Test Drive: 2018 Mercedes-Benz A-Class


Επιβεβαιώνοντας το motto «The Best or Nothing» η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • 18/4/2018

Είναι, χωρίς υπερβολές το καλύτερο αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή στο C-Segment και με ενδιαφέρον αναμένουμε τις «κινήσεις» των ανταγωνιστών  της που δεν είναι άλλοι από την BMW και την Audi…

Την A-Class είχαμε «γνωρίσει» στην στατική παρουσίαση που έγινε πριν από μερικούς μήνες, στην Ολλανδία για να ακολουθήσει το οδηγικό κομμάτι, εδώ στην Κροατία.

Όσο εντυπωσιασμένοι είχαμε μείνει από τα specs της νέας A-Class και τις τεχνολογίες στην στατική παρουσίαση του αυτοκινήτου, ακόμη περισσότερο είμαστε από τα οδηγικά της χαρακτηριστικά.

Το νέο πλαίσιο, οι επανασχεδιασμένες αναρτήσεις αλλά και τα νέα κινητήρια σύνολα συνθέτουν μια super premium υλοποίηση για τον οδηγό που όμοιά της δεν θα βρεις σήμερα στην κατηγορία.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς καθημερινά, καθώς είναι ευκολοδήγητο, πρακτικό, χρηστικό και διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα infotainment (MBUX) μέσω του οποίου μπορείς να κάνεις πράγματα που μέχρι χθες δεν είχες φανταστεί.

Από την άλλη η νέα A-Class είναι πολύ ενδιαφέρουσα οδηγικά, αψεγάδιαστη, ασφαλής, αλλά και fun-to-drive καλύπτοντας πλήρως και τους ενθουσιώδεις οδηγούς.

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου το Blind Spot Assist, όπου όταν το αυτοκίνητο σταθμεύσει παραμένει σε  "επιφυλακή" για τρία λεπτά για τυχόν επερχόμενους ποδηλάτες και η δυνατότητα "κοινής χρήσης" ή διαμοιρασμού αν προτιμάτε (sharing) του αυτοκινήτου, κάτι που θα είναι πολύ χρήσιμο για τους νέους οδηγούς. Μέσα από ένα app της Mercedes-Benz παρέχεται η δυνατότητα σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο μέλος μια κοινωνικής  ομάδας (π.χ. οικογένεια ή και κάποιος φίλος της) της πρόσβασης και χρήσης του αυτοκινήτου ακόμη και σε προκαθορισμένο χρονικό διάστημα, έχοντας τη δυνατότητα εισόδου στο εσωτερικό, όπου εκεί θα βρουν και θα αφήσουν το... συμβατικό κλειδί εκκίνησης του κινητήρα! Είναι προφανές πώς η νέα A-Class είναι αυτή τη στιγμή το κορυφαίο τεχνολογικά αυτοκίνητο της κατηγορίας και αναμένουμε  τις απαντήσει του ανταγωνισμού...

Τι νέο κομίζει η A-Class

Καταρχάς τη νέα σχεδιαστική φόρμα της Mercedes-Benz, με τη νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός (Led), το χαμηλότερο ρύγχος και αμάξωμα σε μια προσπάθεια να μειωθεί και η αεροδυναμική αντίσταση. Και πράγματι κατέβηκε στο Cd: 0,2 τιμή κορυφαία στην κατηγορία.

Σε κάθε περίπτωση και από όποια πλευρά και εάν κοιτάξεις τη νέα A-Class είναι ξεκάθαρη η διάθεση των σχεδιαστών (επικεφαλής ο Gorden Wagener) να αποδοθεί ένας πιο σπορ και νεανικός χαρακτήρας.

Το εσωτερικό είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό με το νέο πίνακα των οργάνων που συναντάται και στις μεγαλύτερες σειρές. Εξαιρετικής ποιότητας υλικά, κορυφαία συναρμογή, αλλά και άφθονο χρώμιο και αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας αεροσκάφους συνθέτουν ένα πολύ δυναμικό σχήμα.

