Test drive: Seat Ibiza 1.0 TSI DSG 116 PS


Το σχετικά πρόσφατο λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς του SEAT Ibiza φέρνει στο προσκήνιο τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα του που μας κάνουν να συμπεράνουμε ότι θα μπορούσε να είναι ένα αυτοκίνητο ακόμα και της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ > ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/8/2018
Εξετάζοντας το Ibiza, έχουμε να πούμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο απευθύνεται κατά βάση στη νεολαία, αφού το ύφος του είναι τέτοιο, διατηρεί δηλαδή τις σχεδιαστικές του καταλανικές καταβολές. Μιας και βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου Volkswagen έχει αποκτήσει πολύ καλά δομικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ευρύχωρο. Γεγονός που από μόνο του αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει ένα supermini με καλούς χώρους.
 
 
 Αν και το cockpit του μικρού μοντέλου της SEAT διαθέτει ελάχιστα μαλακά υλικά, η εντύπωση που αποκομίζει κανείς είναι καλή ενώ το επίπεδο της ποιότητας της κατασκευής του είναι ιδιαίτερα υψηλό. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός αφήνεται στην ενδιαφέρουσα σχεδίαση και στην καλή εργονομία, ασχολούμενος μόνο με τους επιβάτες, που θα τον συνοδεύσουν στη διαδρομή του. Την ίδια στιγμή, ακόμα και ο πιο... ιδιαίτερων διαστάσεων οδηγός (ένας ψηλός, για παράδειγμα), θα βρει την ιδανική θέση, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος, αλλά και του τιμονιού.
 
 
Οι επιβάτες μπορεί να είναι ως και 4, έστω κι αν οι πίσω στριμωχτούν λίγο. Όπως και να ‘χει, πάντως, το βέβαιο είναι πως ολόκληρο το πλήρωμα θα είναι μια... ωραία παρέα. Σ’ αυτό θα συμβάλλει, φυσικά, το ηχοσύστημα, το οποίο είναι προηγμένης τεχνολογίας και εξαιρετικής απόδοσης.
 
 
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις -προς μεταφορά- αποσκευές, ο συνολικός όγκος του σχετικού χώρου ξεκινά από τα 355  λίτρα νούμερο εξαιρετικό που αγγίζει αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας και φτάνει έως και τα 1.165. Επίσης πολύ καλοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα τομέας βελτιωμένος συγκριτικά με το παρελθόν.
 

Στο δρόμο...

 
Ο εκπρόσωπος της SEAT στα supermini επιδεικνύει κατά κύριο λόγο μία sportive οδική συμπεριφορά. Πράγμα απρόσμενο εκ πρώτης καθώς το τιμόνι του δεν είναι όσο βαρύ θα περίμενε κανείς, αλλά σε τελική ανάλυση θα ικανοποιήσει τον οδηγό, όπως επίσης η ρύθμιση της ανάρτησης, που δεν είναι τόσο σφικτή όσο μας είχαν συνηθίσει τα παλιότερα SEAT.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SEAT Ibiza 1.0 TSI DSG 116 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

 
Ο κινητήρας της έκδοσης της δοκιμής μας, ο 1.0 TSI έχει αρκετά υψηλή απόδοση 116 PS, αν και έχει χωρητικότητας μόλις 1.000 cc και διαθέτει 3 αντί 4 κυλίνδρων. Η χροιά του δεν παραπέμπει σε μηχανικό σύνολο κάποιου πανίσχυρου αυτοκινήτου, τουλάχιστον όμως δεν είναι θορυβώδης. Ταυτόχρονα, αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με πιο γρήγορους ρυθμούς, το Ibiza θα τον υποστηρίξει τόσο με την απόδοση όσο και με την αντοχή των φρένων του. Επιπλέον, το ESC δεν απενεργοποιείται, κάτι που λογικά δε θα ικανοποιήσει τους λάτρεις της οδήγησης υψηλού ρυθμού.
 
 
Σε γενικές γραμμές, πάντως, το Ibiza είναι ένα εύχρηστο αυτοκίνητο τόσο στην πόλη όσο και στον ανοικτό δρόμο. Το δε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων έχει μια ροπή προς την ευκολία των αλλαγών σε κανονικό και όχι πιεσμένο ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων υλοποιήσεων. Κλείνοντας, να καταθέσουμε δύο ενστάσεις: Η πρώτη σχετίζεται με την κατανάλωση, για τη μέση τιμή της οποίας οι Ισπανοί ανακοινώνουν πως φτάνει τα 4,7 l/100km. Στην πράξη, όμως, και χωρίς κάποια ιδιαίτερη επιπλέον πίεση από την πλευρά μας, καταγράψαμε 7,4 l/100km.
 
 
Η δεύτερη ένσταση έχει να κάνει με τη σωστή λειτουργία του συστήματος stop&start, το οποίο καθυστερεί συχνά να επαναλειτουργήσει τον κινητήρα, κάτι που σε κάποιες περιπτώσεις -ίσως- αποβεί μοιραίο (ας πούμε «εξερχόμενοι» μιας οδού, χωρίς να έχουμε προτεραιότητα). Για το 1.000άρι Ibiza με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG των 7 σχέσεων η SEAT ζητά 15.250 ευρώ. Τίμια πρόταση με δεδομένο το επίπεδο εξοπλισμού και τη συνολική εικόνα ποιότητας που αποπνέει. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Ibiza 1.0 TSI DSG 116 PS 2018   TIMH €15.250   ΤΕΛΗ €105,84

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/5.000-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 108 g/km

SEAT Ibiza 1.0 TSI DSG 116 PS 2018

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΧΡΗΣΤΙΑ

ΚΑΤΑ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ (STOP&START), ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