Test Drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2d Q4 - Δοκιμάζουμε το δυνατό και απολαυστικό SUV


Το ιταλικό SUV διαθέτει μια μοναδική φινέτσα και οδηγικό μπρίο. Στην έκδοση με τον diesel κινητήρα που δοκιμάζουμε αποτελεί ένα μοναδικό μείγμα πρακτικότητας και πολυτέλειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/3/2024

Η Stelvio ήταν πανέμορφη όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, παραμένει πανέμορφη και γοητευτική και στην εποχή της ωριμότητάς της, καταφέρνοντας να πείσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό ότι είναι μια γνήσια Alfa Romeo, ικανή να προσφέρει άφθονη οδηγική απόλαυση όταν της το ζητήσεις. Στην έκδοση δε με τον diesel κινητήρα που δοκιμάζουμε αποτελεί ένα μοναδικό μείγμα πρακτικότητας και πολυτέλειας.

Οι παρατηρητικοί θα προσέξετε εύκολα ότι η νέα Alfa Romeo Stelvio διαθέτει ένα καινούριο “trilobo”, τον χαρακτηριστικό συνδυασμό της ανεξάρτητης τριγωνικής μάσκας με τα δύο -τριπλά πλέον - φώτα, προϊόν του φρεσκαρίσματος στο οποίο υποβλήθηκε πριν μερικούς μήνες το μεγάλο SUV της φημισμένης ιταλικής εταιρίας. Προφανώς η κίνηση αυτή εντάσσεται στην ενσωμάτωση του μοντέλου στο εκσυγχρονισμένο εταιρικό “look”, όπως το είδαμε να διαμορφώνεται στην αρκετά νεότερη Tonale, και επίσης προφανώς δεν είναι αυτή η μοναδική «πινελιά» που δέχτηκε η Stelvio στο πλαίσιο αυτό.

Νέες τεχνολογίες

Όταν, τώρα, λέμε «πινελιά» οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι η… ζωγραφική δεν περιορίζεται στην αισθητική, αλλά επεκτείνεται και στην τεχνολογία. Επτά χρόνια μετά το αρχικό λανσάρισμα αυτού του εντυπωσιακού μοντέλου η Alfa Romeo αποφάσισε να επενδύσει σοβαρά επάνω του - και στον τομέα της «καταναλωτικής» τεχνολογίας, με ένα νέο και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, ο οποίος διατηρεί μεν το παραδοσιακό σχήμα των δύο κυκλικών οργάνων (αυτό που οι Ιταλοί αποκαλούν “cannocchialle”) – είναι όμως πολλαπλώς παραμετροποιήσιμος, προσφέροντας τη δυνατότητα για τρεις βασικές διαμορφώσεις: Evolved (η πιο μοντέρνα), Relax (διατηρεί μόνο τα απαραίτητα για την οδήγηση στοιχεία) και Heritage (έμπνευση από τον παλιό καλό καιρό/κλασική εικόνα πίνακα οργάνων).

Και είναι ίσως αυτός ο πίνακας, σε συνδυασμό με τη νέα οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό που παραπέμπει σε ένα πακέτο συνδεσιμότητας και infotainment, με πρώτες και καλύτερες τις υπηρεσίες “Alfa Connect Services”, που μεταξύ άλλων προσφέρουν τη δυνατότητα αναβαθμίσεων μέσω διαδικτύου (“Over-the-Air”), ενώ παρέχουν λειτουργίες που επιτρέπουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου (κλείδωμα ξεκλείδωμα, έλεγχος συστημάτων, κ.ά.) από απόσταση, με τη βοήθεια του κινητού τηλεφώνου του οδηγού. Το παρών δίνει στην ανανεωμένη Stelvio και η τεχνολογία NFT, προσφέροντας, εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής, ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό του ιστορικού του κάθε συγκεκριμένου αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση μεταπώλησης, «ενισχύοντας» την αξία του ως μεταχειρισμένο.

Ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι και τα νέα τριπλά εμπρός φωτιστικά που αναφέραμε προηγουμένως δεν είναι θέμα μόνο αισθητικής, αλλά και ουσίας καθώς ενσωματώνουν τεχνολογία Full-LED Adaptive Matrix με σύστημα αυτόματης προσαρμογής της δέσμης φωτισμού στις εκάστοτε συνθήκες.

