ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί 9/3

  • img

Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

Αρκετά πια με τις Απόψεις, που περιέχουν το παράπονο ή την γκρίνια μου σε σχέση με τα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων και των οδηγών τους. Αλλάζοντας, λοιπόν, κάπως το... μενού, σας παρουσιάζω 7 συνηθισμένα λάθη οδηγών, οι οποίοι αποδεικνύεται πως δεν είναι ασφαλείς ούτε για τους επιβάτες τους ούτε για τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, που κινούνται γύρω τους. Πάρτε, λοιπόν, μία ιδέα και, εφόσον καταλάβετε ότι κάτι από τα παρακάτω, το κάνετε κι εσείς, αναθεωρήστε! Καλή ανάγνωση...

1. Λανθασμένος έλεγχος βλέμματος

Το βλέμμα καθορίζει την κατεύθυνση προς την οποία στρίβει κανείς. Ακόμα κι αν έχει κάποιος δίπλα του ένα φορτηγό, βρίσκεται σε σημείο με έργα ή μέσα στη στροφή τον περιμένει ένα ζώο, όταν τέλος πάντων ο οδηγός αντικρίζει το εμπόδιο, που θέλει να αποφύγει, θα στρίψει τελικά προς τα εκεί που δε θέλει. Έτσι, θα έπρεπε το βλέμμα να ψάχνει συνεχώς για την επόμενη οδό διαφυγής και να μην εστιάζει ποτέ στο εμπόδιο.

2. Σηκώνοντας νευρικά το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού

Το προαναφερθέν «σύστημα» δυναμικής οδηγικής συμπεριφοράς δείχνει προφανώς μία ευαισθησία. Ωστόσο, δεν είναι σε κάθε περίπτωση ό,τι πιο σωστό. Πολύ μακριά από το όριο και όντας κανείς μόνος του σε μία ατελείωτη ευθεία, μπορεί ο κάθε οδηγός θεωρητικά να δοκιμάσει με το γκάζι και το φρένο να κάνει κάποια... αταξία, χωρίς να προκληθεί κάτι το... ανεπανόρθωτο. Αν, όμως, φτάσετε στο όριο μέσα σε μια στροφή (το ότι στριγγλίζουν τα ελαστικά σας είναι μία ένδειξη), αρκεί ένα γρήγορο σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού, ώστε ο κινητήρας να περάσει από τη λειτουργία έλξης σε αυτήν της ώθησης και το φορτίο των τροχών να μετακινηθεί από πίσω μπροστά. Ανάλογα με την αρχιτεκτονική κάθε αυτοκινήτου, αυτή η μεταφορά βάρους γίνεται με λιγότερο ή περισσότερο έντονο τρόπο, στη χειρότερη περίπτωση χάνεται η πρόσφυση στους πίσω τροχούς και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πάει... βόλτα, ακόμα κι αν υπάρχει ESP. Αν, λοιπόν, τα πράγματα γίνουν πραγματικά δύσκολα, θα βοηθήσει ένα δυνατό πάτημα του μεσαίου πεντάλ και, εφόσον χρειαστεί, η άμεση αντίδραση με το τιμόνι.

3. Διστακτικό πάτημα του φρένου σε περίπτωση ανάγκης

Τα πεντάλ των φρένων είναι σε όλα τα αυτοκίνητα εξαιρετικά σταθερά. Ακόμα κι αν ο οδηγός είναι πρωταθλητής στο... κατς, αυτό το πεντάλ δε λυγίζει με τίποτε! Επομένως, αν βρεθεί κανείς σε κατάσταση ανάγκης, δε χρειάζεται να ανησυχήσει για τα... υλικά, αφού αυτά είναι σαφώς ισχυρότερα και ανθεκτικότερα ενός ανθρώπου. Έτσι, απαιτείται να πατήσετε το μεσαίο πεντάλ με όλη σας τη δύναμη. Μία αντίδραση του είδους θα σας υποστηρίξει σε μία κατάσταση ανάγκης, ωστόσο δε θα πρέπει να ξεχάσετε έπειτα από την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου να αφήσετε το πεντάλ ελεύθερο, ώστε αυτό να πάρει εκ νέου τη σωστή θερμοκρασία.

4. Στην κατηφόρα με τα φρένα πατημένα

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει κατά την κατάβαση ενός ορεινού όγκου τα φώτα stop του αυτοκινήτου που κινείται μπροστά σας να είναι συνεχώς αναμμένα. Βέβαια, ο οδηγός που δεν ενδιαφέρεται αν θα... καούν τα λαμπάκια αυτών των φώτων σίγουρα δεν οδηγεί προνοητικά, αλλά φοβισμένα και χρησιμοποιεί από ελάχιστα έως καθόλου το φρένο του κινητήρα, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Οδηγώντας, λοιπόν, με τον αρχικώς αναφερθέντα τρόπο, μπορεί να προκύψουν δύσκολες καταστάσεις. Με άλλα λόγια, είναι δυνατό να υπερθερμανθούν οι δίσκοι και η απόσταση ακινητοποίησης να μακρύνει κατά πολύ.

5. Συνέχιση του στριψίματος κατά την υποστροφή

Αν πέσει ένας οδηγός θύμα της υποστροφής, τότε... Πάντως, θυμηθείτε πως όσο πιο κλειστά στρίβει κανείς, τόσο πιο μεγάλη φαίνεται η στροφή που διασχίζει. Έτσι, όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης ενός ελαστικού, δεν προκύπτει κάποιο αποτέλεσμα αν συνεχίζει κανείς να το πιέζει. Επομένως, ανοίξτε λίγο την τροχιά του αυτοκινήτου με το τιμόνι και σηκώστε προσεκτικά το πόδι σας από το δεξί πεντάλ. Έτσι θα αποκτήσει ξανά την πρόσφυσή του το ελαστικό.

6. Με πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη στις στροφές

Μπορεί κανείς να διασχίσει μία στροφή με τον ασφαλέστερο τρόπο, διατηρώντας το πόδι του με σταθερή δύναμη πάνω στο πεντάλ του γκαζιού. Έτσι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεται το πεντάλ του συμπλέκτη. Γιατί, πάνω απ’ όλα διακινδυνεύει κανείς την απότομη επαναφορά της ροπής του κινητήρα, εφόσον αφήσει το συμπλέκτη, ενώ -σε ακραία περίπτωση- μπορεί ακόμα και να μπλοκάρει το ελαστικό. Για όλους τους παραπάνω λόγους, επιλέξτε τη σωστή σχέση προτού μπείτε στη στροφή.

7. «Μεγάλα» κατεβάσματα σχέσεων

Έπειτα από προσεκτική οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα, οι «μεγάλες» αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων δε συνιστούν πρόβλημα. Ωστόσο, σε βρεγμένο δρόμο, η υπερπήδηση σχέσεων σε «κατέβασμα» (π.χ. από 4η σε 2α), μπορεί να φέρει το αυτοκίνητο σε πολύ δύσκολη θέση. Κι αυτό, γιατί το φρενάρισμα του κινητήρα επιβραδύνει τους κινητήριους τροχούς έντονα ή μπορεί ακόμα και να τους μπλοκάρει, με συνέπεια ακόμα και την εκτροπή του οχήματος από την πορεία του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...

  • 19/1

    «Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία

    Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο...

  • 12/1

    «Έστιν ουν λαϊκή...»

    Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο 'Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...