στα 2.971 mm. Εννοείται ότι και το πορτμπαγκάζ είναι χορταστικό, στα 532 L. Η κίνηση για την ώρα έρχεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη νέας εσοδείας, του APP 550, με ισχυρότερους μαγνήτες, απόδοσης 286 PS και ροπής στα 545 Nm παίρνοντας ενέργεια από μπαταρίες στα 77 kWh, έχοντας ένα κιβώτιο μίας σχέσης δύο σταδίων με δύο μικρά γρανάζια, αντί ενός μεγάλου (τοποθετείται και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας ID. έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας καλύτερη μετάδοση της κίνησης με λιγότερες τριβές).

Γόνατα εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, με ανάλογο σετ ελαστικών Bridgestone Potenza (255/40-R20 πίσω και 235/45-R20 εμπρός) φροντίζουν να μπουν όλα τούτα μαζί με τα 2.172 kg της μάζας του στον δρόμο. Το μέγεθος δεν τρομάζει τον οδηγό, καθώς και το τιμόνι κόβει πολύ (κύκλος στροφής στα 10,9 m) και η χαμηλή θέση οδήγησης και το ανάλογα χαμηλό κέντρο βάρους υπόσχονται οδήγηση χωρίς υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, ενώ και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ελεγχόμενα με νέο λογισμικό, φροντίζουν να γίνονται όλα άνετα. Το ίδιο κάνουν και τα εξαιρετικά καθίσματα με τις πάμπολλες ρυθμίσεις, αλλά και η εν γένει αίσθηση ότι, ναι!, αυτή είναι μία λιμουζίνα, όχι βαριά, όμως. Κινηθήκαμε σε διαδρομές με κίνηση σε επαρχιακό δίκτυο, εντός πόλεων και σε εθνικό δίκτυο στη Νότια Γαλλία.

Σε κάθε περίπτωση, η ομογενοποίηση της οδηγικής εμπειρίας δείχνει ότι το αυτοκίνητο είναι ρυθμισμένο να νιώθει το ίδιο καλά σε ένα σταμάτα-ξεκίνα, όσο και ταξιδεύοντας κοντά στην τελική του (ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 Km/h). Εδώ κι εκεί μόνον θα νιώσεις το πίσω μέρος να τεμπελιάζει με κάποια περίσσεια ταλάντωση, αλλά αυτό είναι μάλλον αναμενόμενο. Το περιβάλλον οδήγησης συντονίζει το εικονικής πραγματικότητας head up display με εξαιρετικά κινούμενα γραφικά και η πλήρως εξελληνισμένη σουίτα από την οθόνη 15” κάνει τα πάντα να γίνονται όσο μπορούν εύκολα, ελλείψει φυσικών διακοπτών. Υπάρχει και, κλασικά, ψηφιακή φωνητική βοηθός στα ελληνικά, η οποία, αν της ζητηθεί, λέει και διάφορα –κρύα, είναι η αλήθεια– ανέκδοτα!

Ανέκδοτο δεν είναι, όμως, ο ρυθμός που μπορεί να επιταχύνει (0-100 km/h σε 6,5 sec), να φρενάρει και να στρίψει το αυτοκίνητο, προς τιμήν των μηχανικών της VW, έχοντας και την υποστήριξη μιας πλήρους σουίτας συστημάτων ADAS. Παράλληλα και παρά τη θεωρητικά μεσαία χωρητικότητα της μπαταρίας, τα 621 km μέγιστης αυτονομίας είναι μια άριστη επίδοση και δείχνουν τόσο την πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο αποδοτικότητας, όσο και διαχείρισης ενέργειας. Δεν χωρά αμφιβολία ότι το ID.7 είναι ένα κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο που βάζει σε σειρά τις προτεραιότητές του, αρχής γενομένης με την αίσθηση της άριστης ποιότητας κύλισης και την επίτευξη ιδανικού «κλίματος», αλλά και κλίματος στην ευρύχωρη καμπίνα για να πας πιο μακριά, ατσαλάκωτος. Ό,τι, δηλαδή, πρέπει να κάνει μια premium λιμουζίνα.

Σε πρώτη προβολή και με τη μορφή πρωτοτύπου είδαμε και το πρώτο ηλεκτρικό station wagon της VW, το ID.7 Tourer.
Σε πρώτη προβολή και με τη μορφή πρωτοτύπου είδαμε και το πρώτο ηλεκτρικό station wagon της VW, το ID.7 Tourer.