ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i20 1.1 CRDi 75 PS


Βελτιωμένο, εντυπωσιακότερο σχεδιαστικά και καλύτερα εξοπλισμένο, το καινούργιο i20 δείχνει έμπρακτα το όραμα και την προσπάθεια των ανθρώπων της Hyundai να διαδραματίσουν σημαντικότερο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/7/2015

Βελτιωμένο, εντυπωσιακότερο σχεδιαστικά και καλύτερα εξοπλισμένο, το καινούργιο i20 δείχνει έμπρακτα το όραμα και την προσπάθεια των ανθρώπων της Hyundai να διαδραματίσουν σημαντικότερο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που τα οχήματα της Hyundai διακρίνονταν κυρίως για τη συμφέρουσα αναλογία αξίας/τιμή. Ηταν καλοκατασκευασμένα, αξιόπιστα στον χρόνο και αποτελούσαν την εναλλακτική επιλογή έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών.

Βεβαίως, οι Κορεάτες πάντα θεωρούσαν σημαντική την αγορά της Γηραιάς ηπείρου και πάντα δημιουργούσαν τα καινούργια μοντέλα τους προσαρμόζοντας και αναπτύσσοντας τη διαδικασία εξέλιξής τους στα αυτοκινητικά ήθη των Ευρωπαίων υποψήφιων αγοραστών. Προφανώς, αυτό επέφερε αλλαγή και στον τρόπο προσέγγισης και τη φιλοσοφία των ανθρώπων από τη χώρα της «Πρωινής Γαλήνης». Καθώς έπρεπε να ακολουθήσουν συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο, συν τω χρόνω δημιούργησαν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και προσαρμόστηκαν πλήρως στις απαιτήσεις. Η εμπορική παρουσία της Hyundai στην κατηγορία των σουπερμίνι οχημάτων ξεκίνησε με αξιώσεις το 2002, με το Getz, και συνεχίστηκε το 2008 με το i20 πρώτης «γενιάς». Η «νέα εποχή» ήθελε κωδικοποιημένες ονομασίες -με το λατινικό γράμμα «i» να κυριαρχεί εκείνη τη χρονική περίοδο στα τεχνολογικά προϊόντα- ενώ σηματοδότησε (για τη Hyundai) και μια ποιοτικότερη προσέγγιση σε ό,τι αφορά την κατασκευή και άλλαξε τις σχεδιαστικές φόρμες που υιοθετούσαν έως τότε σε αυτή για τα οχήματά τους.

Το νέο i20

Στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2013 ο κ. Mark Hall (ο τότε επικεφαλής Μάρκετινγκ της Hyundai Motor Europe) ανακοίνωσε επίσημα το νέο στρατηγικό επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας το οποίο ονομάστηκε «Product Momentum 2017». Σε αυτό προβλεπόταν η παρουσίαση έως το 2017 νέων μοντέλων και καινούργιων εκδόσεων των ήδη υπαρχόντων, ο συνολικός αριθμός των οποίων θα φτάνει τα 22. Επίσης, τέθηκε ο στόχος να αυξηθούν οι ετήσιες ευρωπαϊκές πωλήσεις σε διψήφιο νούμερο ποσοστιαία, αλλά και να κατακτήσει η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία ποσοστό 5% στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2017. Το i20 δεύτερης «γενιάς» είναι το τρίτο κατά σειρά καινούργιο μοντέλο που δημιουργήθηκε υπό αυτό το θεσμοθετημένο πρόγραμμα. Βασίστηκε στη νέα «πλατφόρμα» (που θα χρησιμοποιείται εφεξής από την εταιρεία) και είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από αυτό που αντικατέστησε. Συγκεκριμένα, το καινούργιο i20 είναι κατά τέσσερα εκατοστά πιο μακρύ, κατά 2,4 εκατοστά πιο πλατύ ενώ το ύψος του αμαξώματός του είναι κατά 1,6 εκατοστά μικρότερο. Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο είναι κατά 4,5 εκατοστά πιο μακρύ, συγκριτικά. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνονται από τη Hyundai, το 45% του πλαισίου και του αμαξώματος αποτελείται από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής ενώ η στρεπτική δυσκαμψία έχει αυξηθεί κατά 81%(!), σε σχέση με πριν. Βεβαίως, αλλαγές έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά την αεροδυναμικότερη σχεδίαση του αμαξώματος όσο και στις αναρτήσεις του οχήματος. Οπως έγινε γνωστό, στο εμπρός μέρος έχουν τοποθετηθεί νέα αμορτισέρ, η βαλβίδα των οποίων λειτουργεί με τρόπο που να απορροφά καλύτερα τους κραδασμούς και μειώνει και τον παραγόμενο από αυτούς θόρυβο. Επίσης, στο πίσω μέρος οι θόλοι των τροχών είναι μεγαλύτεροι σε διάσταση ώστε να χωρούν τα εκεί αμορτισέρ τα οποία πλέον είναι τοποθετημένα κάθετα (και όχι υπό γωνία, όπως πριν). Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Hyundai, η γενικότερη ρύθμιση των αναρτήσεων έγινε με τρόπο που να προσφέρει αφενός άνεση στους επιβάτες αλλά και καλή οδηγική συμπεριφορά, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Σχεδίαση

