Test Drive: Cupra Born eBoost 231 PS - Δοκιμάζουμε το ισχυρό και fun-to-drive μικρομεσαίο


Σαφώς κάτι παραπάνω από αυτό που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο βασισμένο σε πλατφόρμα και μηχανικά μέρη που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του Volkswagen Group είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra. Για την ακρίβεια, το Born είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να οδηγείται με όλη τη σημασία της λέξης, προσφέροντας άφθονη ικανοποίηση στον οδηγό του.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ, ΦΩΤ. Ν.Λ.
  • 27/8/2023

Αν βιαστεί κανείς να βγάλει συμπέρασμα από το γεγονός ότι το Cupra Born είναι βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης MEB στην οποία είναι, επίσης, κτισμένο το Volkswagen ID.3, θα έχει διαπράξει μέγα σφάλμα. Γιατί το Born δεν φτιάχτηκε απλώς ως μία ακόμα πρόταση μηδενικών ρύπων, αλλά ως ένα αυτοκίνητο προορισμένο να προσφέρει αυτό που λέγεται «απόλαυση της οδήγησης» – κάτι που θεωρητικά αποτελεί, άλλωστε, και χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων της σπορ μάρκας Cupra της ισπανικής Seat. Αν, λοιπόν, είσαι πιο προσεκτικός, τότε θα προσέξεις το συνθετικό eBoost στο λογότυπο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο παραπέμπει στην αυξημένη ισχύ του (231 PS / 170 kW) και όχι μόνον...

Γρήγορο, ευχάριστο, οικονομικό

Θα μπορούσε, λοιπόν, να ξεκινήσει κανείς από το πόσο γρήγορα επιταχύνει από στάση ή εν κινήσει, προσφέροντας παραπάνω από ασφαλή προσπεράσματα, το Born – και θα έλεγε μια μεγάλη αλήθεια, αλλά αυτό δεν θα ήταν από μόνο του αρκετό για να γίνει κατανοητός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Θα έπρεπε οπωσδήποτε να μιλήσει για τον εξαιρετικό τρόπο που το αυτοκίνητο κινείται στις στροφές, υποχρεώνοντάς σε να καταβάλεις προσπάθεια, προκειμένου να αντιληφθείς ότι η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει, με τη συνδρομή της εξαιρετικά ρυθμισμένης ανάρτησης, μια άλλου επιπέδου επικοινωνία με τον οδηγό.

Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του τη δυνατότητα, αφενός, της ρύθμισης της έντασης του φρεναρίσματος με τον κινητήρα (και, αντίστοιχα, της ανάκτησης ενέργειας) και, αφετέρου, της επιλογής οδηγικού προφίλ μεταξύ των Range, Comfort, Performance, Individual και Cupra (το τελευταίο διατίθεται μόνο με το e-Boost).

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μπορεί να προσαρμόσει τη λειτουργία του αυτοκίνητου στα μέτρα και στις διαθέσεις του, είτε για να κατεβάσει την κατανάλωση σαφώς κάτω από τα 17,0 kWh/100 km, είτε για να «ξεζουμίσει» το Born σε μια απαιτητική διαδρομή, οπότε θα δει την κατανάλωση να ξεπερνά τα 20,0 kWh/100 km.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, η κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, επιτρέποντας πραγματική αυτονομία άνω των 300 km – μία καθόλου άσχημη επίδοση!

Ευρύχωρο και πρακτικό

Και μόνο το μεταξόνιο να δει κανείς, μπορεί να βγάλει κάποιο πρώτο συμπέρασμα σχετικά με το πόσο μεγάλους χώρους προσφέρει το Born - ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες, που θα βρουν άφθονο χώρο και για το κεφάλι τους, και για τα γόνατά τους. Ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα παύουν να απολαμβάνουν την «αγκαλιά» των όμορφων μπάκετ σε ένα αισθητικά και ποιοτικά ευχάριστο περιβάλλον.

Βεβαίως, καθώς ουδείς… άσφαλτος, από το Born δεν λείπουν κάποιες εργονομικές ατέλειες –προίκα του Volkswagen Group–, με πλέον χαρακτηριστικές το δύσχρηστο μενού της κεντρικής οθόνης, αλλά και την ύπαρξη δύο μόνο διακοπτών για 4 ηλεκτρικά παράθυρα.

Καλά τέλος τα νέα και στον τομέα του εξοπλισμού, με ένα πλούσιο πακέτο που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα – με τον miminal και ιδιαίτερα χρηστικό και ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων να προσφέρει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στον οδηγό και τη μεγάλη υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 12’’ να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CUPRA Born 231PS 58 kWh eBoost 2023   TIMH €43.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ AC ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 170(231)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 310

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,7 kWh/100km, 0

CUPRA Born 231PS 58 kWh eBoost 2023

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ.