Group Test: BMW X1 25e xDrive vs Lexus UX250h AWD - Συγκρίνουμε τα δύο τετρακίνητα και εξηλεκτρισμένα premium SUV


Premium τετρακίνητα SUV με έφεση στην αποδοτικότητα και στη χαμηλή κατανάλωση, μαζί με σπορ επίγευση. Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό… Είναι..

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/10/2023

Η πολυτέλεια, η σημασία στη λεπτομέρεια, η τεχνολογία είναι τομείς για τους οποίους όλοι τυρβάζουν, αλλά ελάχιστοι διακρίνονται. Σε μια εποχή κατά την οποία όλα τα παραπάνω έχουν μπει στο μικροσκόπιο των… ηλεκτρονίων, οι κατασκευαστές βάζουν τις λύσεις τους που είτε εξυβριδισμένα είτε μπαίνοντας στην πρίζα. Όλα τούτα συναντάμε στα δύο μοντέλα που βλέπετε από τις BMW και Lexus αποτελώντας δύο τετρακίνητες λύσεις που έχουν ως σκοπό τους όχι μόνο την επαυξημένη ικανότητα κίνησης εντός ή εκτός δρόμου, αλλά και την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση μαζί με την αρχοντική πατίνα της «ονομασίας προέλευσής» τους.

Η X1 είναι αυτό που βλέπουμε. Ένα δωρικό, αυστηρό στην όψη SUV που, περιμένοντας την πιο σπορ κουπέ X2, αποτελεί την εισαγωγική και μοναδική, για την ώρα, επιλογή στα συμπαγή αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου της βαυαρικής φίρμας. Είναι αψεγάδιαστη και δείχνει απόλυτα χρηστική για μια κάποια περιπέτεια εκτός δρόμου.

Η Lexus, από την άλλη, δείχνει να είναι περισσότερο συμπαγής και πολύ πιο αθλητική στην όψη κι αυτό το κάνει όχι με το μήκος ή το πλάτος της (παραπλήσια της BMW), αλλά με το χαμηλό της ύψος και τη σχεδίαση της γραμμής οροφής που θυμίζει έντονα ένα κουπέ μοντέλο. Ναι, ίσως είναι λίγο σαν manga κόμικς, με τη δραματική του μάσκα και τα επιθετικά πίσω φώτα, αλλά είναι και πολύ καλοκατασκευασμένο, τόσο που συγκρίνεται απευθείας στον τομέα με τη X1.

Βέβαια, λόγω αναλογιών, η BMW ανακηρύσσεται πρωταθλητής χώρων κι αυτό φαίνεται αμέσως μπαίνοντας στην καμπίνα των δύο. Η Γερμανίδα δεν έχει μόνο μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και τη νέα δομή ταμπλώ της φίρμας που είναι ρηχό, ενώ η κονσόλα δεν φιλοξενεί επιλογέα, αφήνοντας χώρο για μικροαντικείμενα, αλλά και για… μεγαλοαντικείμενα.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί το περιβάλλον πληροφόρησης του οδηγού με τη νέα γενιά πολυμέσων της φίρμας (πολύ παραμετροποιήσιμο με ωραία widgets και full ελληνικό περιβάλλον), αλλά και η απλόχερη άνεση για τους πίσω, μιας και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2,7 m. Και πάνω που έχουμε χαρεί με ό,τι βλέπουμε από την BMW, έρχεται η Lexus να δείξει κάτι που, πιθανόν, πριν λίγα χρόνια να ήταν θέσφατο της… BMW!

Αναφερόμαστε στη θέση οδήγησης, στην αίσθηση ότι ο οδηγός έχει προτεραιότητα, πάνω απ’ όλα. Άριστη αίσθηση με το που κάτσεις και βολευτείς, πολλοί διακόπτες για τα χρειώδη και ένα μάλλον light μενού πολυμέσων. Τι λείπει; Τα προφανή. Καλύτερη περιμετρική ορατότητα, χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ τόσο οι χώροι για αποσκευές, όσο και για τους πίσω επιβάτες είναι απολύτως οριακοί.

Μπαταρίες και άλλα…

Η BMW έχει μια γνήσια plug-in τετρακίνητη υλοποίηση με την ενσωματωμένη μονάδα e-drive να κινεί τους πίσω τροχούς, με μέγιστη απόδοση 109 PS και τον κλασικό 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 136 PS του BMW Group να κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Η μπαταρία ιόντων λιθίου πέμπτης γενιάς βρίσκεται στο δάπεδο (διατηρώντας, έτσι, υψηλή χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ), ενώ η ενεργειακή χωρητικότητα αγγίζει τις 14,2 kWh και μαζί με έξυπνη διαχείριση ενέργειας και αναγεννητική πέδηση επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία έως 92 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Όλα τούτα είναι πολύ αποδοτικά και φαίνεται στον τρόπο που μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Αλλά και να στρίψει και να φρενάρει. Με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και με ελαστικά Continental EcoContact6 Q 225/55-R18, υπό πίεση κρατά, δείχνοντας ότι οι 245 PS δεν είναι πυροτέχνημα, ενώ, όπως πάντα, υπάρχουν προγράμματα για την ανάλογη απόδοση (Comfort, Sport και Sport Plus). Δυστυχώς (και παραδόξως), υπό πίεση ακούγεται πολύ ο κινητήρας, ενώ και παρά την άριστη ακαμψία του συνόλου το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι τόσο –αδικαιολόγητα– σπορ που κάνει την οικογένεια να δυσανασχετεί σχεδόν σε κάθε περίπτωση κακής ασφάλτου (να μην αναφέρουμε τα εκτός δρόμου). Πιο σπορ, λοιπόν, από ό,τι περιμένει κανείς και εντέλει κουράζει αρκετά.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, τόσο η αμιγής ηλεκτροκίνηση και μάλιστα πισωκίνητη και μέχρι τα 130 km/h, όσο και η ισχυρή μπαταρία και η αυτονομία περιπλέκουν τα πράγματα σε επίπεδο κατανάλωσης. Κάναμε… ντρίμπλα οδηγώντας το αυτοκίνητο, τόσο αμιγώς ηλεκτρικά, όσο και αμιγώς βενζινοκίνητα. Στην πρώτη περίπτωση, η κατανάλωση ήταν στα προβλεπόμενα 16,4 kWh/100 km, ενώ στη δεύτερη είδαμε κατανάλωση στα 5,8 L/100 km.

