TEST DRIVE: Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG


Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/5/2018

Η καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό είναι το Golf GTD, το οποίο έχει τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 PS. Ως αριθμός, ίσως δεν προκαλεί εντύπωση σε κάποιους. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο αντιθετικός συνδυασμός των σπορ οδικών χαρακτηριστικών του με την οικονομία καυσίμου. Δεν πρόκειται για «διπροσωπία» αλλά για αμφότερη ικανότητα.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Η αρχική προσέλκυση γίνεται μέσω του αμαξώματος το οποίο διαθέτει στοιχεία που προκαλούν το ενδιαφέρον και φανερώνουν ότι πρόκειται για κάτι επιπλέον από ένα απλό Golf. Η διαμόρφωση των προφυλακτήρων και το χαμηλότερο ύψος του οχήματος από το έδαφος σε προϊδεάζουν γι’ αυτό το Golf.

Στο εσωτερικό, τα χαμηλότερα τοποθετημένα καθίσματα (επενδεδυμένα με ταπετσαρία που το πατρόν της παραπέμπει σε αυτό του Golf GTI) παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, είναι σχετικά σκληρά σε αίσθηση και συνάδουν το στυλ του οχήματος. Το τιμόνι είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του, έχει χοντρή στεφάνη και -εν προκειμένω-  διαθέτει μοχλοδιακόπτες για τη αλλαγή των σχέσεων του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

 

Περί κινητήρα

Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 PS/3.500-4.000 rpm και μέγιστη ροπή 380 Nm/1.750-3.250 rpm. Πρακτικά, το Golf GTD επιταχύνει με γοργό ρυθμό όποτε το επιθυμήσει ο οδηγός και ανταπεξέρχεται απροβλημάτιστα σε κάθε άμεση αλλαγή κατεύθυνσης. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο το πολύ καλό πλαίσιο -για τα δεδομένα του οχήματος- όσο και το σύστημα «XDS» το οποίο προσομοιώνει τη λειτουργία ενός «μπλοκέ» διαφορικού.

Σύμφωνα με τη Volkswagen, το Golf GTD με το κιβώτιο DSG επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 7,4 sec και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 230 km/h. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 4,2 l/100 km ενώ η αντίστοιχη για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 124 g/km (το τελευταίο σημαίνει 148,80 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας).

 

Σπορ αίσθηση

Στην καθημερινή μετακίνηση, το Golf GTD αποδεικνύεται οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Ιδίως, όσο επιλέγεις ήρεμο ρυθμό μετακίνησης, η απαιτούμενη ποσότητα είναι χαμηλή. Όταν ο οδηγός πιέσει για επιδόσεις ή αποφασίσει να κινηθεί ταχύτερα, αναμενόμενα αυξάνεται αλλά παραμένει σε λογικό επίπεδο για τα δεδομένα και τον «χαρακτήρα» της έκδοσης. Τα 8,2 l/100 km μέσης κατανάλωσης που μετρήσαμε το αποδεικνύουν.

Το Golf GTD δεν έχει την αίγλη της έκδοσης GTI ούτε προκαλεί τόσο το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού όσο αυτό. Εντούτοις είναι ένα όχημα που προσήκει πολύ σε αυτό (GTI) στη γενικότερη αίσθηση που δίνει στον οδηγό. Το πλαίσιο, η ανάρτηση και η επιτάχυνση (τόσο από στάση όσο και εν κινήσει) σε κάνουν να εκτιμάς αυτά που σου δίνει. Η βασική τιμή του πεντάθυρου Golf GTD με το κιβώτιο DSG ξεκινά από τα 36.950 ευρώ (34.700 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων). Είναι σημαντικό ποσό αλλά κρίνουμε ότι όποιος αποφασίσει να το διαθέσει θα αποκτήσει ένα αξιόλογο όχημα που θα ικανοποιεί σε σημαντικό βαθμό μεταφορικές ανάγκες και οδηγικές «ανησυχίες».

YΠΕΡ

  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΓΙΑ DIESEL),
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, «ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ».

 KATA

  • ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ «GTI» ΣΕ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ.
 

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                     4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                        ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                               1.968

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                          135 (184)/3.500-4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                380/1.750-3.250

ΚΙΝΗΣΗ                                                           ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                   4.258x1.799x1.492

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                           2.620

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                     1.341

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                     380/1.270

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                             50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                  7,4

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                               230

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                  5,1/4,2

ΜEΙΚΤΗ*                                                         4,5

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                              8,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                    124

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)                   36.950 (KIBΩΤΙΟ «DSG»)

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                         148,80

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ        8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ         8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ    9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ          8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ    8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ          9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ       8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ     9

VALUE FOR MONEY     7

ΣΥΝΟΛO                         83

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR