2018 BMW M5

Test Drive: Νέα BMW M5 11/6

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Το ερώτημα σου γεννάται αυθόρμητα στη θέα και μόνον της νέας Μ5. Μπορεί ένα αυτοκίνητο που σε μήκος πλησιάζει τα 5 μέτρα και το οποίο λίγο καιρό πριν είχες δοκιμάσει με τους «ταπεινούς» 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και  πετρελαίου να σε βάλει στην «πρίζα», όπως ακριβώς οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της σειράς Μ; Η απάντηση δεν άργησε να έρθει και μάλιστα από τα πρώτα χιλιόμετρα, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Βαυαρικού αυτοκινήτου οδηγώντας το στο Portoroz, ένα παραθαλάσσιο θέρετρο νοτιοδυτικά της Σλοβενίας, αν και τα specs δεν άφηναν καμία αμφιβολία.

Όπως ακριβώς οι βασικοί της αντίπαλοι, Audi RS6 και Mercedes E63 AMG, η νέα Μ5 διαθέτει στάνταρ σύστημα τετρακίνησης.


Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά εξάλλου, όταν τη νέα M5 τροφοδοτεί ο ένας V8 χωρητικότητας 4.4 lt  (bi-turbo), που φέρει τις βελτιώσεις του τμήματος M (νέοι υπερσυμπιεστές, βελτιωμένη ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου)... Το θηριώδες μοτέρ αποδίδει 600 ps στις 5.600 – 6.700 rpm και την εντυπωσιακή ροπή 750 Nm μόλις από τις 1.800 rpm, που μπορεί να παραμείνει διαθέσιμη μέχρι τις 5.600 rpm!
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα επιδόσεις επιπέδου super sport μια και η διαδικασία της επιτάχυνσης (0 - 100 km/h) ολοκληρώνεται σε 3,4 sec, ενώ αξίζει να τονιστεί ότι τα αυτοκίνητο 200σαρίζει από στάση σε μόλις 11,1 sec. Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, όμως υπάρχει η δυνατότητα μέσω του  M Driver’s Package (διατίθεται προαιρετικά) να… παραταθεί μέχρι τα 305 km/h.

Με τη χρήση πιο ελαφριών υλικών και παρά την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης το βάρος της νέας ΒΜW Μ5 έχει περιοριστεί στα 1.855 κιλά.


 Η εκπληκτική αυτή απόδοση του κινητήρα «περνάει» μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic , που έχει πάρει τη θέση του διπλοσύμπλεκτου των 7 σχέσεων της 5ης γενιάς.
Το κιβώτιο έχει υπεραρκετές παραμετροποιήσεις, σειριακή λειτουργία από τον επιλογέα, αλλά και από τα paddles, ωστόσο μπορεί να ρυθμιστεί πλήρως στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού (Drivelogic), ενώ αναφοράς χρίζει το πρόγραμμα M Steptronic όπου οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και ενδείκνυται για χρήση σε πίστα.

< >