Δοκιμάζουμε το BMW C 650 Sport


Η σχέση της BMW με τα scooter σφυρηλατήθηκε πάνω στο μοντέλο C1. Η νέα σειρά maxi scooter C 650 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας σχέσης.

  • 20/9/2016

Στόφα πρωταγωνιστή

Η σχέση της BMW με τα scooter σφυρηλατήθηκε πάνω στο μοντέλο C1. Η νέα σειρά maxi scooter C 650 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας σχέσης, απαλλαγμένης από τις αγκιλώσεις του παρελθόντος. Μένει να δούμε αν το νέο ειδύλλιο θα έχει και την ανάλογη ανταπόκριση στην αγορά, όπου ο ανταγωνισμός έχει ήδη ταμπουρωθεί σε πιο πλεονεκτικές θέσεις μάχης.

Η BMW Motorrad αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με την αναδυόμενη αγορά των maxi scooter μόλις το 2012, τη στιγμή όπου σύσσωμοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν καταθέσει τις δικές τους προτάσεις από το 2000. Ήταν τότε που οι Βαυαροί παρουσίασαν τη σειρά C 600S/650GT, θέλοντας γρήγορα να επανασυστηθούν μετά την εμπορική αποτυχία του μοντέλου C1 που προηγήθηκε, εκείνο το ιδιότυπο scooter με την οροφή και τις ζώνες ασφαλείας αν θυμάστε! Μπορεί τα C 600/650 να δημιούργησαν μια νέα βάση πελατών στο μοτοσυκλετιστικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, όμως σύντομα διαπιστώθηκαν προβλήματα τεχνικής φύσης που δημιούργησαν ερωτηματικά αξιοπιστίας.

Προκειμένου να μην τρωθεί για 2η φορά η φήμη της εταιρίας στα scooter, μας προέκυψαν από φέτος τα νέα C 650 Sport & GT, που δεν δημιουργήθηκαν από παρθενογένεση -δομικά έχουν πολλά κοινά στοιχεία με τους προκατόχους– όμως φαίνεται να είναι απαλλαγμένα από ..παιδικές ασθένειες και σίγουρα έχουν μια πιο στιβαρή τεχνολογική βάση να επιδείξουν. Οι μηχανικοί έκαναν επεμβάσεις στη μετάδοση, ρυθμίζοντας το CVT και ενισχύοντας το συμπλέκτη προκειμένου να ανταποκρίνεται καλύτερα στη σκληρή χρήση και στη σπορ οδήγηση. Ρύθμισαν επίσης την απόσβεση της ανάρτησης, με έμφαση σε άνεση και ασφάλεια.

Που στοχεύει;

Χωρίς αμφιβολία, η πιο εμβληματική παρουσία στην κατηγορία είναι αυτή της Yamaha με το T-Max. Το Honda Integra μπορεί να μην εγείρει ..λάγνα πάθη, όμως έχει ένα μοναδικό τρόπο να συνδέει τον κόσμο των scooter με αυτό των μοτοσυκλετών. Δυο maxi scooter που προσδιορίζουν τον άμεσο ανταγωνισμό στην πρόταση BMW, αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε τη διαχρονική πρόταση της Aprilia με το θηριώδες SRV 850 ή/και το καταξιωμένο Suzuki Burgman 650. Με αυτές τις σκέψεις επιδιώξαμε να βρεθούμε πάνω στη σέλα ενός C 650 Sport, με στόχο να επιβεβαιώσουμε αν και κατά πόσο έχουν βάση οι υψηλές προσδοκίες που έχει θέσει η BMW για το νέο της scooter! Οι 60 ίπποι -και όχι μόνο- είναι το μεγάλο του ατού..

Φτου να μην το ματιάσουμε...

