BMW Neue Klasse: Μια νέα εποχή για τη BMW ξεκινά το 2025


Το Σάββατο, 2 του μηνός, ήταν η μέρα του προέδρου του ΔΣ της BMW, Oliver Zipse… Kαι πώς να μην είναι αφού τη δεύτερη ημέρα του event BMW Group Media and Stakeholders Days, οι Γερμανοί παρουσίασαν επισήμως σε ένα πλήθος δημοσιογράφων από όλη την Ευρώπη την περίφημη Neue Klasse - το νέας γενιάς ηλεκτρικό τους μοντέλο που θα αρχίσει να πωλείται το 2025.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: BMW
  • 3/9/2023

Όπως το είπαμε και στην περίπτωση της MINI, έτσι οφείλουμε να το πούμε και στην περίπτωση της BMW: Η παρουσία του προέδρου του Δ.Σ. της εταιρείας, Oliver Zipse, στην εκδήλωση αύξησε κατακόρυφα τη σημασία της – και μαζί της βέβαια και το ειδικό βάρος του μοντέλου το οποίο παρουσιάστηκε με τη μορφή πρωτότυπου που βρίσκεται πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής – και θα λανσαριστεί το 2025.

Ένα μοντέλο που σηματοδοτεί το πέρασμα της βαυαρικής εταιρίας σε μια καινούργια εποχή τόσο από άποψη της τεχνολογίας όσο και από την άποψη του design – και στη BMW κάνουν ξεκάθαρα λόγο για νέα σχεδιαστική γλώσσα. Μια γλώσσα που στη συγκεκριμένη περίπτωση καταφέρνει να ενσωματώσει στοιχεία του παρελθόντος και να τα συνδυάσει με τις καινούργιες ανησυχίες των σχεδιαστών της εταιρίας, καταφέρνοντας να κάνει τη Neue Klasse να δείχνει ένα εντελώς νέο μοντέλο – αλλά σε κάθε περίπτωση να μην αφήνει αμφιβολίες ότι πρόκειται για μια BMW.

Κάτι που αντικατοπτρίζεται χαρακτηριστικά και στα λόγια του Adrian van Hooydonk, επικεφαλής του BMW Group Design, που έδωσε το παρών στην εκδήλωση: «Αισθητικά, η Neue Klasse είναι μία κλασική BMW και την ίδια στιγμή τόσο προοδευτική που μοιάζει σαν να έχουμε παραλείψει μια γενιά μοντέλων». Μια εικόνα χίλιες λέξεις – ισχύει το ρητό και στην περίπτωσή μας, κοιτάξτε τις φωτογραφίες και κάντε τους δικούς σας συνειρμούς.

Όμως δεν είναι μόνο το μινιμαλιστικό και ενδεχομένως ρετρό-φουτουριστικό design που καθορίζει τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Τρεις λέξεις ακούσαμε και ξανακούσαμε σε αυτή την παρουσίαση από τον κ. Zipse: εξηλεκτρισμός, ψηφιοποίηση και κυκλικότητα – αυτό θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι και το κεντρικό σύνθημα της BMW που ετοιμάζεται για τη μετάβαση σε ένα νέο περιβάλλον αγοράς για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας να ενσωματώνουν νέας γενιάς συστήματα infotainment και προηγμένα high tech βοηθήματα για τον οδηγό καθ’ οδόν προς την αυτόνομη οδήγηση, υπό το άγρυπνο βλέμμα της φιλικότητας προς το περιβάλλον με τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.

Η Neue Klasse είναι αυτή που αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα υποσχόμενη 30% μεγαλύτερη αυτονομία, 30% ταχύτερη φόρτιση, αλλά και 25% μεγαλύτερη αποδοτικότητα – κάπου εδώ μιλάμε για μεγάλες προσδοκίες και κάπου εδώ έρχεται ο Frank Weber, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος του τμήματος Εξέλιξης να μας πληροφορήσεις ότι «Με τη Neue Klasse, έχουμε ξεκινήσει τη μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας. Δεν γράφουμε απλώς το επόμενο κεφάλαιο της BMW - γράφουμε ένα εντελώς νέο βιβλίο. Γι' αυτό και η Neue Klasse θα επηρεάσει σίγουρα όλες τις γενιές μοντέλων».