Το αμάξωμα και το εσωτερικό του νέου i20 είναι δημιούργημα της σχεδιαστικής «φιλοσοφίας» η οποία ονομάστηκε «Fluidic Sculpture». Εξωτερικά, υπάρχει αισθητική συνέχεια με το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο τώρα είναι πιο αδρή σχεδίαση. Κυρίαρχα στοιχεία είναι τα ευμεγέθη φώτα εμπρός και πίσω καθώς και το μαύρο κάλυμμα που υπάρχει στην πίσω κολόνα και το οποίο αποτελεί στοιχείο διαφοροποίησης του i20 και τονίζει τον «χαρακτήρα» του. Εσωτερικά, η εικόνα είναι γνώριμη για όχημα της Hyundai. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι απλή σχετικά και κατά κάποιο τρόπο διακριτική. Μπορεί δε να δεχθεί κάποιες πινελιές εξατομίκευσης καθώς η απόχρωσή του ποικίλλει ανάλογα με τις επενδύσεις των καθισμάτων προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πιο νεανικό (sic) σύνολο. Τα υλικά και η κατασκευή είναι ποιοτικότερα από πριν και το αποτέλεσμα δείχνει προσεγμένο. Η αύξηση του μεταξόνιου βελτίωσε περαιτέρω την ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες ενώ μεγάλωσε λίγο (κατά τουλάχιστον 16 λίτρα) και το πορτμπαγκάζ. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Καθώς οι πόρτες ανοίγουν σε μεγάλη γωνία, η είσοδος και η έξοδος γίνονται εύκολα. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά και είναι άνετα. Γενικά, ως επιβάτης, αισθάνεσαι «οικεία» στο i20. Δεν υπάρχει κάτι εξόφθαλμα εντυπωσιακό ούτε κάτι αρνητικό -έχεις την αίσθηση ότι όλα είναι εκεί που πρέπει, με τον τρόπο που πρέπει.

Εντυπώσεις

Στη συγκεκριμένη έκδοση είχαμε να κάνουμε με τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,1 λίτρου. Θυμίζουμε ότι πρόκειται γι’ αυτόν της σειράς «U-II», έχει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο ενώ διαθέτει εξελιγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού της «Bosch» και φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας. Ως αναμενόμενο, διαθέτει και ράβδο εξισορρόπησης κραδασμών (περιστρέφεται μέσω ελικοειδών γραναζιών). Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι καλά. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και μόνο στο ρελαντί καταλαβαίνεις την τρικύλινδρη δομή του. Η απόδοση της ροπή είναι ικανοποιητική, για τα δεδομένα, από τις χαμηλές σ.α.λ. (δηλαδή από τις περίπου 1.400 σ.α.λ.) ενώ συνεχίζει να λειτουργεί απρόσκοπτα ακόμα και όταν ο οδηγός ξεχάσει να «κατεβάσει» σχέση στο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις ενώ οι τρεις τελευταίες είναι «overdrive» για όσο το δυνατόν καλύτερη οικονομία. Στην καθημερινή μετακίνηση, ο 1.1 CRDi χρειάζεται λίγο περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι ανταγωνιστικοί παραπλήσιου κυβισμού πετρελαιοκινητήρες, ωστόσο η μέση κατανάλωσή του είναι ικανοποιητική. Στον δρόμο, το νέο i20 αποδεικνύεται ευκολοοδήγητο σε κάθε περίπτωση. Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού βοηθά τον οδηγό σε μικρή ταχύτητα κίνησης ενώ η αίσθησή του γίνεται κάπως «βαρύτερη» όσο η τελευταία αυξάνεται. Η ανάρτηση είναι άνετη σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις της και οι επιβάτες μεταφέρονται σχετικά ξεκούραστοι στον προορισμό τους, ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι. Το επίπεδο θορύβου παραμένει σχετικά χαμηλό ακόμα και όταν η ταχύτητα αυξάνεται, επιβεβαιώνοντας πρακτικά την καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης.

Συμπερασματικά

Η αλήθεια είναι ότι το i20 δεν σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή, ίσως ακόμα να μην είναι στην κορυφή της λίστας κάποιου ο οποίος προτίθεται να αγοράσει ένα σουπερμίνι. Η προηγούμενη «γενιά» έθεσε τις βάσεις για μια ισχυρότερη εμπορική παρουσία της Hyundai στην εν λόγω κατηγορία. Η καινούργια αναβαθμίζει την εικόνα του μοντέλου - ουσιαστικά και όχι σαν «είδωλο». Αυτό το καταλαβαίνεις μόλις οδηγήσεις και «συμβιώσεις» με το νέο i20. Εξακολουθεί και τώρα να μην εντυπωσιάζει αλλά καταλαβαίνεις ότι δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον λόγο. Αντιθέτως, με τον τρόπο του, σε βοηθά να καταλάβεις την ουσία της ύπαρξής του ως μέσο μετακίνησης. Και τότε συνειδητοποιείς ότι έχει ανέβει ψηλά στην προαναγραφόμενη λίστα των υποψήφιων επιλογών. Επιπλέον εξοπλίζεται με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας «Lane Departure Warning», ένα σύστημα που μέχρι σήμερα συναντούσαμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ με το χαμηλό κόστος συντήρησης και την πενταετή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα της Hyundai, η επιλογή ενός i20 κρίνεται εξαιρετικά επωφελής με βάση τα -πιο επίκαιρα από ποτέ- οικονομικά κριτήρια.