Test Drive: Nέο Τoyota Aygo


Με επιλεκτικές βελτιώσεις, η Toyota αναβαθμίζει το Aygo προσφέροντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και στοιχεία που ταιριάζουν σε ένα πιο νεανικό κοινό. Από €10.980 οι τιμές πώλησης.

  • 12/6/2018

Με το Aygo η Toyota κατάφερε να μπει πολύ δυνατά σε μια κατηγορία η οποία εξακολουθεί να κερδίζει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού κυρίως για λόγους που έχουν να κάνουν με την ευελιξία στην κίνηση και την οικονομία.

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η ανανεωμένη έκδοση η οποία δεν έχει αλλάξει κάπου δραματικά, απλώς οι Ιάπωνες προχώρησαν σε αισθητικές επεμβάσεις στη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού, βελτίωσαν την ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και την απόδοση του κινητήρα του 1 lt.

Το Aygo που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2005, επιδέχθηκε ένα φρεσκάρισμα για να αντικατασταθεί το 2014 από το απελθόν μοντέλο. Κοινός παρονομαστής σε ότι αλλαγές δεχόταν η απόδοση ενός πιο νεανικού χαρακτήρα. Στο πλαίσιο αυτό και οι όποιες βελτιώσεις του ανανεωμένου μοντέλου, αλλά και για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός του.

Το αμάξωμά του δεν έχει διαφοροποιηθεί σε διαστάσεις (μήκος 3,465 m) γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη, παρά μόνο αισθητικά με την υιοθέτηση μιας 3D σχεδιαστικής τεχνοτροπίας (βλέπε μάσκα). Έτσι λοιπόν έχουμε νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, φώτα LED ημέρας, νέας σχεδίασης ζάντες και προαιρετικά επιλογή 15 ιντσών.

Μικροαλλαγές υπάρχουν στο εσωτερικό, με νέα οθόνη touch 7 ιντσών που δέχεται και φωνητικές εντολές και ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto) μέσω smartphone (plug in).

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους 4 ενήλικες θα βολευθούν σχετικά άνετα για μια μετακίνηση στην πόλη και θα έχουν στη διάθεσή τους 168 λίτρα αποθηκευτικού χώρου και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

 

Ο κινητήρας του νέου Toyota Aygo

Στο μηχανικό τομέα, το ιαπωνικό μίνι είναι διαθέσιμο με έναν και μοναδικό βενζινοκινητήρα (1.0 lt), ενώ πληροφορίες θέλουν την ύπαρξη και μιας πιο ισχυρής έκδοσης. Όχι όμως μιας Hybrid ή ηλεκτροκίνητης (plug in).

Ο 3κύλινδρος κινητήρας τεχνολογίας VVT-i των 998 κ.εκ. έχει βελτιωθεί σε ότι αφορά την απόδοσή του, αλλά και στην εκπομπή ρύπων, καλύπτοντας τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Πλέον αποδίδει 3 επιπλέον ίππους, συγκεκριμένα 72 στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να ανέρχεται στα 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. 

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η διαδικασία της επιτάχυνσης ( 0-100 χλμ./ώρα) επιτυγχάνεται σε 13.8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Οι επιλογές μετάδοσης της κίνησης είναι δύο, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή προαιρετικά με το αυτοματοποιημένο «x-shift» 5 σχέσεων με manual λειτουργία (χωρίς συμπλέκτη).

Η τιμή της μέσης κατανάλωσης που δίνει η Toyota είναι στα 3,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ μειωμένες κατά 5 γραμμάρια είναι οι εκπομπές ρύπων (90 γρ./χλμ. CO2), κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Το ανανεωμένο Aygo θα διαθέτει τρεις εκδόσεις (x-Cool, x-City, x-Play Touch), καθώς και τις πιο εξατομικευμένες x-Play Touch Connect, x-Play Sport Connect και x-Cite. Σε ότι αφορά τις τιμές πώλησης ξεκινούν από τα €10.980, ενώ οι ενδεικτικές τιμές των υπόλοιπων εκδόσεων διαμορφώνονται ως εξής: 

  • Χ-Play Touch: €11.790 
  • Χ-Play Touch Connect: €11.990 
  • Χ-Play Sport Connect: €12.550 
  • Χ-Cite (Metal, Connent): €13.160

Να σημειώσουμε ότι θα είναι διαθέσιμο με υφασμάτινη ανοιγόμενη (συρρόμενα) οροφή, όπως και σε δύο νέες χρωματικές επιλογές, τις Magenta και Blue, καθώς και με νέους δίχρωμους συνδυασμούς αμαξώματος-οροφής.

 

Οδηγώντας το νέο Toyota Aygo στην Κοπεγχάγη

Τρία πράγματα υπερτονίστηκαν στην παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Κοπεγχάγη και αυτά έχουν να κάνουν με τις δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να το διαμορφώσεις στο προσωπικό σου γούστο, (κάτι που δεν χρειάζεται να σας το επιβεβαιώσουμε), αλλά και στις βελτιώσεις που έχει δεχθεί ώστε να είναι πιο ευχάριστο οδηγικά και πιο αποδοτικό.

Οι 3 επιπλέον ίπποι φαίνεται να κάνουν τη διαφορά μια και το μοτέρ δείχνει να αποδίδει καλύτερα από χαμηλά, ενώ σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει στο θόρυβο, τόσο με την ηχομόνωση στην καμπίνα όσο και στη γενικότερη λειτουργία του μηχανικού συνόλου καθώς δεν δείχνει σημάδια 3κύλινδρου.

Καλύτερο σε αίσθηση (αν και λίγο πιο βαρύ) το τιμόνι έπειτα από τη νέα χαρτογράφηση, ασαφής ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, ενώ σημαντικά βελτιωμένη ως προς την απόσβεση είναι η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), ενώ συνολικά βελτιωμένη η οδηγική αίσθηση που αποκομίζουν επιβάτες και οδηγός.

Στην κίνηση στην πόλη είναι εξαιρετικά ευέλικτο και άνετο. Αυτοκίνητα όπως το Aygo είναι ιδανικά για την κίνηση σε αστικά κέντρα όπως της Κοπεγχάγης με τις ιδιαιτερότητες των δρόμων (πλακόστρωτοι), αλλά και την ύπαρξη πολλών ποδηλατών που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευελιξία.

Συμπερασματικά, με το νέο Aygo η Toyota προσχώρησε σε πολύ προσεκτικές αλλαγές, βελτιώνοντας τα στοιχεία εκείνα που θα το κάνουν να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην αγορά. Έχει φρέσκια εμφάνιση, εξοπλισμό με ότι προβλέπεται και στις μεγαλύτερες κατηγορίες (εφοδιάζεται με αναβαθμισμένο πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense), προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης, είναι σβέλτο, οικονομικό και οι τιμές πώλησης σε λογικά πλαίσια με όλο το πακέτο after sales της Toyota. Διαθέσιμο ήδη στην Ελληνική αγορά, με τιμές που ξεκινούν από τα €10.980 για την έκδοση Χ-City καθώς κατά το λανσάρισμα ισχύει προωθητικό πρόγραμμα της τάξεως των 500 ευρώ.