Από κοψιά σκίζει, θα ισχυριζόμουν μετά σιγουριάς, με αρκετά γωνιώδεις γραμμές σε ένα γεωμετρικό σχήμα, όπου όλα δείχνουν ορθά διευθετημένα και ισορροπημένα. Διπλός προβολέας μπροστά, μεγάλο φέρινγκ και δίκανη εξάτμιση που ανεβαίνει ψηλά, μαζί με ένα ελατήριο υπό κλίση που ευσχήμως είναι εκτεθειμένο στα βλέμματα. Ναι αυτό το στιλάκι πολύ μου αρέσει! Η σέλα βρίσκεται στο σωστό ύψος για αναβάτες μετρίου αναστήματος (υπάρχει έκδοση με πιο χαμηλή) και το τιμόνι έρχεται απόλυτα “φυσιολογικά” στα χέρια του αναβάτη. Ως εκ τούτου η θέση οδήγησης είναι πολύ βολική. Οι υψηλόσωμοι θα βρουν τα ποδωστήρια κάπως ψηλά, σε κάθε περίπτωση όμως θα αποζημιωθούν από το πολύ καλό υπόβαθρο της τεράστιας σέλας, που παραμένει άνετη και για το συνεπιβάτη.

Η κάλυψη από τον αέρα είναι επίσης πολύ μελετημένη (για BMW μιλάμε), με τη μεγάλη ζελατίνα να ρυθμίζεται χειροκίνητα ως προς το ύψος. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει εν κινήσει, καθότι ρυθμίζεται από δυο σφιγκτήρες και συνεπώς απαιτεί τη χρήση και των δυο χεριών. Εξαιρετικά βολικά αποδεικνύονται τα δύο ντουλαπάκια για τη φύλαξη μικροαντικειμένων στην ποδιά. Ένα χαρακτηριστικό που είχε και το προηγούμενο μοντέλο, όμως πλέον τα πορτάκια έχουν μεταλλικές χειρολαβές –το ένα μάλιστα κλειδώνει– δίνοντας μια εσάνς φινέτσας και πολυτέλειας. Μεταλλικά στοιχεία υπάρχουν και στα άνετα ποδωστήρια ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για αποθήκευση, ο οποίος είναι και ευμετάβλητος χάρη στο έξυπνο σύστημα Flex Case, που επιτρέπει την αποθήκευση (και όχι μεταφορά) δύο κρανών. Γενικώς το C 650 Sport δεν στερείται πρακτικών στοιχείων, αν και η έκδοση GT (που θα σας παρουσιάσουμε στο επόμενο τεύχος) φαντάζει πιο γενναιόδωρη σε αυτόν τον τομέα.

Νεωτερισμών το ανάγνωσμα

Δομικά έχουν γίνει αρκετές βελτιώσεις, μολονότι το πλαίσιο έχει παραμείνει ίδιο. Στους νεωτερισμούς συγκαταλέγεται η κλίση προς τα μπροστά των δυο κυλίνδρων του υγρόψυκτου κινητήρα (κατά 70 μοίρες), κάτι που δημιουργεί καλύτερη κατανομή βάρους. Γενικώς το C 650 Sport είναι ένα πολύ ισορροπημένο scooter με σχετικά χαμηλό κέντρο βάρους και καλό ζύγισμα. Στην κίνηση κρύβει καλά όγκο και μεγάλο μεταξόνιο, ενώ αποδεικνύεται αρκούντως ευέλικτο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Στις κλίσεις εμπνέει τη σιγουριά μιας μοτοσυκλέτας, όμως, κατά μια “περίεργη” συνθήκη, τα όρια δεν μπαίνουν από τα ελαστικά αλλά από το ..κεντρικό σταντ, που βρίσκεται χαμηλά και συχνά γρατζουνά την άσφαλτο. Λόγω αυτής της απρόσμενης συνθήκης, η BMW έχει τοποθετήσει στα πλαϊνά του κεντρικού στάντ ειδικές ..ξύστρες (ναι) για να μη φθείρεται το μέταλλο της βασικής κατασκευής. Ουάου!