Βεβαίως, τη διαφορά κάνουν, εκτός από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz Users Xperience) που φέρει την επανάσταση στην κατηγορία. Οι λειτουργίες του απεικονίζονται  σε δύο οθόνες των 10,25 ιντσών που επικαλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο.  Να σημειώσουμε ότι ακόμη και στις βασικές εκδόσεις δεν θα υπάρχουν αναλογικά όργανα, αλλά και πάλι οθόνες 7 ιντσών!

Το σύστημα MBUX με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες στον χρήστη με φωνητικές εντολές. Η... virtual προσωπική σας γραμματέας είναι πάντα διαθέσιμη με την επιφώνηση "hey Mercedes", προκειμένου να σας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τα επικείμενα ραντεβού σας, τα οποία πριν έχετε σετάρει από τον υπολογιστή σας, να σας βοηθήσει να επιλέξετε μια διαδρομή στο προηγμένο σύστημα πλοήγησης (σημειωτέον, δεν χρειάζεται zip codes)! Το προηγμένο GPS προσφέρει τη δυνατότητα διαδρομής βάσει επιλογών του οδηγού από την τρισδιάσταση σουίτα των χαρτών της Mercedes και στην οθόνη του απεικονίζονται δύο ενδείξεις: Πραγματική εικόνα του δρόμου, αλλά και την χαρτογραφημένη διαδρομή!

 

 

 

 

Με σύστημα ημιαυτόματης οδήγησης

Η νέα A-Class είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (λειτουργεί σε ταχύτητες έως 130 km/h), όπως και όλα τα κορυφαία συστήματα της εταιρείας Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist με αναβαθισμένες λειτουργίες, ενώ διαθέσιμο είναι και το Active Emergency Stop Assist , Active Lane Change Assist και φυσικά το πακέτο Pre-Safe.

Από εκεί και ύστερα, αλλαγές έχουμε στις διαστάσεις προκειμένου να βελτιωθούν και οι εσωτερικοί χώροι με το αμάξωμα να φθάνει πια τα 4,419 m και το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί στα 2,73 m.

Είναι προφανής η αύξηση των εσωτερικών χώρων και ιδίως για τα πόδια των πίσω επιβατών με τη μόνη παρατήρηση να αφορά την είσοδο στο εσωτερικό λόγω της κουπεδίζουσας κατάληξης του σχήματος της οροφής.

Μεγαλύτερο και το πορτμπαγκάζ που ανέρχεται στα 370 lt , 29 lt περισσότερα από πριν και με μεγαλύτερο άνοιγμα κατά κατά 20 cm και ξεκάθαρα πιο εκμεταλλεύσιμο με ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία στη δομή του πλαισίου έχει υπάρξει ενίσχυση με υψηλής αντοχής ατσάλι αλλά και αλουμινίου προκειμένου το βάρος να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα.

Το νέο πλαίσιο εδράζεται σε επανασχεδιασμένες αναρτήσεις με την εμπρός τύπου γονάτων MacPherson να φέρει περισσότερο αλουμίνιο ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ακρίβεια (λόγω μικρότερου αναρτώμενου βάρους), ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι επίσης επανασχεδιασμένος και με διαφορετικές βάσεις στήριξης, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC βασίζονται σε ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Στις επιλογές και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αμορτισέρ Dynamic Select με τέσσερα προγράμματα ρυθμίσεων.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες (μέση κατανάλωση 4,1-6.,0 λίτρα και εκπομπές CO2 108-41 γραμμάριά) η είδηση έρχεται από το νέο υπερτροφοδοτούμενο Μ282 που τοποθετείται στην Α200. Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο βενζινοκίνητο σύνολο των 1,4 λίτρων (1.332cc)  με απόδοση 163 ίππων και 250 Nm, ο οποίος και υπόσχεται επιδόσεις και οικονομία.

Στα hi-light του η δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, οι κυλινδροκεφαλές σε σχήμα "Δ" , οι επικαλύψεις των κυλίνδρων με εξειδικευμένα υλικά όπως το NANOSLIDE. Συνδυάζεται με διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 G-DCT και διαθέτει και έξτρα φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων όπως ακριβώς οι ντήζελ κινητήρες.