Και παρόλο που δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες είναι βέβαιο ότι το νέο μοντέλο, αποτελεί απλά και μόνο ένα δείγμα μιας ολόκληρης γκάμας μοντέλων που θα προκύψουν στη συνέχεια, όπως μάθαμε από τον Pieter Nota, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG (Customer, Brands, Sales) στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τράπεζας με τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου στο Μόναχο. Δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες αλλά δεν είχε κανένα πρόβλημα να δηλώσει ότι η BMW θα προχωρήσει το 2025 στο λανσάρισμα του νέου της μοντέλου από θέση ισχύος, αναμένοντας το πέρασμα των πωλήσεων των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της σε άλλο επίπεδο.

Αναφερόμενοι στις τεχνικές λεπτομέρειες της Neue Klasse, η οποία θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο στο Debrecen με «καθαρή» ενέργεια και με ευρεία χρήση πρωτογενών και δευτερογενών υλικών, μαθαίνουμε ότι εκτός από τους νέους ηλεκτροκινητήρες, η νέα, έκτη γενιά BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης νέες κυψέλες μπαταρίας, με πάνω από 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις πρισματικές κυψέλες που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν, με τη συνολική αποδοτικότητα του οχήματος να αυξάνεται έως και 25%.

Ενώ στο κομμάτι της ψηφιοποίησης τον πρώτο λόγο έχει το νέο σύστημα επικοινωνίας του οδηγού με το αυτοκίνητο που συνδυάζει στοιχεία από το τελευταίας γενιάς iDrive με χαρακτηριστικά του Head Up Display. Ο λόγος για το Panoramic View, ένα ιδιαίτερο τρόπο προβολής ενδείξεων στη βάση - και από άκρη σε άκρη του παρμπρίζ -, πλήρως και πανεύκολα διαμορφώσιμο από τον οδηγό, που συνδυάζεται με μια νέα υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής – τυπικά θα λέγαμε τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό από την οποία ο οδηγός μεταφέρει όποια στοιχεία θέλει στο παρμπρίζ για να τα διαχειριστεί στη συνέχεια μέσω των χειριστηρίων που διαθέτει στο τιμόνι. Όλα αυτά αλλάζουν χρώματα και εμφάνιση ανάλογα με την επιλογή λειτουργίας του συστήματος κίνησης και συνδυάζονται με φωνητικές εντολές έχοντας πάντοτε ως στόχο το «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο». Και αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα στην εποχή μας που η κυριαρχία των μεγάλων οθονών έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, αφού αυτές οι οθόνες λειτουργούν στην πράξη και ως στοιχείο απόσπασης της προσοχής του οδηγού.

Σημειώνουμε ότι η BMW αφιέρωσε μεγάλο τμήμα της παρουσίασης της Neue Klasse στην επίδειξη του νέας γενιάς iDrive που αναφέραμε το οποίο αποτελεί τμήμα μιας γενικότερης μεγάλης ανανέωσης του Group στον τομέα αυτό (θυμίζουμε ότι το εντελώς καινούριο και εντυπωσιακό σύστημα Infotainment των νέων MINI Cooper και Countryman δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει στο χαρακτηριστικό, 24 εκατοστών, κυκλικό όργανο/πινακα οργάνων ακόμα και φωτογραφίες του αγαπημένου του κατοικίδιου!).

Όλα αυτά είναι προφανές ότι αφορούν το κομμάτι της ψηφιοποίησης, τον έναν από τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής του BMW Group και αποτυπώνονται στο χαρακτηριστικό απόσπασμα από το επίσημο κείμενο της εταιρίας, με το οποίο και ολοκληρώνουμε το σύντομο αφιέρωμά μας στη Neue Klasse.

«Το νέο BMW iDrive βασίζεται σε μια τέλεια ενσωματωμένη αρχιτεκτονική λογισμικού που ενοποιεί δεδομένα σχετικά με την οδηγική εμπειρία και το σύστημα infotainment με δεδομένα από το ηλεκτρονικό και ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και το cloud της BMW. Έτσι, η αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και οχήματος μπορεί να προσαρμοστεί ακόμα περισσότερο στην οδηγική κατάσταση και τις ατομικές ανάγκες, διαμορφώνοντας μία εντελώς νέα αντίληψη της κινητικότητας