Στο ανάγνωσμα άλλων νεωτερισμών θα βρούμε μικρές βελτιώσεις στην ανάρτηση, που στην πράξη λειτουργούν υποδειγματικά. Ειδικά το πιρούνι, που έχει καλή αίσθηση, βυθίζεται όσο πρέπει στο φρενάρισμα και προσφέρει καλή πληροφόρηση για το τι συμβαίνει εκεί κάτω στον 15άρη τροχό. Με βάρος σχεχδόν 250 κιλών -όσο δηλαδή και μια μοτοσυκλέτα τουρισμού– το C 650 Sport χρειαζόταν και ένα καλό σύστημα πέδησης. Τρεις ημιπλευστοί δίσκοι διαμέτρου 270mm με δαγκάνες δυο εμβόλων στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, έχοντας τη βοήθεια ενός σύγχρονου συστήματος ABS. Ακόμα και με δύο άτομα, το φρενάρισμα στο στεγνό αφήνει θετικές εντυπώσεις. Δυστυχώς εξαγωγή συμπερασμάτων σε βρεγμένο οδόστρωμα δεν είχαμε την ευκαιρία να αποτυπώσουμε, όμως είμαστε σίγουροι πως το αποτέλεσμα θα ήταν εξίσου θετικό, καθόσον το πρόγραμμα εξέλιξης κάθε δίτροχου της BMW περιλαμβάνει πολλές δοκιμές σε βρεγμένη πίστα.

Ραφιναρισμένη απόδοση

Κλειδί στη μίζα και το ηχόχρωμα της εξάτμισης φαντάζει απειλητικό! Κάπου διάβασα πως το νέο C 650 Sport είναι πιο «ήσυχο» από τον προκάτοχό του. Τη σύγκριση δεν την έχω άμεση στο μυαλό μου όμως ιδιαίτερα ήσυχο δεν θα το χαρακτήριζα. Υπάρχει μια ισχυρή racing χροιά που βγαίνει από κινητήρα και εξάτμιση, που σίγουρα θα εντυπωσιάσει πολλούς, ειδικά όσους έχουν σπορ καταβολές στο χαρακτήρα τους. Προσωπικά δεν με συγκίνησε. Αντιθέτως βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα τη λειτουργία του δικύλινδρου σε σειρά των 647 κ.εκ. με τους 60 ίππους, που προσφέρει περιορισμένους κραδασμούς και μεστό προοδευτικό τράβηγμα χωρίς εξάρσεις μέχρι τα 180 χλμ./ώρα της τελικής.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει εξελιχθεί από την Kymco κατ' εντολή της BMW, που έθεσε τις παραμέτρους απόδοσης και τις προδιαγραφές ρύπων στο πρότυπο Euro 4. Σε μεικτή χρήση καταφέραμε μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. όμως θα μπορούσαμε και καλύτερα διότι το στύψαμε ολίγον, ένεκα δοκιμής. Είναι αλήθεια πως το traction control (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASC), που προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό του C 650 Sport, έχει πολύ διακριτική λειτουργία και ετέθη σε δράση σε ελάχιστες περιπτώσεις. Αυτό επιβεβαιώνει την καλή δουλειά που έχει γίνει από τους τεχνικούς και στο σύστημα μετάδοσης.

Ναι, μου άρεσε

Δηλώνω ευθαρσώς πως το νέο BMW C 650 Sport μου άρεσε -έτσι κι αλλιώς- εξ' όψεως. Και τώρα που το έζησα για κάμποσες μέρες στην καθημερινότητά μου ανακάλυψα πως μου άρεσε ακόμα περισσότερο. Ένα βολικό scooter στην πόλη που μπορεί να ταξιδεύει όπως μια μοτοσυκλέτα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά με έξτρα ανέσεις. H τιμή του είναι 12.200€ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 13.200€ με το πακέτο Highline, που περιλαμβάνει ένδειξη πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας και φλας LED, θερμαινόμενα grip και θερμαινόμενο κάθισμα αναβάτη-συνεπιβάτη (αυτόνομη λειτουργία). Για το χρώμα του μοντέλου της δοκιμής μας (Valencia Orange) υπολογίστε 110€ παραπάνω, ενώ αν θέλετε και τον εργοστασιακό συναγερμό βάλτε ακόμα 250€.

Ταυτότητα

ΤIΜH: 12.200€
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2κύλινδρος σε σειρά, 4χρονος, υγρόψυκτος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 647
ΒΑΡΟΣ (kg): 249 πλήρες υγρών
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm): 800
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt): 15,5
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm): 60/7.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg.m/rpm): 6,4/6.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km): 5,4

JOIN US