Εν κινήσει: Το χαμόγελο της επιτυχίας – και της ευτυχίας

Όταν τώρα έρθει η ώρα να βάλεις μπρος και να πάρεις το τιμόνι της Alfa Romeo Stelvio στα χέρια σου, δεν μπορείς παρά να αφήσεις ένα μόνιμο χαμόγελο ευτυχίας και αυτοπεπεποίθησης να σχηματιστεί στο πρόσωπό σου. Κάτι που έχει να κάνει με βασικά χαρακτηριστικά αυτής της αυθεντικής Alfa Romeo, τα οποία σου επιτρέπουν να είσαι πραγματικός χειριστής και όχι απλά ένας… οποιοδήποτε οδηγός. Και μπορεί εμείς να οδηγήσαμε αυτό το εντυπωσιακό SUV όχι στην κορυφαία από άποψη ισχύος βενζινοκίνητη εκδοχή του, αλλά στην turbodiesel έκδοση Stelvio 2.2D Q4 των 210 ίππων, ωστόσο ακόμα και έτσι η Stelvio δεν παύει να είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο.

Σημειώστε δε ότι καθώς η μέγιστη ροπή του 2.2 turbodiesel κινητήρα είναι αυξημένη (470 Nm στις 1.750 rpm έναντι 400 Nm της βενζινοκίνητης Stelvio των 280 ίππων) οι επιδόσεις που προκύπτουν είναι παραπάνω από αξιόλογες: 0-100 km/h σε 6,6 sec, τελική ταχύτητα 215 km/h. Ενώ άκρως αξιόλογες είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει, ακόμα και από χαμηλές στροφές – στοιχείο που σε διευκολύνει και στις καθημερινές μετακινήσεις σου, αλλά και όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα. Θα συμπληρώναμε μάλιστα ότι σε σχέση με τα βενζινοκίνητα «αδέλφια» της η πετρελαιοκίνητη Stelvio διαθέτει επιπλέον το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης.

Πολύ σημαντικό στοιχείο της προσωπικότητας της τουρμποντίζελ Stelvio είναι αφενός το εξαιρετικό 8αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που προσφέρει και άνεση κατά τις καθημερινές μετακινήσεις, και σωστή λειτουργία κατά την γρήγορη οδήγηση, αλλά και τη δυνατότητα για άμεσες, χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές όταν θελήσεις να αποκτήσεις τον πλήρη έλεγχο. Στην τελευταία περίπτωση καταφεύγεις είτε στον κεντρικό επιλογέα / Joystick στην κονσόλα είτε στις δύο τεράστιες «πεταλούδες» (paddles) στην κολώνα του τιμονιού – οι οποίες όμως είναι υπερβολικά μεγάλες και κάποιες στιγμές μπορεί να κτυπήσουν πάνω τους τα δάχτυλά σας όταν θέλετε να ανάψετε φλας ή να βάλετε μπρος τους καθαριστήρες.

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που μπορεί να είναι «ψηλό» και θεωρητικά να έχει σχεδιαστεί για να κυκλοφορεί με άνεση και στο χώμα, όμως από την άλλη σου δείχνει τον καλύτερό του εαυτό όταν βρεθείς σε έναν δρόμο με στροφές, όπου μπορείς να εκτιμήσεις και να αξιοποιήσεις τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της Alfa Romeo Stelvio, ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά της με τον γνωστό, περιστροφικό διακόπτη D-N-A (Dynamic-Normal-All Weather) της Alfa Romeo που βρίσκεται στην κονσόλα ακριβώς δίπλα στο δεξί σου πόδι.

Η ανάρτηση ελέγχει με εξαιρετικό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος και το μόνο που θα σε απασχολήσει σε τέτοιες συνθήκες είναι το πόσο καλή είναι η πρόσφυση που προσφέρει ο ίδιος ο ασφαλτοτάπητας πάνω στον οποίο πατούν οι τροχοί της Stelvio. To δικό του ρόλο σε αυτό που εισπράττεις ως οδηγός παίζει το σύστημα τετρακίνησης Q4, εξασφαλίζοντας μία πραγματικά ουδέτερη συμπεριφορά, με το αυτοκίνητο να νομίζεις ότι είναι κολλημένο μονίμως στην άσφαλτο! Θυμίζουμε ότι το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Stelvio “ενισχύει” τα δυναμικά χαρακτηριστικά του εντυπωσιακού SUV με το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ATC (Active Transfer Case) να ανακατανέμει συνεχώς τη ροπή μπρος-πίσω σε χρόνο ρεκόρ - μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μπορεί δε να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς. Το τιμόνι από την πλευρά του προσφέρει υψηλού επιπέδου πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα δεν έχουν πρόβλημα να σου αποκαλύψουν τη δύναμή τους. Και όλα αυτά παρά τον όγκο (ΜxΠxΥ: 4.687x1.903x1.632 mm) και το βάρος του αυτοκινήτου (1.660 kg) που δεν είναι καθόλου μα καθόλου ευκαταφρόνητα.

