Test drive: Skoda Fabia Cup Edition


Tο νέο Skoda Fabia είναι προ των πυλών, η σκόνη από το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις έχει καταλαγιάσει, κι εμείς οδηγούμε τον μακρινό ξάδελφο του φετινού νικητή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ:ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/8/2018
Η Skoda μπορεί να λογίζεται ως το ταπεινό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας αλλά όπως δείχνει δεν είναι πάντα έτσι. Τρία Skoda Fabia R5 τερμάτισαν στις αντίστοιχες πρώτες θέσεις του φετινού, 64ου Ράλλυ Ακρόπολις με τον Πορτογάλο Μπρούνο Μαγκαλιάες να κόβει πρώτος το νήμα, δείχνοντας ότι το Fabia μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από βασικό company car. Για να τονωθεί μάλιστα η εικόνα της φίρμας σε ένα πιο νεανικό κοινό, η εταιρία προχώρησε στη δημιουργία ενός «soft GT» αυτοκινήτου με τον βαρύ τίτλο Cup Edition.
 
 
Για τη «γέννηση» της Fabia Cup Edition χρησιμοποιήθηκε η βασική έκδοση 1.0 TSI, με μέγιστη ιπποδύναμη 110 PS. Εξωτερικά το μάλλον αυστηρό και γεμάτο ακμές αμάξωμα σε λευκό χρώμα, ντύθηκε με μαύρους καθρέφτες, μαύρη οροφή και με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών σε μαύρο χρώμα με ελαστικά Bridgestone Turanza 215/45-R16 έχοντας συνάμα LED φώτα ημέρας.
 
Και για να γίνει ακόμη πιο «κακό» το αυτοκίνητο τα πίσω τζάμια έγιναν φιμέ και το μάλλον παρωχημένης αισθητικής “EDITION CUP” λογότυπο στο πλάι και το πίσω μέρος, υπενθυμίζουν τις αγωνιστικές επιτυχίες του πιο Low-profile supermini του ομίλου VW.
 
 
Στο εσωτερικό, τα στοιχεία που δίνουν τον τόνο μιας σπορ υλοποίησης, είναι το τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι (Supersport το βαφτίζει η Skoda και όχι άδικα καθώς είναι πανέμορφο με το περφορέ του δέρμα και το flat-bottom τελείωμα) αλλά και τα σπορ, μονοκόμματα (και επίσης πανέμορφα) καθίσματα εμπρός. Άλλα στοιχεία που συντείνουν σε ένα αέρα αναβαθμισμένου περιβάλλοντος εργασίας είναι η εκκίνηση χωρίς κλειδί "EASY START", ο περιοριστής ταχύτητας αλλά και το ηχοσύστημα με σύνδεση Bluetooth.
 
 

Οδική συμπεριφορά

 
Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι η ευρωστία του τρικύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα σε ένα ευρύ όριο στροφών (αρχής γενομένης από τις 2.000 rpm). Συνάδει λοιπόν με τον χαρακτήρα του αυτοκίνητου, αρκεί βέβαια να μην περιμένετε ρεπρίζ από κανονικό GT. Το σύστημα διεύθυνσης δεν το λες κακό, τουναντίον μάλιστα καθώς η κατευθυντικότητα είναι άνω του μέσου όρου και βέβαια το σπορ τιμόνι επιτείνει έστω και τεχνητά αυτή την αίσθηση.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA FABIA Cup Edition

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

 
Από χώρους μην αποζητάτε κοσμογονία καθώς τούτο το μοντέλο είναι το τελευταίο που φορά το προηγούμενο «πάτωμά» του VW Group. Με προτεινόμενη τιμή λιανικής στα 14.900 αποκτάτε ένα αυτοκίνητο που δείχνει πιο ακριβό από ό,τι είναι σε επίπεδο ποιότητας, οδικής συμπεριφοράς και…look έχει έναν πολύ καλό κινητήρα με εξάρη μηχανικό επιλογέα και είναι όσο χρηστικό χρειάζεται.