Test Drive: BMW X2 sDrive 20i 192PS


Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/5/2018

Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες (όνομα και πράγμα μερικές φορές...) ενός αγώνα των εταιριών να ανακαλύψουν και να παρουσιάσουν το «νέο και διαφορετικό». Ένας αγώνας που συνήθως καταλήγει σε ένα βιομηχανικό copy-paste του τύπου «μία από τα ίδια», με μερικά ωραία χορευτικά παραπάνω κατά την διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας και κάποια νέα γυαλιστερά συνθήματα από το τμήμα του μάρκετινγκ στα τηλεοπτικά σποτ. Μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό, η BMW ακολουθεί πιστά και χωρίς άγχος την δική της ρότα, συμπληρώνοντας την αριθμητική της αλληλουχία στην άκρως επιτυχημένη οικογένεια «Χ», με νέα μοντέλα όπως η μικρή Χ2 (έρχεται από κοντά η Χ7, λίγο πιο μετά ίσως και η Χ8), και με εκείνη την χαρακτηριστική αυτοπεποίθηση των Βαυαρών ότι γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού καλύτερα απ' όλους.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Όχι ότι αποφεύγει και η ίδια η BMW κάποιες υπερβολές του αντίστοιχου τμήματος μάρκετινγκ (είναι προφανές ότι η Χ2 δεν μπορεί να είναι ο «επαναστάτης» της ιστορικής μοίρας της BMW όπως μας ανακοινώθηκε), όμως στην δική της περίπτωση, και δη στην Χ2, όλα δείχνουν ότι έγιναν με την ακατάβλητη τελειομανία των Βαυαρών. Και την επίγνωση βεβαίως ότι ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται.

Τι είναι λοιπόν η Χ2 και που μπαίνει στο σύγχρονο οικογενειακό άλμπουμ της BMW; Μικρότερη από τις μεγαλύτερες χωρίς όμως να γίνεται μια συρρικνωμένη καρικατούρα, με πιο compact αίσθηση, θυμίζει αρκετά μία Χ1 που έχει μπει σε γυμναστικό πρόγραμμα «γράμμωσης». Με μειωμένο μήκος κατά 49 mm από την Χ1, χαμηλότερη κατά 69 mm, με το ίδιο μεταξόνιο στα 2,67 μέτρα, και - το σημαντικότερο- με την θέση οδήγησης τοποθετημένη 2 cm πιο κοντά στον δρόμο. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την πιο έντονη κλίση της οροφής, την ψηλή γραμμή των παραθύρων, το κοφτό κόψιμο της πίσω πόρτας και τη φαρδιά τρίτη κολώνα δημιουργούν την αίσθηση περισσότερο ενός υπερυψωμένου σπορ hatchback παρά αυτή ενός SUV. Η νέα μάσκα με την αντεστραμμένη τραπεζοειδή γρίλια (πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της εταιρίας) δίνει έναν τόνο exclusiveness στην Χ2, κάτι που συμβαίνει και με την ενσωμάτωση του σήματος της μάρκας στην πίσω κολώνα, φόρος τιμής στα μεγάλα κουπέ της εταιρίας στην δεκαετία του ‘70. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ισορροπημένο και εύστοχα δυναμικό σχήμα, ενώ όπως διαπιστώσαμε από το εφήμερο gossip των φαναριών και τα τυπικά χαμόγελα στα παράθυρα της διπλανής λωρίδας, τραβάει τα βλέμματα και αρέσει πολύ.

 

Στο εσωτερικό της X2

η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα deja vu της Χ1, και μάλλον πρέπει να μπεις στο παιχνίδι «βρες τι άλλαξε» για να καταλάβεις ότι είσαι μέσα σε ένα νέο μοντέλο. Στην πράξη αυτό δεν ενοχλεί, όχι μόνο τους φανατικούς της φίρμας που βρίσκουν αμέσως τα «πατήματά» τους στην μικρή Χ, όσο και όσους έρχονται για πρώτη φορά στην μάρκα, οι οποίοι θα εκτιμήσουν την αψεγάδιαστη ποιότητα που αποπνέει το ταμπλό και γενικότερα το σαλόνι του αυτοκινήτου. Αυτό που θα εκτιμήσουν πάντως και οι δύο είναι η απολύτως κορυφαία θέση οδήγησης, η οποία είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά (οι 2 πόντοι κάνουν τεράστια διαφορά σ' αυτό το σημείο από την Χ1) και με το τυπικό «χορταστικό» τιμόνι των BMW να δεσπόζει. Το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας εξοπλιζόταν με εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με πρώτης ποιότητας δέρμα αλκαντάρα (πιο drivers' SUV πεθαίνεις...) , κάτι που σε συνδυασμό με την οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό και μία διάχυτη coupe αύρα κάνει την Χ2 να διαφοροποιείται αισθητά από την τυπική πληθωρική αίσθηση ενός οχήματος αυτής της κατηγορίας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν εξασφαλίζει ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες (μόνο το ψηλό τούνελ θα δυσκολέψει τον πέμπτο), ενώ και το πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων είναι τιμή κορυφαία για τα δεδομένα αυτής της συγκεκριμένης προσέγγισης στα SUV. Ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος ακόμα και από την εισαγωγική έκδοση, ενώ κατά παράδοση, όρεξη και χρήματα να έχεις να πληρώνεις αν θέλεις να κλικάρεις τα δεκάδες κουτάκια στην λίστα των έξτρα (όπως για παράδειγμα το εξαιρετικό Harman Kardon ηχοσύστημα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής).

