Test Drive: Nέο KIA Ceed


Τεχνολογική αναβάθμιση, αποπομπή της αποστρόφου από την ονομασία του, αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες, αισθητική ανανέωση αλλά διατήρηση της σχεδιαστικής γραμμής του αμαξώματος. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του καινούργιου KIA Ceed.

  • 21/6/2018

Όταν πρωτοεμφανίστηκε το KIA Cee’d (όπως γραφόταν τότε, το 2006) ήταν η επιτομή της προσπάθειας που έκαναν οι Κορεάτες να δημιουργήσουν ένα όχημα που να απευθύνεται κυρίως στους Ευρωπαίους αγοραστές. Σχεδιασμένο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Γερμανία και εξελιγμένο στους δρόμους της Γηραιάς ηπείρου, αναφορικά με την ανάρτησή του και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, ήταν ένα όχημα με καλή αναλογία αξίας/τιμή. Ακόμα και η ονομασία του παρέπεμπε στην Ευρώπη, θυμίζοντας ηχητικά τη σήμανση «CE» η οποία συμβολίζει τη συμμόρφωση ενός προϊόντος προς τις εφαρμοστέες κοινοτικές απαιτήσεις, που επιβάλλονται στον εκάστοτε κατασκευαστή.

Στο καινούργιο Ceed (όπως γράφεται πλέον η ονομασία του) τα δεδομένα είναι διαφορετικά απ’ ό,τι περίπου 12 χρόνια πριν. Το μοντέλο έχει βρει τη θέση του στην αγορά, δεν χρειάζεται ν’ αποδείξει την «ευρωπαϊκότητά» του και μάλλον δρέπει τη σοδιά της (ομόηχης στην Αγγλική γλώσσα) «σποράς» που έχει κάνει τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με όσα δηλώνουν τα στελέχη της KIA, η ονομασία του προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων «Community of Europe, with European Design».

To νέο μικρομεσαίο μοντέλο, επίσης σχεδιάστηκε στη Γερμανία, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας οι οποίες βρίσκονται στη Φρανκφούρτη και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της το οποίο βρίσκεται στη Σλοβενία (Zilina). Χαρακτηριστικά της αισθητικής του είναι η μάσκα με την ιδιότυπη διαμόρφωση τη μορφής που ονομάζεται Tiger nose, τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις φώτα εμπρός και πίσω και το άνοιγμα της πίσω πόρτας έως χαμηλά στον εκεί προφυλακτήρα. Όπως ανακοινώθηκε, αρχικά το αμάξωμα θα διαθέσιμο σε 12 διαφορετικά χρώματα.

 

Μηχανολογικά στοιχεία

Στην ουσία του, το νέο μοντέλο βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα «Kappa II» και το πλαίσιό του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτι που μείωσε το βάρος του κατά 23 kg συγκριτικά με πριν. Το μήκος του καινούργιου Ceed είναι ίδιο με αυτό του προηγούμενου, όμως το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2,0 cm ενώ το ύψος του είναι κατά 2,3 cm χαμηλότερο, κάνοντας το να δείχνει πιο επίμηκες. Το τελευταίο ενισχύεται και από το ότι ο εμπρός πρόβολος είναι μικρότερος σε μήκος κατά 2,0 cm ενώ έχει αυξηθεί αυτός στο πίσω μέρος, επίσης κατά 2,0 cm. Χάρη σε αυτό, αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών έστω και λίγο σε σχέση με πριν (395 λίτρα έναντι 380 λίτρων, αντίστοιχα). Αναφορικά με το μεταξόνιο, έχει παραμείνει ίδιο (2.650 mm).

Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, το νέο μοντέλο θα διατίθεται τόσο με τον ατμοσφαιρικό 1.4 MPi των 100 PS όσο και με τους υπερτροφοδοτούμενους 1.0 Τ-GDi των 120 PS και 1.4 Τ-GDi των 140 PS. Σε ό,τι αφορά στους diesel, θα εφοδιάζεται με τον καινούριο 1.6 CRDi της σειράς «U3» ο οποίος πληροί το πρότυπο Euro 6d. Διαθέτει τεχνολογία που μειώνει τους ρύπους και τα οξείδια του αζώτου και θα διατίθεται σε δύο εκδοχές σε ό,τι έχει να κάνει με τη μέγιστη ισχύ του, 115 PS και 136 PS αντίστοιχα.

Σε όλες τις εκδόσεις του, το καινούργιο Ceed θα διαθέτει τα LED φώτα ημέρας τα οποία ονομάζουν Ice Cube (στις ακριβότερες εκδόσεις του θα διατίθεται με full LED προβολείς). Στον βασικό εξοπλισμό θα συμπεριλαμβάνονται, επίσης, επτά αερόσακοι και τα συστήματα High Beam Assist, Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist και Forward Collision Warning με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης. Αναλόγως του εξοπλισμού, θα περιλαμβάνονται οθόνη 5,0 ιντσών, 7,0 ιντσών ή 8,0 ιντσών, σύστημα ενημερωδιασκέδασης και ηχοσύστημα της JBL. Επίσης, για πρώτη φορά σε μοντέλο της KIA, θα διατίθεται με σύστημα Lane Following Assist το οποίο φροντίζει να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και λειτουργεί σε ταχύτητα μεταξύ 0-130 km/h.

 

Πρώτες εντυπώσεις

Το νέο Ceed είναι χαμηλότερο από πριν και αυτό το διακρίνεις από την πρώτη στιγμή. Η σχεδίασή του προκαλεί το ενδιαφέρον, αν και είναι πιο «ώριμη» από πριν. Αυτό ήταν κάτι που επιδίωξαν στην ΚΙΑ για να ταιριάζει με την αλλαγή εικόνας του μοντέλου προς μια πιο καλοκατασκευασμένη δημιουργία από πριν. Η προσπάθεια που έκαναν για να βελτιωθούν η ανάρτησή του και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του είναι επιτυχής, όπως διαπιστώσαμε. Η έκδοση με τον turbo βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDI των 120 PS δείχνει αρκετά αποδοτική. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη και η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά άνετη στον δρόμο. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο και στην πίστα του Portimao, αυτή τη φορά με τον κινητήρα 1.4 T-GDI των 140 PS, όπου αποδείχτηκε καλοστημένη (ανάρτηση) και το πλαίσιο πολύ καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όπως μάθαμε, εκτός από την ανάρτηση, βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με πιο ''βαριά'' αίσθηση από πριν. Το νέο Ceed θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον προσεχή Οκτώβριο ή Νοέμβριο. Προς το παρόν, δεν έχουν καθοριστεί οι τιμές του στη χώρα μας.