Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 PS


Με απόσταση 173 mm από το έδαφος, αδρή αλλά κομψότερη από πριν σχεδίαση και ύφος crossover το Sandero Stepway παραμένει ένα από τα προσιτότερα supermini οχήματα έτοιμα για το «κάτι παραπάνω» εκτός ασφάλτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 31/7/2018
 
Η Dacia αποδεικνύεται μια υπολογίσιμη εταιρεία εντός του Ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi. Έχοντας... περιφερειακό ρόλο και απευθυνόμενη εμπορικά κυρίως σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης, κατάφερε με διακριτικό τρόπο να διακριθεί κατά το δυνατόν.
 
Αρχικά, με οχήματα «φτωχά πλην τίμια», στη συνέχεια με τη δημιουργία εναλλακτικών μοντέλων ως προς την κατηγοριοποίησή τους και το αμάξωμά τους. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, από το 2004 που επαναλανσαρίστηκε ως μάρκα, μέχρι πέρσι πουλήθηκαν 5.000.000 οχήματά της ανά τον κόσμο (εκ των οποίων το 1.000.000 στη Γαλλική αγορά!).
 
 
Το Sandero έχει σημαντικό μερίδιο στην εμπορική πορεία της Γαλλορουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την τάση της εποχής, τη μανία των crossover, και η έκδοση «Stepway» ήταν το επόμενο «βήμα» για το μοντέλο. Μάλιστα, αυτή ήταν από τα πρώτα που παρουσιάστηκαν, το 2012, με τη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Αυτό που τότε φάνταζε περίεργο τελικά έγινε ο κανόνας στις ημέρες μας.
 

Η επανασχεδίαση

 

 
Η αλλαγή, αισθητικώς, είναι σχετικά περιορισμένη αλλά πληθωρική σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του Sandero, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε πριν από αυτή. Εξωτερικά, η νέα γρίλια στη μάσκα του οχήματος, τα φώτα, οι προφυλακτήρες και η απόληξη της εξάτμισης είναι τα κυριότερα στοιχεία διαφοροποίησης που κάνουν το Sandero Stepway να δείχνει πιο κομψό από πριν.
 
 
Εσωτερικά, οι αλλαγές αφορούν κυρίως στο τιμόνι (τετράκτινο πλέον, με τον διακόπτη της κόρνας στο κέντρο του και όχι στο μοχλοδιακόπτη κατά τα Γαλλικά ειωθότα του παρελθόντος), στις νέας σχεδίασης ταπετσαρίες και στις ασημένιου χρώματος εσωτερικές χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών.
 
 
Αντιθέτως, οι αλλαγές στον εξοπλισμό του μοντέλου είναι σημαντικές καθώς, αναλόγως του επιπέδου του, σε αυτόν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων έγχρωμη οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικά παράθυρα για τους πίσω επιβάτες. Επίσης, υπάρχει και σύστημα πλοήγησης και διασύνδεσης κινητού τηλεφώνου.
 

Εν κινήσει

 
Το ύψος του Sandero Stepway από το έδαφος είναι 17,3 cm, αυξημένο κατά 4,1 cm συγκριτικά με αυτό της απλής έκδοσης του μοντέλου. Οι μαύρου χρώματος προστατευτικές λωρίδες στους θόλους το κάνουν να δείχνει ακόμα ψηλότερο, τονίζοντας τον crossover χαρακτήρα του. Εκτός από το προφανές, δηλαδή την ευκολία με την οποία το αυτοκίνητο δύναται να διέλθει από υπερυψωμένο μέρος του δρόμου, η ανάρτησή του είναι μαλακότερη συγκριτικά. Αυτό συμβάλλει στην πιο άνετη μετακίνηση των επιβατών καθώς οι ταλαντώσεις απορροφώνται ικανοποιητικά σε σημαντικό βαθμό, όμως επιτρέπουν στο όχημα να γέρνει σχετικά περισσότερο στις στροφές.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 90 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

Φυσικά, το Sandero Stepway δεν δημιουργήθηκε για να οδηγείται με αυξημένη ταχύτητα αλλά για να είναι όσο το δυνατόν χρηστικότερο για τους επιβάτες. Τα καθίσματά του πάντως είναι σχετικά σκληρά σε αίσθηση με τα εμπρός να μην παρέχουν καλή πλευρική στήριξη.
 
Ο πετρελαιοκινητήρας των 90 PS κινεί ικανοποιητικά το σχετικά ελαφρύ όχημα. Η ροπή του αποδίδεται από τις σχετικά χαμηλές rpm με αποτέλεσμα να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου όσο ο οδηγός κινείται με ήρεμο ρυθμό. Όταν πιέζει όμως τον κινητήρα, τότε η κατανάλωση αυξάνεται σε σχετικά ψηλό επίπεδο για πετρελαιοκινητήρα, λόγω της σχετικά «κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου ταχυτήτων όπως και της τελικής σχέσης μετάδοσης. Να αναφέρουμε επίσης ότι ο μοχλός ταχυτήτων δεν είναι καλός σε αίσθηση. Το επίπεδο θορύβου πάντως, τόσο από τον κινητήρα όσο και από την κίνηση του οχήματος είναι αυξημένο αλλά δεν γίνεται ενοχλητικό. 
 
 
Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή τόσο σε ό,τι αφορά την αμεσότητα αλλαγής κατεύθυνσης όσο και την πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό. Καλή είναι και η περιμετρική ορατότητα, ενώ ευρύχωρες είναι οι θήκες στις πόρτες. Τέλος ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικός για τέσσερις ενηλίκους όπως και το πορτμπαγκάζ.
 

Επιλογικά

 
Το Sandero Stepway μάς άρεσε καλύτερα από την απλή έκδοση του μοντέλου. Όχι τόσο για λόγους αισθητικής όσο κυρίως επειδή είναι πιο συγκροτημένο στο σύνολό του ως όχημα. Σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος και τα supermini παραπέμπουν σαφώς σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας, το μοντέλο της Dacia δεν μπορεί να τα ανταγωνιστεί εύκολα.
 
Βεβαίως, δεν είναι ο σκοπός αυτός αλλά να είναι όσο το δυνατόν προσιτότερο για κάποιον που θέλει ένα καλό αυτοκίνητο. Αυτό το πληροί σαφώς αλλά η θετική έκπληξη είναι ότι τελικώς πρόκειται για ένα πολύ καλύτερο όχημα για τα χρήματα που ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να δώσει για την απόκτησή του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 90 PS 2018   TIMH €12.190   ΤΕΛΗ €88,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66 (90)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,7 sec, τελική 167 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,8 L/100km, 98 g/km

DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 90 PS 2018

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ CROSSOVER, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΤΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