Η Lexus, από την άλλη, βαδίζει στα δικά της υβριδικά χνάρια κι εδώ έχουμε την 4η γενιά της τεχνολογίας που έκανε τους Ιάπωνες διάσημους. Ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ αποδίδει 152 PS στις 6.000 rpm και 190 Nm από τις 4.000 έως τις 5.200 rpm. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 109 PS προσφέροντας 202 Nm, αλλά συνδυαστικά έχουμε 184 PS. Η τετρακίνηση υλοποιείται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα μόλις 7 PS κι αυτό είναι κρίμα μέγιστο, μιας και ήδη η «μαμά» Toyota δίνει το πολύ καλύτερό της υβριδικό, τετρακίνητο σύστημα στην Corolla Cross. Επίσης, η μπαταρία είναι νικελίου-υδριδίου μετάλλου μέγιστης χωρητικότητας περίπου 1,4 kWh και δεν προορίζεται για αμιγή ηλεκτροκίνηση, αν και μπορεί να πράξει κάτι τέτοιο για μικρές αποστάσεις, ειδικά σε εκείνα τα σταμάτα-ξεκίνα ενός καθημερινού μποτιλιαρίσματος.

To Lexus έχει τρομερή συγκρότηση ως προς τον τρόπο που εκτελεί κάθε οδηγική αποστολή και με ασύγκριτη άνεση. H Chief engineer, γιαπωνέζα Chika Kako έκανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Βασισμένο σε μια εξαιρετική πλατφόρμα, φορώντας γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, βάζει στα Bridgestone Alenza 001 225/50-R18 πράγματα αρκετά εύκολα. Και ναι το UX 250h είναι όλα όσα πρέπει σε σωστές δόσεις. Άνετο, ήσυχο προβλέψιμο και σπορτίφ, αν του ζητηθεί, στο μέτρο του δυνατού, λόγω του e-CVT κιβωτίου έχει παραμετροποίηση Sport, Normal, Eco και εργονομία που τη μαθαίνεις εν καιρώ. Το παράδοξο και απολύτως ευπρόσδεκτο είναι ότι δεν ακούγεται πολύ όταν πιεστεί το μοτέρ, ενώ οι λεπτομέρειες δείχνουν ένα ανθεκτικό αλλά και ντελικάτο προϊόν. Κατανάλωση; Είδαμε 5,6 L/100 km τις ημέρες δοκιμής και αν κάτι λείπει είναι ότι κάποιο είδος ισχυρής αναγεννητικής πέδησης και λίγο πιο οδηγοκεντρική αίσθηση στο τιμόνι και τα φρένα.

Διλήμματα

Δεν είναι εύκολο το thumbs up εδώ. Τα δύο αυτοκίνητα μας προσέφεραν το καθένα με τον τρόπο του μπόλικη τεχνολογία και την αίσθηση της ποιότητας στη λεπτομέρεια. Καλοεξοπλισμένα με ADAS και συστήματα ανέσεων, προσφέρουν και τα δύο όσα υπόσχεται η μάρκα. H BMW προσφέρει έως και 5 χρόνια εγγύηση και έως 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία. Όμως, η Lexus κάνει ρελάνς. Έξι χρόνια εγγύηση και 11ετή κάλυψη μπαταρίας και υβριδικών εξαρτημάτων είναι πραγματικά ευλογία, αφού σε κάνει να ξεγνοιάζεις. Υπάρχει, επίσης, μια αρκετή απόσταση στην τιμή των βασικών εκδόσεων με το ιαπωνικό μοντέλο να είναι συμφέρον ενώ και αυτή η αίσθηση της zen άνεσης του Lexus δεν περνά απαρατήρητη, κερδίζοντας και τη δική μας προτίμηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 25e xDrive 2023   TIMH €49.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180(245)/4.400-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 477

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1 L/100km, 15 g/km

BMW X1 25e xDrive 2023

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΜΙΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΝΕΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LEXUS UX 250h AWD 2023   TIMH €42.100   ΤΕΛΗ €86,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.984, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135(184)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 202

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 135 g/km

LEXUS UX 250h AWD 2023

ΥΠΕΡ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, TIMH.

ΚΑΤΑ ΡΗΧΟ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΔΕΝ «ΦΟΡΑ» ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.