Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes C 180 Coupe


Η πιο εντυπωσιακή και σπορ πλευρά της Mercedes C-Class σαγηνεύει τις αισθήσεις με την πρώτη ματιά!

  • 29/6/2016

Ερωτας με την πρώτη ματιά!

Η πιο εντυπωσιακή και σπορ πλευρά της Mercedes C-Class σαγηνεύει τις αισθήσεις με την πρώτη ματιά! Παρότι μάλιστα πρόκειται για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον turbo των 1,6 λίτρων, η coupe εκδοχή της C-Class αποτελεί ένα πραγματικό «driver’s car».

Δεν έχει σημασία αν πιστεύεις στον έρωτα με την πρώτη ματιά. Η νέα C-Class Coupe είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν πολύ εύκολα να σαγηνεύσουν τις αισθήσεις και να αγγίξουν με τον πιο διεγερτικό τρόπο τις σπορ χορδές των φανατικών του τριάκτινου αστεριού... και όχι μόνο φυσικά.

Μοντέλο με το μοντέλο καταγράφουμε αυτήν την ολική μεταστροφή της Στουτγάρδης. Και μπορεί στην «απλή» C-Class sedan να μιλάμε για ένα premium άκρως επιβλητικό sedan, αλλά στην coupe εκδοχή της μιλάμε για την... αποθέωση της σχεδίασης. Οι ιθύνοντες της Mercedes δεν αφαίρεσαν απλώς τις δύο πίσω θύρες, διαμόρφωσαν το τελείωμα της οροφής αλά coupe και μετά άφησαν το... πινέλο κάτω.

Δούλεψαν την κάθε λεπτομέρεια σε τέτοιο σημείο που μπορούμε εύκολα να μιλάμε για μία εντυπωσιακή εντελώς νέα «οντότητα». Από το επιμηκυμένο εμπρός καπό (από το παρμπρίζ μέχρι τον εμπρός άξονα έχουν προστεθεί επιπλέον 60 mm, τα οποία προστίθενται στο συνολικό μήκος), που τονίζει ακόμα περισσότερο την εντυπωσιακή μάσκα με τα... διαμάντια στο πλέγμα της, μέχρι το αλά S-Coupe πίσω μέρος, τις ρέουσες γραμμές που συνδυάζουν καμπύλες και ακμές σε εξαιρετική δοσολογία, όλα στη νέα C-Coupe σε κάνουν όχι μόνο να την προσέξεις, αλλά να την ποθήσεις με φλογερό τρόπο.

 

Ακρως ερωτεύσιμη και πολύ πιο εντυπωσιακή σε σχέση με την προηγούμενη Coupe (W204), από την οποία τη χωρίζουν επιπλέον 40 mm στο πλάτος (στα 1.810 mm) ενώ υπολείπεται μόλις ένα από το συνολικό ύψος (στα 1.405). Εντύπωση κάνει όμως το κατά 80 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, γεγονός που την καθιστά και αρκετά πιο ευρύχωρη σε σχέση με το παρελθόν. Στην πράξη, στην πολυτελέστατη καμπίνα με το ταμπλό να προέρχεται αυτούσιο από την C-Class, τα πράγματα δεν είναι τόσο κλειστοφοβικά όσο θα περίμενες από ένα όχημα του είδους. Η ορατότητα είναι συγκριτικά καλή και ο διαθέσιμος χώρος πίσω είναι αρκετός για δύο επιβάτες λογικού αναστήματος. Προσθέστε και τα 400 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το μικρό όμως άνοιγμα, και το αποτέλεσμα είναι θετικό και χωροταξικά.

Κανένα ουσιαστικό πρόβλημα δεν υπάρχει ούτε σε θέματα εργονομίας (αν εξαιρέσεις ότι το σύστημα COMAND θέλει μία μικρή εξοικείωση), αλλά ούτε και σε θέματα λειτουργικότητας, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι αρκετές και εύχρηστες. Δύο μόνο παρατηρήσεις έχουμε: Θα θέλαμε στον βασικό εξοπλισμό την ηλεκτρική αναδίπλωση των εμπρός καθισμάτων για πιο εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα (υπάρχει στις πιο πλούσιες εκδόσεις), αλλά και μία μεγαλύτερη οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (μόλις 7 ιντσών και όχι αφής), καθώς ακόμα και η ανανεωμένη A-Class διαθέτει πλέον οθόνη 8 ιντσών.

Φαρδύτερα είναι και τα μετατρόχια εμπρός/πίσω κατά 20 και 10 mm αντίστοιχα (1.563/1.546), ενώ συγκριτικά με τη sedan, η coupe βρίσκεται κατά 15 mm πιο κοντά στο έδαφος. Μεγαλύτερο αποτύπωμα σε σχέση με το παρελθόν, ρέουσες γραμμές, μακρύ καπό, κοντό πίσω μέρος και AMG πακέτο με πανέμορφες 18άρες ζάντες και διακριτικό αεροδυναμικό κιτ, συνθέτουν ένα σύνολο εντυπωσιακό και καλαίσθητο, ενώ αυτή η σχεδίαση έχει και θετικό αντίκτυπο στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι ένας από τους καλύτερους της κατηγορίας (Cd: 0,26).

 

Σπορτίβ σε όλα!

