CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 HYUNDAI

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Hyundai i30 Fastback 28/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Fastback; Δηλαδή; Με απλά λόγια, το μικρομεσαίο i30 απέκτησε ένα νέο αμάξωμα, το οποίο διαφοροποιείται από το γνωστό hatchback στο πίσω μέρος, έχει άλλο τελείωμα, που παραπέμπει σε coupe. Ωστόσο, οι πόρτες του αυτοκινήτου παραμένουν πέντε. Έτσι, οι επιλογές των ενδιαφερόμενων αγοραστών για ένα μικρομεσαίο Hyundai αυξάνονται, κυρίως, σε αμαξώματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Fastback είναι μακρύτερο του hatchback κατά 115 mm. Όσο για τους χώρους στο εσωτερικό, αυτοί φτάνουν και περισσεύουν για έως και πέντε επιβάτες, ενώ οι αποσκευές δε θα είναι δύσκολο να τακτοποιηθούν στα 450 (έως 1.351)  λίτρα του σχετικού χώρου. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι οι αλλαγές στις γραμμές του πίσω μέρους έκαναν το κορεατικό μικρομεσαίο αισθητά πιο όμορφο, χωρίς να χαθεί τίποτε από τους χώρους ή την πρακτικότητα, που διαθέτει έτσι κι αλλιώς ως hatchback.

Ως hatchback είναι ήδη γνωστό, το “N” είναι η πιο sportive έκδοση, ενώ οι εκδόσεις SW απλώς δεν είναι δημοφιλείς στην Ελλάδα. Οι ιθύνοντες της Hyundai, όμως, σκέφτηκαν να δημιουργήσουν και μία 5θυρη coupe εκδοχή του i30, την Fastback, που οδηγήσαμε στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Από την άλλη, θα περίμενε κανείς οδηγώντας η ορατότητα προς τα πίσω να είναι πλέον πιο περιορισμένη. Ε, λοιπόν, σας πληροφορούμε ότι δεν υφίσταται κανένα -μα κανένα- πρόβλημα. Αφήστε, που οι ελιγμοί στάθμευσης γίνονται με ευκολία, χάρη και στην ύπαρξη της κάμερας οπισθοπορείας.

Κλείνοντας με τα του εσωτερικού, πρέπει να πούμε πως η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πάρα πολύ καλή και έχουν αφήσει πίσω στο παρελθόν την αίσθηση, που αποκόμιζε κανείς στο σαλόνι των παλιότερων Hyundai. Συνολικά, πάντως, οι σύγχρονες προτάσεις της κορεατικής εταιρείας σε κερδίζουν με το υψηλό επίπεδο της ποιότητάς τους. Άλλωστε, οι Κορεάτες της Hyundai έχουν τοποθετήσει πολύ ψηλά τον πήχη και είναι ήδη ικανοί ανταγωνιστές των ευρωπαϊκών προτάσεων. Στη μικρομεσαία κατηγορία, η Hyundai διεκδικεί μερίδιο από σχεδόν όλες τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν να αντιπαρατάξουν με τη σειρά τους πολλές και καλές προτάσεις. Εκτός αν έχετε διαφορετική άποψη για τα VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane κτλ. Για να μην αναφερθούμε στις premium κατασκευές, όπως Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes-Benz A-Class. Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, ο στόχος βρίσκεται πολύ ψηλά και οι (συν)διεκδικητές είναι πολλοί. Δύσκολο το στοίχημα, αλλά όχι άπιαστο.

Εν αρχή, πάντως, τίθεται ζήτημα επιλογής κινητήρων. Σε εσάς πώς θα φαινόταν ένας τρικύλινδρος 1.000άρης με turbo, ισχύος 120 ίππων, ένας τετρακύλινδρος (επίσης με turbo) 1,4 λίτρων με 140 PS; Αναμφισβήτητα, πολύ καλές επιλογές, κάτι το οποίο αποδείχθηκε και στην πράξη, τόσο σε ό,τι αφορά την απόδοση όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση. Αυτοί οι δύο, λοιπόν, κινητήρες, από πλευράς μηχανικών συνόλων βενζίνης, θα εξοπλίζουν αρχικά το Hyundai i30 Fastback, αφού λίγο αργότερα κάτω από το μπροστινό καπό θα πάρει θέση και ο γνωστός turbodiesel των 1,6 λίτρων με τα 136 PS. Τι είπατε; «Έχει κυκλοφορήσει και i30 N. Θα δούμε αυτήν την έκδοση και με το Fastback αμάξωμα;» Εμείς δε λέμε κάτι, αλλά είναι πάρα πολύ πιθανό να τη δούμε…

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Hyundai i30 Fastback στους εκπροσώπους του Τύπου του αυτοκινήτου στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον turbo κινητήρα των 1,4 λίτρων και των 140 PS. Η αίσθηση, που αποκομίσαμε, δεν απέχει καθόλου από αυτήν της hatchback εκδοχής. Η ισχύς είναι άφθονη, όπως βέβαια και η ροπή των 242 Nm, που διατίθεται ήδη από τις 1.500 rpm. Η επιτάχυνση γίνεται αρμονικά, ενώ αρωγός του οδηγού είναι το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, οι οποίες αλλάζουν με ζηλευτή αμεσότητα και ακρίβεια. Πάντως, σε κάποιους ο επιλογέας του κιβωτίου ίσως φανεί και αργός. Αυτοί, ας περιμένουν την έκδοση “N”… Σχετικά με την οδική συμπεριφορά, το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 5 mm είναι ανεπαίσθητο, σε αντίθεση με το ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι, αλλά και την πολύ καλή σε ρύθμιση ανάρτηση, που εξασφαλίζει άνετες διαδρομές. Υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, πάντως, το πρόσημο είναι θετικό.

Το i30 Fastback αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα λίγο πριν από το Πάσχα. Ως πρόταση αγοράς, πάντως, πολλά θα εξαρτηθούν και από την -άγνωστη ακόμη- τιμή. Η άποψή μας, ωστόσο, είναι σε κάθε περίπτωση θετική…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 LIGHTNING LAP 29/1

    VIDEO: Πώς στρίβουν στην πίστα 19 supercars!

    O 'Γύρος του Κεραυνού', το φημισμένο Lightning Lap το πιο εξοντωτικό test για την ανάδειξη του καλύτερου supercar της χρονιάς σε ένα ξεχωριστό video.

  • 2018 HYUNDAI 28/1

    First Drive: 2018 Hyundai i30 Fastback [pics+video]

    Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 [pics]

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • ΔΟΚΙΜΗ 20/1

    Test Drive: Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS

    Η Giulia στην δίλιτρη έκδοση βενζίνης δικαιώνει απόλυτα τον διαφορετικό... alfisti, χαρακτήρα της.

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 18/1

    Honda Civic Typer R vs. Ford Focus RS

    Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • 2018 SUBARU 17/1

    Test Drive: 2018 Subaru Impreza και XV

    Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό...

  • ΔΟΚΙΜΗ 16/1

    First Drive: 2018 Toyota Yaris GRMN

    Το νέο Yaris με τον "κωδικό" GRMN, εξελιγμένο από την ομάδα της Gazoo Racing είναι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί ως 'ορεκτικό' για τη συνέχεια της Toyota.

  • 2018 KIA 16/1

    Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS

    Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ' όσα δείχνει.

  • 2017 FIAT 15/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS

    Οικογενειακού τύπου μικρομεσαίο, με diesel κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τι θα λέγατε για το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ;

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!