Test drive: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD


Τη δική της διάσταση στην δημοφιλή κατηγορία των SUV βάζει η Renault με το Kadjar, προσθέτοντας στα ήδη γνωστά, το know-how για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι χρηστικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/6/2018
Το Kadjar είναι ένα SUV, που συνδυάζει την παράδοσης της Renault σε θέματα πρακτικότητας και ανέσεων, με τα πλεονεκτήματα της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, της επιλεκτικής τετρακίνησης και ενός αποδοτικού και οικονομικού ντίζελ κινητήρα, όπως ο 1.6 dCi με τους 130 ίππους που εφοδιάζει το αυτοκίνητο της δοκιμής. Αυτή είναι η ξεκάθαρη διαφοροποίηση του γαλλικού αυτοκινήτου, κάτι που φυσικά έχει να κάνει με την τεράστια εμπειρία των Γάλλων στις MPV κατασκευές, σε αυτοκίνητα δηλαδή όπως τα Scenic, Espace, κ.α.
 
 
Το Kadjar, ωστόσο δεν βασίζεται στα προαναφερόμενα μοντέλα, αλλά στο… εξ αγχιστείας αδερφάκι του (βλέπε Nissan Qashqai) με τη Renault να βάζει τις δικές της πινελιές. Και ναι, η ιδιαίτερη αισθητική είναι αυτή που εντυπωσιάζει στο Kadjar, με την επιβλητική σε σχήμα «V» μάσκα, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τους έντονους θόλους και την κουπέ κατάληξη της οροφής.
 
 
Το δεύτερο πράγμα που εντυπωσιάζει το Kadjar είναι ο όγκος του. Το μήκος του φθάνει τα 4.449, το πλάτος τα 1.836 και το ύψος τα 1.607 mm, ενώ σημειώστε και την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος. Με το μεταξόνιο στα 2.646 mm, είναι προφανές ότι η καμπίνα είναι κάτι περισσότερο από ευρύχωρη. Πέντε ενήλικες επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση και θα εκτιμήσουν την πρακτικότητα, καθώς προσφέρονται πολλές έξυπνες λύσεις και θέσεις για μικροαντικείμενα που φτάνουν συνολικά τα 30 λίτρα! Μεγάλος και ο αποθηκευτικός χώρος που αγγίζει τα 527 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1.478 λίτρα προσφέροντας τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους ακόμη και 2,5 μέτρων!
 
 
Ο διάκοσμος είναι ιδιαίτερα προσεγμένος με καλής ποιότητας υλικά, κορυφαίο φινίρισμα, στο γνωστό απέριττο μοτίβο που μας έχει συνηθίσει η Renault, αλλά και όλες τις τεχνολογίες που προσφέρει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία. Σημείο αναφοράς ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μπορεί να αλλάξει μοτίβο, η οθόνη αφής με το σύστημα R-Link 2 με apps διαθέσιμα από το Renault Store, άπειρες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας από το σύστημα πολυμέσων, κ.α. 
 

Τhe best combination

Ο τέλειος συνδυασμός για το Kadjar, έχοντας την οδηγική εμπειρία από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις βενζίνης (1.2 TCe 130) και ντίζελ (1.5 dCi 110), είναι η έκδοση της δοκιμής 1.6 dCi 130 4WD, που σημαίνει πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρων απόδοσης 130 ίππων με σύστημα τετρακίνησης και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Το 4κύλινδρο σύνολο των 1.598 cc είναι από τα πιο δυνατά στην κατηγορία, αποδίδοντας 130 ίππους, αλλά και την ροπή των 320 Nm από τις 1.750 rpm. Ωστόσο, είναι ο όγκος, το βάρος (1.536 κιλά) και η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου που στην πράξη δεν επιβεβαιώνονται οι προσδοκίες που καλλιεργούνται.

 
Το Kadjar θα κινηθεί γρήγορα, αντιδρώντας θετικά στην πίεση του δεξιού πεντάλ και είναι σε θέση να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες. Ωστόσο, εάν ο οδηγός επιζητήσει το κάτι παραπάνω, δεν μπορεί να το έχει (νωθρές ρεπρίζ). Για τη διαδικασία της επιτάχυνσης θα χρειαστεί 10,5 sec, με την τελική να ολοκληρώνεται στα 190 km/h. Από την άλλη, το μοτέρ εμφανίζεται ιδιαίτερα οικονομικό καθώς πολύ εύκολα θα κινηθείς με μια μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα, ενώ όσο και εάν το πιέσεις δεν θα ανεβάσει πάνω από τα 7 λίτρα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
RENAULT KADJAR 1.6 dCi 130 4WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Στο δρόμο το πετρελαιοκίνητο Kadjar είναι προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χάνει σε κράτημα. Ίσα-ίσα που οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι της 4κίνητης έκδοσης παρέχουν πιο αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση και σε κάθε περίπτωση μια προοδευτικότητα στις αντιδράσεις. Εξαιρετική ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, πολύ καλή ποιότητα κύλισης για το 4κίνητο Renault, αλλά και εξαιρετικό κράτημα σε μια ορεινή διαδρομή παρά τις κλίσεις ελέω μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Εκτός δρόμου τώρα, η επιλεκτική τετρακίνηση 4WD και η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος θα σας πάει μακριά, με τον τύπο των ελαστικών, αλλά και των ικανοτήτων του οδηγού να κρίνει, τελικά, το πόσο…

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό πακέτο. Μεγάλο και ευρύχωρο αμάξωμα, πρακτικό εσωτερικό, τετρακίνηση, αποδοτικός και οικονομικός πετρελαιοκινητήρας, τεχνολογίες πολυμέσων, πλούσιος βασικός εξοπλισμό, αλλά και διαθέσιμη μια λίστα αξεσουάρ εξατομίκευσης. Το μόνο που λείπει, είναι η δυνατότητα συνδυασμού με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των προσθιοκίνητων εκδόσεων. Το Kadjar 1.6 130 dCi 4WD κοστίζει στην έκδοση Expression 27.510 ευρώ, τιμή που εκ πρώτης όψεως δείχνει «τσιμπημένη», χωρίς όμως να είναι, εάν συνυπολογιστεί ο ανταγωνισμός, το πακέτο υποστήριξης after sales (3 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης), ο πληρέστατος εξοπλισμός και φυσικά, ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο SUV…

 
 

 

 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT KADJAR 1.6 dCi 130 4WD 2018   TIMH €27.510   ΤΕΛΗ €126

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 130/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 126 g/km

RENAULT KADJAR 1.6 dCi 130 4WD 2018

ΥΠΕΡ EΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΙΚΑΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ SUV

ΚΑΤΑ ΝΩΘΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