Στη διάθεσή μας είχαμε τη βασική έκδοση βενζίνης

(C 180) με τον υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων κάτω από το καπό. Η απόδοσή του αγγίζει τους 156 ίππους και τα 250 Nm μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.200 rpm. Ομαλός σε λειτουργία, δείχνει αρκετά δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν δείχνει ιδιαίτερα σημάδια κόπωσης σε κάποιο σημείο. Αν είσαι μάλιστα λίγο προσεκτικός με το δεξί πεντάλ και κινείσαι με χαλαρούς ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο, τότε θα δεις στον υπολογιστή ταξιδιού και κατανάλωση της τάξης των 7,9 l/100 km αν εκμεταλλευθείς το πρόγραμμα οδήγησης «ECO». Στην πραγματικότητα και αν δεν κινείσαι πολύ συντηρητικά, η κατανάλωση κινείται από τα 9 έως 10 λίτρα, ενώ υπό πίεση θα ξεπεράσει και τα 12.

Το γεγονός ότι έχει γίνει και μείωση βάρους σε σχέση με το παρελθόν κατά 50 kg βοηθάει πολύ ακόμα και τη βασική C-Class Coupe. Δεν θα σας πούμε ότι βάζει... φωτιά στον δρόμο, αλλά, σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων, αλλά και αυτό που αποκομίζεις στην πράξη είναι ότι διαθέτει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις για coupe όχημα 1,6 λίτρων και 1.430 kg. Σημειώστε τα εξής: παρότι το εργοστάσιο δίνει για το 0-100 km/h 8,8 s, εμείς καταγράψαμε για τη δοκιμασία με το V-BOX μόλις 8,6! Το 400άρι από στάση έρχεται σε 16,2 s και η τελική αγγίζει τα 223 km/h. Κάθε άλλο παρά... νωχελική λοιπόν ακόμα και η βασική C-Class Coupe.

Στις επιδόσεις βοηθάει και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (στις πιο ισχυρές εκδόσεις υπάρχει και το ολοκαίνουριο 9άρι). Πολύ γρήγορο στις αλλαγές, ιδίως αν ρυθμίσεις το «DRIVE SELECT» στο πρόγραμμα «Sport» ή «Sport » (με ενδιάμεσες «ξερογκαζιές» το τελευταίο και ακόμα περισσότερο «γουργουρητό» από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης), αλλά δυστυχώς, ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία με τις αλλαγές από τα «paddles» πίσω από το τιμόνι, αλλάζει μόνο του σχέσεις στο όριο. Μερικές φορές, μάλιστα, αν πας να αλλάξεις από μόνος σου σχέση κοντά στο όριο το λογισμικό του, μπορεί να μπερδευτεί και να ανεβάσει δύο σχέσεις μαζί, γεγονός που σε αφήνεις ελαφρώς... άδειο από δύναμη. Κατά τα άλλα, όμως, είναι πολύ δυναμικό στις αλλαγές και θετικό στο κατέβασμα, κάτι που σε βοηθάει πολύ στη γρήγορη οδήγηση και όταν θέλεις να φρενάρεις με κινητήρα και φρένα ταυτόχρονα.

 

Με τη συμβατική ανάρτηση (υπάρχει και ενεργή ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) η ποιότητα κύλισης κινείται σε επίπεδα Mercedes, με την Coupe να κινείται σχεδόν αθόρυβα σε καλό οδόστρωμα ακόμα και με υψηλές ταχύτητες και να καταπίνει με ευκολία τις αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο. Επίσης, είναι αρκετά άνετη χωρίς να πλέει, αν και με τις 18άρες ζάντες με τα Continental με το 40άρι προφίλ θα μεταφέρει «κραδασμούς» στην καμπίνα αν οι ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι μεγάλες. Σε πιο γρήγορη οδήγηση το σύνολο σε πείθει για τις σπορ διαθέσεις του. Το τιμόνι είναι γρήγορο και πληροφοριακό για ηλεκτρικό, και τελικά πλαίσιο, ανάρτηση, φρένα, κινητήρας, κιβώτιο, συνεργάζονται εξαιρετικά και δημιουργούν ένα πολύ ισορροπημένο και συγκροτημένο σύνολο που αποπνέει ασφάλεια σε κάθε είδους οδήγηση και οδόστρωμα. Σε εμπνέει να την πιέσεις αρκετά χαρίζοντας μεγάλες δόσεις ευχαρίστησης, ενώ το σύνολο δείχνει αρκετά ευκίνητο και κρύβει πολύ καλά το βάρος και τον όγκο του.

Σε καλό οδόστρωμα η Coupe ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλα, ενώ τα 250 Nm του κινητήρα δεν επαρκούν σε κάθε περίπτωση για να σπάσουν την πρόσφυση των πίσω 245άρηδων ContiSportContact5. Σε γλιστερή άσφαλτο όμως και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα οι σχεδόν... χορογραφημένες τροχιές της ουράς δεν θα αφήσουν ασυγκίνητο ακόμα και τον φανατικό petrolhead. Το θετικό είναι ότι η Coupe, εκτός όλων των άλλων, είναι και εξαιρετικά «user friendly» σε καθημερινή χρήση και αρκετά ευκολοδήγητη ακόμα και μέσα στην πόλη.

Στο σύνολο έχουμε λοιπόν μία θελκτική, διαχρονική δημιουργία που αποπνέει πολύ παραπάνω «αέρα» πολυτέλειας απ’ ό,τι το ταμπελάκι της αντιπροσωπείας αναγράφει ως τιμή. Μία σπορ δημιουργία για τα μάτια, τα χέρια και την ψυχή, που δεν θα πει όχι σε οποιαδήποτε καθημερινή χρήση. Με τον συγκεκριμένο κινητήρα μάλιστα ξεφεύγει και από το... στόχαστρο της εφορίας (για όσο ακόμα δηλαδή...).