Οι χώροι της πολυτέλειας

Δεν είναι όμως μόνο ότι στρίβει σαν τρένο, δεν είναι μόνο ότι επιταχύνει γρήγορα… Η Stelvio έχει επίσης να σου προσφέρει και άφθονη πολυτέλεια – στοιχείο απαραίτητο για να ενταχθεί το ιταλικό αυτοκίνητο και στο club των premium προτάσεων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε όμορφα δερμάτινα καθίσματα, ενώ υψηλής ποιότητας επενδύσεις υπήρχαν και στο ταμπλό και στις πόρτες. Πρόκειται για ένα πολύ προσεγμένο και αρκετά πρακτικό εσωτερικό με ουκ ολίγες βολικές θέσεις για μικροπράγματα - και κυρίως δύο μεγάλες και «αξιόπιστες» ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα. Στα υπέρ και το γεγονός ότι προσφέρονται θύρες και USB, και USB-C (και μάλιστα όχι μόνο για οδηγό συνοδηγό, αλλά και για τους πίσω επιβάτες).

Οι χώροι για επιβάτες είναι μεγάλοι, υπάρχει άφθονος χώρος και για τους πίσω επιβάτες, ενώ μεγάλο (525 λίτρα) είναι και το πορτμπαγκάζ - από τα μεγαλύτερα ίσως της κατηγορίας. Στα εργονομικά υπέρ περιλαμβάνονται οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες (μεταξύ των οποίων ο χαρακτηριστικός D-N-A της Alfa Romeo που αναφέραμε προηγουμένως) οι οποίοι βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και επιτρέπουν μία σειρά ρυθμίσεις τόσο των λειτουργιών που αφορούν την οδήγηση όσο και του infotainment, αλλά και γενικότερα του αυτοκινήτου.

Πάντως οφείλουμε να σημειώσουμε ότι δεν είναι όλα ρόδινα στον «παράδεισο» του οδηγού αφού η γοητευτική Ιταλίδα έχει και κάποιες ιδιοτροπίες… Πρόκειται για κάποιες άστοχες εργονομικές επιλογές που θεωρητικά είναι ήσσονος σημασίας, στην καθημερινότητά σου όμως θα σε ενοχλήσουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μικρή σε μέγεθος της οθόνης αφής infotainment, που σημαίνει και μία μικρή σε μέγεθος απεικόνιση του πίσω μέρους από την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και μια δυσκολία ανάγνωσης των μικρών σε μέγεθος ενδείξεων που για τους έχοντες περάσει τα 40-45 χρόνια σε ηλικία, που κάποιες φορές επιβάλλεται να χρησιμοποιήσουν γυαλιά πρεσβυωπίας. Αρκετά περιορισμένη είναι επίσης η ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, καθώς και το παρμπρίζ είναι στενό και οι πλευρικές πίσω κολώνες μεγάλες.

Αυτά όμως δεν αλλάζουν τη συνολική εικόνα της Stelvio, που - θα επαναλάβουμε - δεν είναι τυχαίο αυτοκίνητο και δεν προορίζεται για οποιονδήποτε καταναλωτή έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει ένα premium SUV. Αυτός που θα αγοράσει τη Stelvio θέλει να απολαμβάνει την οδήγηση ακόμα και όταν οδηγεί χαλαρά, θέλει επίσης να γοητεύεται κάθε φορά που θα πλησιάζει το αυτοκίνητό του θαυμάζοντας το design του. Με βάση αυτό το σκεπτικό μπορεί κανείς να πει ότι αξίζει τον κόπο να δώσεις τα 71.500 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση “Veloce”), έστω και αν με αυτά τα χρήματα θα πρέπει να χαρακτηρίσεις τη συγκεκριμένη Alfa σχετικά ακριβή. Σημειώστε πάντως ότι η βασική έκδοση “Sprint” του αυτοκινήτου είναι αρκετά φθηνότερη (κοστίζει 64.500 ευρώ).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO STELVIO 2.2d Q4 Veloce 2024   TIMH €64.500   ΤΕΛΗ €102,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.143, Turbo, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 740/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 215 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 149 g/km

ALFA ROMEO STELVIO 2.2d Q4 Veloce 2024

ΥΠΕΡ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΔΥΝΑΤΑ ΦΡΕΝΑ, ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ, ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.