 

 Ο δίλιτρος κινητήρας TwinPower Turbo

υπάρχει μία πληθώρα επιλογών σε κινητήρες, κιβώτια και συστήματα μετάδοσης (εμπρός ή τετρακίνητη). Στην περίπτωσή μας είχαμε την έκδοση με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 192 ίππων, το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ένας συνδυασμός αρκετά «χορταστικός» για να αναδείξει τις καλές στιγμές του αυτοκινήτου, και κυρίως τον σπορτίφ προσανατολισμό του. Ο γνώριμος δίλιτρος κινητήρας ταιριάζει ιδανικά με τον χαρακτήρα της Χ2, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις από στάση και ρεπρίζ, όντας παράλληλα ιδιαίτερα ήσυχος και πολιτισμένος στο ταξίδι. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο και τις ακαριαίες αντιδράσεις από τα paddles, καταφέρνει να κινεί με μοναδική σβελτάδα την Χ2, όντας παράλληλα και μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας σε ότι αφορά την οικονομία σε καύσιμο. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε άγγιξε τα 9,1 l/100 km, όμως σε χαλαρό ταξίδι στην Εθνική πλησιάζεις εύκολα τα 8 λίτρα, όταν το ίδιο «πακέτο» αγγίζει τα 11 και πλέον λίτρα σε πιο γρήγορη οδήγηση, κάτι που μάλλον δύσκολα θα το αποφύγεις με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Οδηγώντας την, η πρώτη εντύπωση είναι για άλλη μια φορά σε αυτοκίνητο της ΒΜW και η πιο καθοριστική. Από την στιγμή που θα καθίσεις στο κάθισμα νιώθεις ότι κάτι διαφορετικό έχει προκύψει. Και αυτό όντως συμβαίνει, καθώς όλα όσα ξέρεις από τις κλασικές «σεντάν» ΒΜW, έχει μεταφερθεί και εδώ σχεδόν αυτούσια. Και λέμε «σχεδόν», μιας και η αύξηση από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί του αυτοκινήτου που είχαμε στην διάθεσή μας, στερούν ως έναν βαθμό το ραφινάρισμα που βρίσκεις σε μια καλή 3άρα (ιδίως στην ρύθμιση sport, όπου οι αντιδράσεις της X2 είναι μάλλον έντονες στην κλασική ελληνική οδοποιία). Από εκεί και πέρα όμως, έχουμε μια τυπική σπορ BMW με εκείνη την μοναδική αίσθηση σωστού «ζυγίσματος» και ενός μπεμβεδίστικου «βάθους» σε όλο το μηχανολογικό υπόβαθρο. Με πρώτο και καλύτερο το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, βαρύ όσο πρέπει και πληροφοριακό όσο το θέλεις. Μιλάμε για το κορυφαίο μπροστινό σύστημα σε σύγχρονο SUV αυτής της κατηγορίας, που ακόμα και σε υπερεκτίμηση των καταστάσεων, δύσκολα τα πράγματα οδηγούνται στην υποστροφή, θυμίζοντας ένα καλοστημένο σπορ hatchback. Όλα αυτά βέβαια παίρνουν σάρκα και οστά χάρη στο στιβαρό πλαίσιο, από εκείνα που ακουμπάς πάνω τους και πας «τρένο» όπως και να τα οδηγήσεις. Παρά το γεγονός ότι είναι δανεικό από την Χ1, οι διαφορετικές ρυθμίσεις και το νέο σετάρισμα των αναρτήσεων, έχουν δημιουργήσει ένα τύποις SUV που στρίβει «αλλιώς», έχοντας παράλληλα εκείνη την σιγουριά κάθε BMW ότι τίποτα δεν είναι ικανό να κλονίσει την πορεία σου.

