Test Drive: MG ZS 1.0T 111 PS - Δοκιμάζουμε το value for money SUV


Με διαδικασία fast track η MG μπαίνει για τα καλά στις αυτοκινητικές ζωές μας προσφέροντας πολλά και συνήθως ζητώντας λίγα. Τούτη τη φορά δοκιμάζουμε την έκδοση του απόλυτου value for money MG ZS με τον κινητήρα του ενός λίτρου και μηχανικό κιβώτιο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/3/2024

Οι συστάσεις έγιναν, οι κρίσεις ήρθαν, το πρόσημο είναι θετικό και η νέα εποχή της MG δείχνει πολλά υποσχόμενη, αν κρίνει κανείς από τα ολοένα αυξανόμενα μοντέλα πάσης φύσεως που έχουν πλημμυρήσει τους ελληνικούς δρόμους το τελευταίο τετράμηνο του 2023. Είδαμε σχεδόν όλη την γκάμα μοντέλων της φίρμας, από συμβατικά και Plug-in μέχρι ηλεκτρικά και, να, που ήρθε η ώρα δοκιμής ενός συνόλου που το περιμέναμε με περιέργεια. Είναι το μικρομεσαίο σε specs, αλλά μεσαιο-μεγάλο σε χαρακτήρα ZS που θαρρείς και διαστέλλει τον χώρο όταν βρεθείς εντός του με τις χορταστικές εσωτερικές του διαστάσεις (μεταξόνιο «μόλις» 2.538 mm) και τον σπηλαιώδη χώρο αποσκευών των 448 L που παίρνει τα… πάσα από όλους τους ανταγωνιστές του. Κι αφού είδαμε σε προηγούμενες δοκιμές το 1000άρι turbo με αυτόματο κιβώτιο και το 1500άρι ατμοσφαιρικό σύνολο με την απόλυτα χαμηλότερη τιμή της γκάμας (λίγο κάτω από τα 19.000 €), ήρθε η ώρα για τη δοκιμή ενός συνόλου που προσφέρει την πιο ισορροπημένη επιλογή ανάμεσα στις επιδόσεις και στην εμπειρία οδήγησης. Πάμε να το δούμε.

Η όψη του θυμίζει κάτι από άλλους… premium κατασκευαστές, κάτι που αμέσως το κάνει να δείχνει ελκυστικό και όσο-τόσο πολυτελές. Το μπλε νεανικό του χρώμα είναι ίσως λίγο παράταιρο με την προηγούμενη διαπίστωση, οπότε μπορείτε να διαλέξετε κάτι λιγότερο casual. Και μπαίνοντας στο εσωτερικό, για μια ακόμα φορά η γνώριμη εικόνα ενός καλοφτιαγμένου ταμπλώ με προσεγμένα υλικά και ποιότητα αντιληπτή που «δένει» με την ανάλογη σχεδίαση. Προφανώς εδώ δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια 7” για πίνακα οργάνων, μια 10” για τα multimedia, με μικρές ενίοτε γραμματοσειρές και πληθώρα πληροφοριών και παραμετροποιήσεων σε επίπεδο άνεσης και συστημάτων.

H οδηγική εμπειρία με αυτό το ZS είναι –κατά τη γνώμη μας– η πιο συμμετοχική. Το τρικύλινδρο turbo μοτέρ του ενός λίτρου με ισχύ 111 PS (αποδίδονται στις 5.200 rpm), ροπή στα 160 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 1.800-4.700 rpm φέρνει μια τελική στα 180 km/h και μας άρεσε την πρώτη φορά που τον είδαμε στο ZS με το αυτόματο κιβώτιο. Εδώ, όμως, με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με τη θετική αίσθηση, είναι ένα πρώτης τάξεως δίδυμο συμμετοχικότητας από την πλευρά του οδηγού, που θέλει να έχει τον έλεγχο και επιπλέον είναι πιο σπιντάντο, με 0-100 km/h σε 11,2 sec, τη στιγμή που το αυτόματο θα ερχόταν 1,2 sec αργότερα.

Προσθέστε, επίσης, την εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου και την αίσθηση του κρατήματος (με ελαστικά Michelin Primacy 3 ST 215/55-R17 που από μόνα τους είναι μια σοβαρή επένδυση με τις τεχνολογίες που φέρουν), μαζί, βέβαια, με τις προβλεπόμενες, λόγω κατηγορίας και φιλοσοφίας, κλίσεις στις στροφές (απέχει το πάτωμα από το έδαφος 165 mm) και έχετε ένα αυτοκίνητο που –μαντέψτε!– είναι κορυφαίο στο να φιλτράρει κακοτεχνίες, λακκούβες, σαμαράκια και ό,τι άλλο βρείτε από κακοτεχνία σε άσφαλτο. Μια χαρά, όμως, τα καταφέρνει και στο χώμα, αφού κι εδώ χαλίκια και πέτρες είναι μακριά από εμάς, ενώ μόνο σε μεγάλα νεροφαγώματα θα νιώσεις τις τεμπέλικες ταλαντώσεις ενός ήρεμου συνόλου.

Σε όλα αυτά η προσεγμένη ηχομόνωση δεν προσθέτει επιβάρυνση στην, ούτως ή άλλως, θαυμάσια ποιότητα κύλισης. Το μόνο μας παράπονο είναι, εντέλει, ένα-δυο μικρά θεματάκια (δεν υπάρχει θερμοκρασία εξωτερικού περιβάλλοντος, τα μενού δεν έχουν ελληνικά), ενώ και η κατανάλωση, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα παραμετροποίησης ή μικροϋβριδική τεχνολογία, μπορεί εύκολα να πάρει την ανιούσα με μια μέση τιμή στα 8,2 L/100 km να θεωρείται καλή και μάλιστα καλύτερη από τον αυτόματο αδελφό του. Το δε αυτοκίνητο δοκιμής Luxury Pack είχε πλούσια προίκα.

Από full Bi-LED φώτα μαζί με υποβοήθηση φωτισμού σε στροφή, όλες τις ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες ευκολίες μαζί με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, πανοραμική και ανοιγόμενη ηλιοροφή επιφάνειας 1,19 m2 και με ηλεκτρικά ανοιγοκλειόμενο σκιάδιο) μέχρι πανοραμική κάμερα 360° με εξαιρετική απεικόνιση για στάθμευση.

Κι ακόμη keyless entry, ηλεκτρονικό κλιματισμό, 17" ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, σαλόνι με δερματίνη και θερμαινόμενα καθίσματα (!), αλλά και τα πολύ σημαντικά Rear Driving Assist, Blind Spot Detection, Lane Keep Assist και Rear Cross Traffic Alert υπό το σχήμα MG PILOT-Lite που θωρακίζουν πολύ το αυτοκίνητο και τις ζωές των επιβαινόντων.

Και τώρα βάλτε στην εξίσωση και την επταετή εγγύηση (ή 150.000 km) και όλα τούτα σε τιμή 23.950 €. Δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο Value for money έχουμε εδώ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MG ZS 1.0T 111PS 2024   TIMH €23.950   ΤΕΛΗ €104,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 82(111)/5.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/1.800-4.700

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 149 g/km

MG ZS 1.0T 111PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ADAS, ΡΑΘΥΜΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.