Στη κορυφή της γκάμας υπάρχει ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας Μ260 που είναι φυσικά τούρμπο, ενώ αποδίδει 225 ίππους και 350 Nm ροπής, προφέροντας ιδιαίτερα ζωηρές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα). Στη βάση της γκάμας είναι διαθέσιμη η πετρελαιοκίνητη έκδοση Α180d με χωρητικότητα 1,5 λίτρα απόδοση 116 ίππους και 260 Nm ροπής. Η διαφορά εδώ έρχεται με τον συνδυασμό του σαφώς πιο προηγμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.

Από το Φθινόπωρο η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τις 2λιτρες εκδόσεις diesel απόδοσης 150 (Α 200d) και 190 ίππων (Α 220d), με τον τελευταίο να συνδυάζεται και με την τετρακίνηση 4Matic. Επίσης με την plug-in υβριδική Α 220e με μπαταρία 13,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων, καθώς και την η AMG A35, με κινητήρα 2.000 κυβικών, παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, ήπια υβριδική υποβοήθηση και απόδοση 300 ίππων. Τέλος η κορυφαία AMG45 θα έχει απόδοσή στους 408 ίππους!

 

Η άποψή μας από την πρώτη επαφή με τη νέα A-Class

Πολύ προχωρημένο τεχνολογικά υπό το σχήμα Mercedes me το οποίο αποτελεί πλέον έναν ψηφιακό «βοηθό» που υπακούει σε φωνητικές εντολές για μια πλειάδα λειτουργιών αλλά και υπηρεσιών.

Οδηγήσαμε στους κροατικούς δρόμους τη νέα σε όλα Mercedes-Benz A 200. Ο κινητήρας είναι νέος, downsized στα μόλις 1.332 cc αλλά με απόδοση 163 ίππων στις 5.500 rpm και 250 Nm ροπής στις 1.620 rpm με κίνηση στον εμπρός άξονα να δίνει το 7G-DCT κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Η πρώτη εικόνα είναι ενός αναβαθμισμένου συνόλου σε επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Εξαιρετικά σταθερό, δε χάνει την τροχιά του με το πολύ ακριβές σύστημα διεύθυνσης, δεν καταπονείται σε κάποια λακκούβα ενώ οι στρεβλώσεις είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Η τοποθέτηση ημιάκαμπτου πίσω άξονα (το πράττει αυτό η Mercedes-Benz στις εισαγωγικές από άποψης ισχύος εκδόσεις του μοντέλου, ενώ στις πιο ισχυρές υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοί) δε δείχνει να αλλοιώνει ούτε το επίπεδο ελέγχου, ούτε και την παρεχόμενη άνεση. Άξιο μνείας είναι επίσης το γεγονός ότι παρά τη μείωση του κυβισμού, ο κινητήρας δείχνει πολύ εύρωστος «τραβώντας» από χαμηλά και για μεγάλο εύρος στροφών χωρίς μάλιστα να δείχνει ιδιαίτερα βενζινοβόρος. Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι η ευρυχωρία στην καμπίνα η οποία είναι σημαντικά βελτιωμένη όπως και η περιμετρική ορατότητα χάρη στη νέα σχεδίαση των κολόνων.

Οι τιμές της νέας A-Class έχουν οριστεί στα 32.338 ευρώ για την A180d, 32.605 ευρώ για την Α200 και 44.120 ευρώ για την Α250 Auto και στη χώρα μας πρόκειται να έρθει με την είσοδο του καλοκαιριού.

 

TECH INFO                        Α200  // Α180D

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO//4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

  • ΚΑΥΣΙΜΟ         ΒΕΝΖΙΝΗ // ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.332// 1.461
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 120(163)/5.500 // 85(116)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm  250/1.650 // 260/1.750-2.500

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXY (mm)  4.419x1.796x1.44
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.729
  • ΒΑΡΟΣ (kg)  Δ.Α.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s)   8,0 (8,2**) // 10,5
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 225 // 202
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,1 (5,6**) // 4,1
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 120 (133**) // 108

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ IOYΝΙΟΣ 2018

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)  32.605// 32.338

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

** ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΕΞΙ ΣΧΕΣΕΩΝ