Και δεν είναι μόνο στον αυτοκινητόδρομο που την απολαμβάνεις, ιδίως στις ανοιχτές καμπές με «πολλά» (πολλά περισσότερα απ' ό,τι περιμένεις...), και στο πιο χαμηλών τόνων οικογενειακού τύπου ταξίδι όπου απολαμβάνεις την χαρακτηριστική «υπεράνω» φιλοσοφία της BMW. Είναι περισσότερο εκεί στην Πάρνηθα, όπου βρεθήκαμε για την φωτογράφιση, που την νιώθεις σαν ένα ευρύχωρο GTI (όχι, δεν είναι υπερβολή...), με απίστευτη ακρίβεια και σιγουριά σε ό,τι κάνει. Kαι με την χαρακτηριστική «αυθάδεια» των κεφάτων BMW να σε προκαλούν και να σου βγάζουν τη γλώσσα του στιλ «εγώ μπορώ, εσύ αντέχεις;». Tην οδηγείς και όσο πιέζεις, τόσο σου το δίνει πίσω, λες και κάποια μαγική δύναμη της αφαιρεί κιλά στις φουρκέτες και τις γρήγορες εναλλαγές στο «τοιχάκι» προς το Καζίνο. Ελάχιστες κλίσεις -ιδίως στην ρύθμιση sport-, ακαριαίες αντιδράσεις, αμεσότητα και απόλυτος έλεγχος στις κλειστές ανηφορικές με το γκάζι στο πάτωμα, ευθυβολία του τύπου «σημαδεύω-πυροβολώ-βγαίνω» στα διαδοχικά εσάκια της ανάβασης. Δεν θυμόμαστε να έχουμε περάσει το ίδιο καλά με άλλο SUV πρόσφατης εσοδείας (βολεύει και το μέγεθος μην το ξεχνάμε...) ενώ ακόμα και στην κατάβαση, με τα φρένα να δουλεύουν στο 110%, δεν «χάσαμε» το πεντάλ ούτε για μια στιγμή, κάτι που επιβεβαιώθηκε με την εξαιρετική επίδοση και κατά την διάρκεια των μετρήσεών μας όπως φαίνεται στον πίνακα.

 

X2: Επίδειξη δύναμης

η Χ2 αποτελεί μία ακόμα επίδειξη δύναμης για την ΒΜW, καθώς οι Βαυαροί κατάφεραν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που δείχνει πώς μπορείς να είσαι ουσιαστικά διαφορετικός και απόλυτα αποτελεσματικός χωρίς να προκαλείς. Πρόκειται για την κορυφαία σπορ πρόταση στα μικρά premium SUV, με έναν οδηγικό χαρακτήρα που αφήνει στην άκρη τις SUV παραφιλολογίες και εστιάζει στην ουσία: Ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί και σε γεμίζει αισθήματα οδηγικής πληρότητας σε κάθε συνθήκη. Ως προς τον εσωτερικό ανταγωνισμό, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: η μεγαλύτερη Χ1 κρατά τον ρόλο του τυπικού SUV της μάρκας, με την Χ2 να είναι μία εντελώς ξεχωριστή περίπτωση για ένα πολύ διαφορετικό target group. Δεν θα διστάσουμε να πούμε ότι είναι η πιο ακριβής και πιο στοχευμένη BMW της σειράς Χ (και όχι μόνο...), κάτι που από μόνο του είναι ίσως το μεγαλύτερο εύσημο για την Χ2. Όσο για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, πέρα από την οδηγική υπεροχή της, προστέθηκε ένα ακόμα στοιχείο για να μην αφήσει περιθώριο για πολλές κουβέντες: η γενναία έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας, που για την φάση του λανσαρίσματος (ίσως και λιγάκι παραπάνω) κατεβάζει τις τιμές αυτής εδώ της δίλιτρης στα επίπεδα των 38.990 ευρώ. Με τέτοιο πληθωρικό εξοπλισμό, με τόση θρησκευτική εμμονή στην λεπτομέρεια και την ποιότητα, και εκείνη την νεανική οδηγική έξαψη στην αγκαλιά μιας πρόωρα ανοιξιάτικης Πάρνηθας, αυτή εδώ η Χ2 είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής απάντηση στο θέμα compact SUV με σπορ χαρακτήρα. Αυτή μάλιστα!

YΠΕΡ

  • Σπορ χαρακτήρας
  • Θέση οδήγηση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Επιδόσεις

KATA

  • Άνεση ανάρτησης (στην ρύθμιση sport)
  • Ορατότητα προς τα πίσω
 

TECH INFO BMW X2 sDrive 20i 192 PS

BMW X2 sDrive 20i 192 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                      4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                BENZΙΝΗ       

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)             1.998

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                             141(192)/5.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                    280/1.350

ΚΙΒΩΤΙΟ                                                                ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                                                                  ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)                                   ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΜΟΝΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΙ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                                              PIRELLI P ZERO

ΔΙΑΣΤΑΣΗ                                                              225/45-R19

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)        4.360x1.824x1.526

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                 2.670

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                           1.460

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                            470

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                    51

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                                    227

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)

0-80 km/h                                                      5,4

0-100 km/h                                                    7,6

0-120 km/h                                                    10,5

0-400 m                                                         15,6

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)

50-80 km/h                                                    2,4

70-100 km/h                                                  3,3

80-120 km/h                                                  5,3

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h                                                      28,4

120-0 km/h                                                    49,8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                7,2/5,1

ΜEΙΚΤΗ*                                                       5,9

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                           9,1

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                 134

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)

90 km/h                                                         61

110 km/h                                                       63

130 km/h                                                       66

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*               38.990

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)                      160,8

* ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙA.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ      9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ       9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ           9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ        9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ       8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ    9

VALUE FOR MONEY    8

ΣΥΝΟΛO 86

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR